V úvodu sezóny 2014 se trápící Ferrari není podle jezdce Kimiho Räikkönen stupidní, že by nevědělo, jak náskok soupeřů stáhnout.
Zatímco Scuderia v prvních třech závodech nasbírala 33 bodů a je až pátá, dominantní Mercedes vyhrává jednu velkou cenu na druhou a se 111 body šampionát konstruktérů vede. Finský mistr světa, kterému patří mezi jezdci až 12. místo, věří, že jeho tým předvede obrat.
"Bahrajn byl pro nás alespoň papírově tou nejtěžší tratí. Budeme mít ale určité nové díly a snad se zlepšíme. Víme, co musíme dělat. Lidé na to tlačí na 100 %, vyžaduje to však čas, to je fakt," uvádí Räikkönen.
"Nejsme stupidní, pracujeme na dobrých věcech. Žel momentálně to není zrovna nejhezčí, když se díváte na konec závodu, já ale věřím, že to tým dokáže otočit. S tímto i s ostatními týmy jsem zažil těžké časy a jsem si jistý, že to můžeme napravit," tvrdí pro Autosport finský závodník, který s Ferrari získal titul mistra světa v roce 2007.
S nastavením svého vozu F14 T byl v Bahrajnu spokojenější než v úvodu sezóny. "Myslím, že jsme auto zlepšili, chová se lépe. Pocit z něj je lepší, ale výsledky tomu očividně nenasvědčují. Máme před sebou spoustu práce a můžeme to pouze tlačit kupředu. Jsem si jistý, že v příštím závodě můžeme být silnější," optimisticky dodává Räikkönen.
Kimi Räikkönen ve Velké ceně Bahrajnu útoku Sebastiana Vettela nakonec neodolal a dojel až na poslední bodované pozici (foto: Scuderia Ferrari)
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.