Fernando Alonso, Kimi Räikkönen a další bývalí jezdci Formule 1 se sešli ve čtvrtek v Imole, aby si připomněli 20. výročí od smrti Ayrtona Senny a Rolanda Ratzenbergera.
K dojemnému ceremoniálu v osudné zatáčce Tamburello ve 14:17 hod - tedy přesně v čas, kdy Ayrton havaroval, dorazily tisíce fanoušků, členové Sennovy rodiny, současní závodní jezdci Ferrari společně s Julesem Bianchim, Pedrem de la Rosou a spoustou dalších bývalých závodníků, kteří si připomněli tragické nehody, k nimž došlo v roce 1994 během Velké ceny San Marina.
"Dobře si vzpomínám na fotky v novinách a sledování televizních zpráv s příběhy soubojů mezi McLareny Alaina Prosta a Ayrtona Senny. Měl na svém voze číslo 1 a při závodění v motokárách jsem na něj myslel - na jeho žlutou přilbu, která vždy vyhrávala," popisuje Alonso.
"Také jsem jezdil motokáry v Itálii, pracoval jsem s někým, kdo byl jeho mechanikem, když v této kategorii závodil, takže si dokážete představit, jak důležité to pro mě bylo. Měl jsem jeho plakát ve své ložnici," pokračuje španělský dvojnásobný mistr světa F1.
"Jediná dobrá věc, která vyplynula z onoho víkendu, který nám vzal Ayrtona a Rolanda Ratzenbergera, je ta, že se od té doby ve Formuli 1 významně zvýšila bezpečnost. Ve skutečnosti můžeme říci, že vnitřek našich vozů je něco jako dědictvím Senny a Ratzenbergera, protože po to děsném roce 1994 už nikdy nebylo nic stejné, jak před tím," uvádí Alonso.
Fernando Alonso zahajuje podpisovou akci (foto: Scuderia Ferrari)
Jeho týmový kolega Räikkönen dodává: "Senna byl pro Formuli 1 velmi důležitý jako pilot a osobnost. Jeho smrt vedla k velkému urychlení procesu zvyšování úrovně bezpečnosti v našem sportu."
"To vedlo k tomu, že jsme vyhnuli dalším možným tragédiím. Žel minulost nikdo z nás nemůže změnit - ani pro Ayrtona, ani pro Rolanda Ratzenbergera. Jedinou věcí, kterou můžeme udělat, je pamatovat na tohoto šampiona, jehož činy dlouho přepisovaly dějiny Formule 1," dodává finský jezdec ve službách Ferrari.
Fotogalerii ze včerejší vzpomínkové akce v Imole najdete pod článkem.
            Oscar Piastri prochází náročnějším obdobím a jeho pozice v šampionátu se změnila, přičemž závěrečné závody sezony budou klíčové. Mladý Australan nyní čelí většímu tlaku a každý bod se bude počítat.
            Bývalý pilot Formule 1 Robert Doornbos okomentoval aktuální dění ve Ferrari a upozornil na jeden z možných problémů, kterému tým Lewise Hamiltona stále čelí.
            Paul Monaghan z Red Bullu upozornil, že poslední zlepšení týmu nejsou výsledkem jen jednotlivých technických novinek na voze RB21.
            Max Verstappen z Red Bullu a Oliver Bearman z Haasu vstupují do víkendu v Brazílii s větším klidem, protože jim již nehrozí zákaz startu.
            Podle informací médií si Ferrari po slibných výsledcích na nedávných závodech v USA a Mexiku rozmyslelo rozsah změn na svém voze pro sezónu 2026.
            Jezdci McLarenu, Lando Norris a Oscar Piastri, prozradili, jak ladí přípravy na závěrečný boj o titul, aby zůstali konkurenceschopní až do posledního závodu sezóny.
            Pilot Ferrari Charles Leclerc oznámil zásnuby se svou partnerkou Alexandrou Saint Mleux prostřednictvím příspěvku na Instagramu, který během chvíle zaplavil sociální sítě.
            Yuki Tsunoda stojí před rozhodujícím obdobím své kariéry u Red Bullu. Jezdec i tým potvrdili, kdy padne definitivní rozhodnutí.
            Bývalý mechanik Red Bullu, Calum Nicholas, odhalil nové a zajímavé detaily o dění během kontroverzní Velké ceny Abu Dhabi 2021.
            Guenther Steiner se po Velké ceně Mexika opět dostal do centra pozornosti, když vyzdvihl skvělý výkon Olivera Bearmana.
            Italská média naznačují, že George Russell by se mohl objevit na radaru Ferrari, pokud by se v týmu uvolnilo místo po Hamiltonovi nebo Leclercovi. I když je v Mercedesu spokojený, jeho schopnosti z něj činí lákavou možnost pro budoucnost Maranella.
            Liam Lawson zažil v úvodu Velké ceny Mexika okamžik, který vyděsil celý paddock. Krátce po startu se ocitl v nečekané a znepokojivé situaci, jež znovu připomněla, jak křehká může být bezpečnost ve Formuli 1.