Mistr světa F1 z let 1998 a 1999, Mika Häkkinen, považuje chování Sergia Péreze na trati v Kanadě, které vedlo k nehodě s Felipem Massou, za velkou chybu.
Zraněn naštěstí nebyl nikdo, avšak hrozivě vyhlížející nehoda mezi Sergio Pérezem a Felipem Massou v Kanadě ještě dnes rozviřuje debaty. Oba jezdci po nehodě svalovali vinu na toho druhého. Pro vedení závodu však byla situace jasná: Chybu udělal Mexičan, za což si vysloužil penalizaci pro další závod.
Mikka Häkkinen s tímto rozhodnutím souhlasí, ve svém bloku pro 'Hermes' jej označil za "naprosto správné". Co se podle Fina přihodilo? "Pérez změnil svoji stopu přesně v okamžiku, kdy Massa zezadu zaútočil. To bylo docela drsné. Můžete blokovat, ale ne v těchto místech.
Massa nemohl vědět, že Pérez změní svoji stopu. Jezdec se v tomto místě již musí plně koncentrovat na brždění. Když už chtěl Pérez změnit svoji stopu, pak to měl udělat dříve." Pokud by měl Massa ještě prostor zareagovat, pak "pravděpodobně jedině tak, že by ve snaze zabránit kolizi sám vyletěl z dráhy."
Změna stopy před první zatáčkou od Péreze nebyla moudrá volba (zdroj: Sahara Force India)
Celá situace mohla dopadnout ještě daleko hůř, zvlášť když neovladatelné vozy letěly směrem k první zatáčce, ve které se v tu dobu nacházel před nimi jedoucí Vettel s Red Bullem. "Massa ho mohl trefit zboku." Tato nehoda by mohla mít fatální následky, takto jsou naštěstí zničena jen dvě auta.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.