Ve srovnání s Fernandem Alonsem hraje Kimi Räikkönen až druhé housle. Vinu na tom podle něj nese jízdní styl.
Finský pilot závod v Číně dokončil na osmém místě, zatímco jeho týmový kolega byl o minutu rychlejší a vystoupal na podium. Novináři se ho neustále ptají na motivaci závodit a mistr světa z roku 2007 nedokázal udržet nervy na uzdě.
„Nevím proč se mě pořád ptáte na motivaci,“ řekl Räikkönen. „Kdybych neměl motivaci, neodpovídal bych Vám na takové otázky. Už s tím jděte do pr***. Máme špatné závody, není to vůbec příjemné, ale musíme se dostat tam, kde chceme být.“
34letý pilot přestoupil od Lotusu do Ferrari a určitě to byl dobrý krok. Jenže v letošní sezoně dosáhl nejvýše na sedmé místo, tyto výsledky přičítá svému jízdnímu stylu.
„Víkend byl celkově náročný, myslím si, že se na tom podepsala kombinace různých faktorů – chladné podmínky, profil okruhu a můj jízdní styl. Nedomnívám se, že bych byl na pneumatiky přiliš tlačil, protože když je chladno a mokro, je pro mě těžké, abych je dostat do správné provozní teploty.
Nové pneumatiky fungují dobře, dokud zadní gumy neztratí přilnavost. Poté musím hodně zpomalit a snižuje se jejich teplota. A takto pořád dokola a stále to nemůžeme vyřešit.
Prostě nejde, abych mávnutím proutku změnil svůj jízdní styl a problém byl vyřešen. Na některých místech okruhu vše funguje dobře, jinde je všechno proti mně. Musíme najít řešení a doufám, že se tak stane brzy.“
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.