Fernando Alonso má nad Kimim Räikkönenem jasně navrch. Jeho krajan a Ferrari by s tím podle Miky Häkkinena měli brzy něco udělat.
Bývalý šampion F1 Häikkinen uznává, že má španělský jezdec u stáje z Maranella jasně dominuje: "Kimi má problémy a je potřeba je řešit. Momentálně ho Alonso naprosto válcuje - rozdíl není malý." Oba piloty v šampionátu po čtyřech závodech dělí 30 bodů a 9 příček v hodnocení pilotů, v kvalifikacích průměrný rozdíl činí 8 desetin sekundy.
"Odjely se čtyři závody a já bych očekával, že se už usadí. Jeho auto není tak katastrofálně špatné, že by proti Alonsovi nic nezmohl. Kimi něco musí udělat - a to velmi brzy," soudí Häikkinen.
O Kimim je známo, že není příznivcem simulátorů a často na nich odmítá trénovat. Proto jej Mika vybízí, aby čas mezi závody v Číně a ve Španělsku moudře využil: "Simulátor je dobrý nástroj. Můžete si vyzkoušet všechny druhy změn v nastavení."
"Nechci ale Kimimu dávat radu, protože předpokládám, že mistr světu už je zapojen do řešení problémů, aby svého týmového kolegu mohl porážet a předvádět slušné výkony," dodává pro Hermes bývalý finský pilot F1, který v letech 1998 a 1999 získal s McLarenem dva tituly mistra světa.
Ferrari musí Kimimu v řešení jeho potíží urychleně pomoci, má-li se situace mezi oběma jezdci vyrovnat (foto: Scuderia Ferrari)
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.