Ve srovnání s Fernandem Alonsem hraje Kimi Räikkönen až druhé housle. Vinu na tom podle něj nese jízdní styl.
Finský pilot závod v Číně dokončil na osmém místě, zatímco jeho týmový kolega byl o minutu rychlejší a vystoupal na podium. Novináři se ho neustále ptají na motivaci závodit a mistr světa z roku 2007 nedokázal udržet nervy na uzdě.
„Nevím proč se mě pořád ptáte na motivaci,“ řekl Räikkönen. „Kdybych neměl motivaci, neodpovídal bych Vám na takové otázky. Už s tím jděte do pr***. Máme špatné závody, není to vůbec příjemné, ale musíme se dostat tam, kde chceme být.“
34letý pilot přestoupil od Lotusu do Ferrari a určitě to byl dobrý krok. Jenže v letošní sezoně dosáhl nejvýše na sedmé místo, tyto výsledky přičítá svému jízdnímu stylu.
„Víkend byl celkově náročný, myslím si, že se na tom podepsala kombinace různých faktorů – chladné podmínky, profil okruhu a můj jízdní styl. Nedomnívám se, že bych byl na pneumatiky přiliš tlačil, protože když je chladno a mokro, je pro mě těžké, abych je dostat do správné provozní teploty.
Nové pneumatiky fungují dobře, dokud zadní gumy neztratí přilnavost. Poté musím hodně zpomalit a snižuje se jejich teplota. A takto pořád dokola a stále to nemůžeme vyřešit.
Prostě nejde, abych mávnutím proutku změnil svůj jízdní styl a problém byl vyřešen. Na některých místech okruhu vše funguje dobře, jinde je všechno proti mně. Musíme najít řešení a doufám, že se tak stane brzy.“
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.
Podle poradce Red Bullu se Max Verstappen znovu plně zapojil do Formule 1 díky rychlejšímu vozu, možnosti prosazovat vlastní nastavení a přesvědčivé výhře na Monze.
Christian Horner se po vítězství Maxe Verstappena v Monze ozval Martinu Brundlovi, aby ocenil jeho chladnokrevný výkon i práci celého týmu Red Bull.