Mika Häkkinen kritizuje Sebastiana Vettela kvůli ignorování týmových příkazů, ublíží tím jenom sám sobě
Red Bull i Vettel unisono tvrdili, že Sebastian se v průběhu Velké ceny Číny jasně rozhodl propustit svou pozici Danielu Ricciardovi. Na první pokyn z boxů ale německý jezdec odpověděl suše: „Smůla.“
Mistr světa z let 1998-9 Mika Häkkinen je rozčarován. „Pro Vettela je to nepříjemné překvapení, že ho Ricciardo poráží, ale pokyny týmu se musí dodržovat. Už v minulé sezoně jsem byl překvapen Vettelovým chováním vůči jeho týmu,“ naráží na případ Multi-21 s Markem Webberem v sezoně 2013. „Takové počínání mu dřív nebo později uškodí. Možná plánuje změnit tým, ale v současné době to rozhodně není správný postup,“ dodal Fin.
Häkkinen se vyjádřil i k šokující výměně ve Ferrari, kde neznámý Marco Mattiacci vyměnil Stefana Domenicaliho. „Stefano je kamarád, ale někdy je změna nezbytná. Těžko říct, jestli se ve Ferrari rozhodli správně, ale když velká společnost nefunguje, padají hlavy.“
Co říká Häkkinen na Mattiacciho? „Jen čas nám řekne, jaký bude. Ale když nemáte dost zkušeností z F1, je hodně těžké nastoupit doprostřed rozdělané práce.“
Bernie Ecclestone kritizuje přestup Lewise Hamiltona do Ferrari pro sezonu 2025 a považuje ho za chybný krok. Podle něj měla stáj vsadit na mladšího pilota s dlouhodobou perspektivou.
Poslední dny se objevují spekulace že se Sergio Pérez chystá na návrat do Formule 1 v roce 2026. Oficiální potvrzení jeho dalšího působení by mělo přijít během několika příštích týdnů.
Šéf Williamsu James Vowles je přesvědčen, že formule 1 má dost času uklidnit obavy jezdců ohledně pravidel pro sezonu 2026.
Šéf a generální ředitel týmu Red Bull Laurent Mekies se podělil o své první dojmy ze spolupráce s Maxem Verstappenem.
V posledních týdnech se hodně spekuluje o budoucnosti Lewise Hamiltona ve Ferrari, avšak vše nasvědčuje tomu, že kontrolu nad svým současným kontraktem má pevně v rukou právě on.
Zak Brown, šéf McLarenu, připomněl, že růst Formule 1 v USA dlouhou dobu brzdila absence stálé domácí Velké ceny a také nedostatečné zapojení fanoušků, které se změnilo až s příchodem Liberty Media.
Max Verstappen prozradil, jak je to o voze Red Bullu, který byl navržen podle jeho stylu jízdy.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že on i Lewis Hamilton podcenili, jak těžké bude jezdcovo přizpůsobení se vozu Ferrari. Ukázalo se, že adaptace je mnohem náročnější, než čekali.
Charles Leclerc míní, že Ferrari by mělo dát přednost udržení druhého místa v Poháru konstruktérů před ziskem většího času ve větrném tunelu pro rok 2026. Podle něj má aktuální úspěch a s ním spojené benefity větší váhu než dlouhodobá technická výhoda.
Oscar Piastri tvrdí, že stabilita jezdecké sestavy a vedení McLarenu dává týmu důležité výhody. Podle něj kontinuita pomáhá plánovat a zlepšovat výkon bez zbytečných otřesů.
Po nepovedené kvalifikaci a závodě Velké ceny Maďarska se Martin Brundle pustil do kritiky ponurých vyjádření Lewise Hamiltona, která podle něj působila až příliš poraženecky.
James Vowles označil návrat dvouzastávkové strategie v Monaku 2026 za „nejnepříjemnější pocit“, jaký kdy zažil. Podle něj může jít o krok, který závodu spíše uškodí.