Mistr světa F1 z let 1998 a 1999, Mika Häkkinen, považuje chování Sergia Péreze na trati v Kanadě, které vedlo k nehodě s Felipem Massou, za velkou chybu.
Zraněn naštěstí nebyl nikdo, avšak hrozivě vyhlížející nehoda mezi Sergio Pérezem a Felipem Massou v Kanadě ještě dnes rozviřuje debaty. Oba jezdci po nehodě svalovali vinu na toho druhého. Pro vedení závodu však byla situace jasná: Chybu udělal Mexičan, za což si vysloužil penalizaci pro další závod.
Mikka Häkkinen s tímto rozhodnutím souhlasí, ve svém bloku pro 'Hermes' jej označil za "naprosto správné". Co se podle Fina přihodilo? "Pérez změnil svoji stopu přesně v okamžiku, kdy Massa zezadu zaútočil. To bylo docela drsné. Můžete blokovat, ale ne v těchto místech.
Massa nemohl vědět, že Pérez změní svoji stopu. Jezdec se v tomto místě již musí plně koncentrovat na brždění. Když už chtěl Pérez změnit svoji stopu, pak to měl udělat dříve." Pokud by měl Massa ještě prostor zareagovat, pak "pravděpodobně jedině tak, že by ve snaze zabránit kolizi sám vyletěl z dráhy."
Změna stopy před první zatáčkou od Péreze nebyla moudrá volba (zdroj: Sahara Force India)
Celá situace mohla dopadnout ještě daleko hůř, zvlášť když neovladatelné vozy letěly směrem k první zatáčce, ve které se v tu dobu nacházel před nimi jedoucí Vettel s Red Bullem. "Massa ho mohl trefit zboku." Tato nehoda by mohla mít fatální následky, takto jsou naštěstí zničena jen dvě auta.
Bernie Ecclestone kritizuje přestup Lewise Hamiltona do Ferrari pro sezonu 2025 a považuje ho za chybný krok. Podle něj měla stáj vsadit na mladšího pilota s dlouhodobou perspektivou.
Poslední dny se objevují spekulace že se Sergio Pérez chystá na návrat do Formule 1 v roce 2026. Oficiální potvrzení jeho dalšího působení by mělo přijít během několika příštích týdnů.
Šéf Williamsu James Vowles je přesvědčen, že formule 1 má dost času uklidnit obavy jezdců ohledně pravidel pro sezonu 2026.
Šéf a generální ředitel týmu Red Bull Laurent Mekies se podělil o své první dojmy ze spolupráce s Maxem Verstappenem.
V posledních týdnech se hodně spekuluje o budoucnosti Lewise Hamiltona ve Ferrari, avšak vše nasvědčuje tomu, že kontrolu nad svým současným kontraktem má pevně v rukou právě on.
Zak Brown, šéf McLarenu, připomněl, že růst Formule 1 v USA dlouhou dobu brzdila absence stálé domácí Velké ceny a také nedostatečné zapojení fanoušků, které se změnilo až s příchodem Liberty Media.
Max Verstappen prozradil, jak je to o voze Red Bullu, který byl navržen podle jeho stylu jízdy.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že on i Lewis Hamilton podcenili, jak těžké bude jezdcovo přizpůsobení se vozu Ferrari. Ukázalo se, že adaptace je mnohem náročnější, než čekali.
Charles Leclerc míní, že Ferrari by mělo dát přednost udržení druhého místa v Poháru konstruktérů před ziskem většího času ve větrném tunelu pro rok 2026. Podle něj má aktuální úspěch a s ním spojené benefity větší váhu než dlouhodobá technická výhoda.
Oscar Piastri tvrdí, že stabilita jezdecké sestavy a vedení McLarenu dává týmu důležité výhody. Podle něj kontinuita pomáhá plánovat a zlepšovat výkon bez zbytečných otřesů.
Po nepovedené kvalifikaci a závodě Velké ceny Maďarska se Martin Brundle pustil do kritiky ponurých vyjádření Lewise Hamiltona, která podle něj působila až příliš poraženecky.
James Vowles označil návrat dvouzastávkové strategie v Monaku 2026 za „nejnepříjemnější pocit“, jaký kdy zažil. Podle něj může jít o krok, který závodu spíše uškodí.