Fernando Alonso má nad Kimim Räikkönenem jasně navrch. Jeho krajan a Ferrari by s tím podle Miky Häkkinena měli brzy něco udělat.
Bývalý šampion F1 Häikkinen uznává, že má španělský jezdec u stáje z Maranella jasně dominuje: "Kimi má problémy a je potřeba je řešit. Momentálně ho Alonso naprosto válcuje - rozdíl není malý." Oba piloty v šampionátu po čtyřech závodech dělí 30 bodů a 9 příček v hodnocení pilotů, v kvalifikacích průměrný rozdíl činí 8 desetin sekundy.
"Odjely se čtyři závody a já bych očekával, že se už usadí. Jeho auto není tak katastrofálně špatné, že by proti Alonsovi nic nezmohl. Kimi něco musí udělat - a to velmi brzy," soudí Häikkinen.
O Kimim je známo, že není příznivcem simulátorů a často na nich odmítá trénovat. Proto jej Mika vybízí, aby čas mezi závody v Číně a ve Španělsku moudře využil: "Simulátor je dobrý nástroj. Můžete si vyzkoušet všechny druhy změn v nastavení."
"Nechci ale Kimimu dávat radu, protože předpokládám, že mistr světu už je zapojen do řešení problémů, aby svého týmového kolegu mohl porážet a předvádět slušné výkony," dodává pro Hermes bývalý finský pilot F1, který v letech 1998 a 1999 získal s McLarenem dva tituly mistra světa.
Ferrari musí Kimimu v řešení jeho potíží urychleně pomoci, má-li se situace mezi oběma jezdci vyrovnat (foto: Scuderia Ferrari)
Bernie Ecclestone kritizuje přestup Lewise Hamiltona do Ferrari pro sezonu 2025 a považuje ho za chybný krok. Podle něj měla stáj vsadit na mladšího pilota s dlouhodobou perspektivou.
Poslední dny se objevují spekulace že se Sergio Pérez chystá na návrat do Formule 1 v roce 2026. Oficiální potvrzení jeho dalšího působení by mělo přijít během několika příštích týdnů.
Šéf Williamsu James Vowles je přesvědčen, že formule 1 má dost času uklidnit obavy jezdců ohledně pravidel pro sezonu 2026.
Šéf a generální ředitel týmu Red Bull Laurent Mekies se podělil o své první dojmy ze spolupráce s Maxem Verstappenem.
V posledních týdnech se hodně spekuluje o budoucnosti Lewise Hamiltona ve Ferrari, avšak vše nasvědčuje tomu, že kontrolu nad svým současným kontraktem má pevně v rukou právě on.
Zak Brown, šéf McLarenu, připomněl, že růst Formule 1 v USA dlouhou dobu brzdila absence stálé domácí Velké ceny a také nedostatečné zapojení fanoušků, které se změnilo až s příchodem Liberty Media.
Max Verstappen prozradil, jak je to o voze Red Bullu, který byl navržen podle jeho stylu jízdy.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že on i Lewis Hamilton podcenili, jak těžké bude jezdcovo přizpůsobení se vozu Ferrari. Ukázalo se, že adaptace je mnohem náročnější, než čekali.
Charles Leclerc míní, že Ferrari by mělo dát přednost udržení druhého místa v Poháru konstruktérů před ziskem většího času ve větrném tunelu pro rok 2026. Podle něj má aktuální úspěch a s ním spojené benefity větší váhu než dlouhodobá technická výhoda.
Oscar Piastri tvrdí, že stabilita jezdecké sestavy a vedení McLarenu dává týmu důležité výhody. Podle něj kontinuita pomáhá plánovat a zlepšovat výkon bez zbytečných otřesů.
Po nepovedené kvalifikaci a závodě Velké ceny Maďarska se Martin Brundle pustil do kritiky ponurých vyjádření Lewise Hamiltona, která podle něj působila až příliš poraženecky.
James Vowles označil návrat dvouzastávkové strategie v Monaku 2026 za „nejnepříjemnější pocit“, jaký kdy zažil. Podle něj může jít o krok, který závodu spíše uškodí.