Ve srovnání s Fernandem Alonsem hraje Kimi Räikkönen až druhé housle. Vinu na tom podle něj nese jízdní styl.
Finský pilot závod v Číně dokončil na osmém místě, zatímco jeho týmový kolega byl o minutu rychlejší a vystoupal na podium. Novináři se ho neustále ptají na motivaci závodit a mistr světa z roku 2007 nedokázal udržet nervy na uzdě.
„Nevím proč se mě pořád ptáte na motivaci,“ řekl Räikkönen. „Kdybych neměl motivaci, neodpovídal bych Vám na takové otázky. Už s tím jděte do pr***. Máme špatné závody, není to vůbec příjemné, ale musíme se dostat tam, kde chceme být.“
34letý pilot přestoupil od Lotusu do Ferrari a určitě to byl dobrý krok. Jenže v letošní sezoně dosáhl nejvýše na sedmé místo, tyto výsledky přičítá svému jízdnímu stylu.
„Víkend byl celkově náročný, myslím si, že se na tom podepsala kombinace různých faktorů – chladné podmínky, profil okruhu a můj jízdní styl. Nedomnívám se, že bych byl na pneumatiky přiliš tlačil, protože když je chladno a mokro, je pro mě těžké, abych je dostat do správné provozní teploty.
Nové pneumatiky fungují dobře, dokud zadní gumy neztratí přilnavost. Poté musím hodně zpomalit a snižuje se jejich teplota. A takto pořád dokola a stále to nemůžeme vyřešit.
Prostě nejde, abych mávnutím proutku změnil svůj jízdní styl a problém byl vyřešen. Na některých místech okruhu vše funguje dobře, jinde je všechno proti mně. Musíme najít řešení a doufám, že se tak stane brzy.“
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.