Romain Grosjean chce vítězit a tudíž chce vítězný vůz. O změně týmu možná popřemýšlí v srpnu, zatím je na to podle něho brzo.
Majitel Lotusu Gérard Lopez tento týden vyhlásil, že jezdec jeho týmu Romain Grosjean byl objektem zájmu jiných týmů F1. Grosjean zatím nepřemýšlí o příští sezoně, ale ambice na získání titulu mistra světa si zachovává. Myšlenku odchodu do jiného týmu, ve kterém by vysněný titul mohl získat, nevylučuje.
„Zájem o mou osobu mě těší, ale máme teď jen šestý závod sezony,“ vysvětluje Grosjean. „Moje budoucnost je zatím daleko. Diskutovat o ní musí zatím manažeři, já zatím nepřemýšlím o tom, kde budu v následující sezoně. Možná že o ní začnu uvažovat o letní pauze. Jisté je, že chci v závodech vítězit, získat titul mistra světa. Proto potřebuju jezdit v takovém týmu, který mi k tomu poskytne vhodný vůz.“
„Pro všechny jezdce platí, že když se etablují mezi nejlepšími v F1, chtějí řídit vítězný vůz. Když se Kimi Raïkkönen rozhodl, že odejde do Ferrari, tak si myslel, že tam bude mít k vítězstvím blíž. Ze stejných důvodů zřejmě odešel Lewis Hamilton z McLarenu do Mercedesu. V kariéře jezdce jsou chvíle, kdy se musí správně rozhodnout,“ dodal Romain Grosjean.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.