Nigel Stepney, který dříve pracoval pro Ferrari v F1 a který byl hlavní postavou 'spygate' aféry v roce 2007, dnes zemřel při dopravní nehodě.
56letý mechanik měl nehodu v brzkých ranních pátečních hodinách poblíž britského Kentu. Ve zprávě policie můžeme číst, že příčina nehody se vyšetřuje. Glen Braidwood z místní kentské police řekl: "Stříbrná dodávka VW Caddy řízená 56letým mužem z oblasti Essex měla nehodu na krajnici silnice M20 Londonbound v Ashfordu. Důvody ještě nebyly objasněny, ale zdá se, že muž najel do dráhy a kolidoval s nákladním vozem s návěsem. Zemřel na místě nehody."
Stepney je hodně známou osobností z F1, vždyť pracoval v týmech Shadow, Lotus, Benetton a Ferrari. Tu byl ale přinucen opustit po špionážní aféře mezi McLarenem a Ferrari v roce 2007. V poslední době Stepney pracoval od roku 2010 pro tým JRM, který například v seriálu Blancpain Endurance nasazuje Nissany GT-R NISMO GT3.
Nigel Stepney s Jeanen Todtem v boxech Ferrari v Bahrajnu v roce 2005(foto: Scuderia Ferrari)
James Rumsey, majitel týmu JRM, byl jedním z prvních, který vzdal Stepneyumu úctu: "Nigel byl silným a nelítostným soutěžákem a v našich závodech vždy usiloval o znamenitost. Našich úspěchů bychom nedosáhli bez jeho vedení a zkušeností. Mimo trať byl soustředěným a vášnivým členem JRM Group a milujícím otcem jeho rodiny.
Zbytek inženýrů a závodního týmu zde v JRM se od Nigela naučil nepředstavitelné množství věcí ve čtyřech krátkých letech, které byl s námi a jeho smrt nás všechny dnes ráno šokovala. Dnes svět motorsportu ztratil jednen z největších charakterů a soutěžáků. Budeme ho velice postrádat, jeho rodině a jeho kamarádům posíláme naší upřímnou soustrast."
Lewis Hamilton se po závodě v Mexiku otevřeně vyjádřil k aktuálnímu dění ve Formuli 1 a poukázal na problém, který podle něj ovlivňuje férovost šampionátu.
Lando Norris prozradil, co mu dodává sebedůvěru v závěru sezóny 2025. Zdůraznil, že klíčová je pro něj vlastní forma a konzistence během závodních víkendů.
Max Verstappen komentuje aktuální dění v šampionátu a sdílí svůj pohled na situaci mezi jezdci Mclarenu.
Lando Norris mluvil o významu nadcházejícího závodu a jeho osobním pohledu na určité okruhy. Diskutoval také o historických vazbách týmu a tradici spojené s Brazílií.
Jos Verstappen naznačil, že v Red Bullu došlo k výrazné změně, kterou vnímá velmi pozitivně. Podle něj se tým nachází v jiné atmosféře než dříve.
Šéf týmu Racing Bulls Alan Permane zdůraznil, že tým se soustředí na podporu Liama Lawsona a jeho další rozvoj.
Bernie Ecclestone, bývalý šéf Formule 1, znovu otevřel debatu o vnitřních vztazích v McLarenu. Podle jeho slov tým podle určitých kritérií upřednostňuje jednoho z jezdců.
Toto Wolff věří, že Mercedes má stále šanci zvrátit boj o druhé místo mezi konstruktéry. Před závodem v Brazílii prohlásil, že tým je připraven „vrátit úder“ Ferrari i Red Bullu.
Šéf týmu Sauber Jonathan Wheatley si udržuje naději, že tým by mohl během Grand Prix v Sao Paulu předvést něco výjimečného, když zde poprvé závodí Gabriel Bortoleto před domácím publikem.
Oscar Piastri přišel o vedení v šampionátu po závodě v Mexico City, čímž se změnilo rozložení sil v boji o titul. Australan tak vstupuje do závěrečné fáze sezony pod větším tlakem.
Williams připravuje změny pro sezonu 2026, které propojují jeho bohatou historii s novou etapou týmu.
Zhou Guanyu se rozpovídal o své cestě ve Ferrari a o tom, co mu aktuální sezona po boku Lewise Hamiltona a Charlese Leclerca přináší.