V úvodu sezóny 2014 se trápící Ferrari není podle jezdce Kimiho Räikkönen stupidní, že by nevědělo, jak náskok soupeřů stáhnout.
Zatímco Scuderia v prvních třech závodech nasbírala 33 bodů a je až pátá, dominantní Mercedes vyhrává jednu velkou cenu na druhou a se 111 body šampionát konstruktérů vede. Finský mistr světa, kterému patří mezi jezdci až 12. místo, věří, že jeho tým předvede obrat.
"Bahrajn byl pro nás alespoň papírově tou nejtěžší tratí. Budeme mít ale určité nové díly a snad se zlepšíme. Víme, co musíme dělat. Lidé na to tlačí na 100 %, vyžaduje to však čas, to je fakt," uvádí Räikkönen.
"Nejsme stupidní, pracujeme na dobrých věcech. Žel momentálně to není zrovna nejhezčí, když se díváte na konec závodu, já ale věřím, že to tým dokáže otočit. S tímto i s ostatními týmy jsem zažil těžké časy a jsem si jistý, že to můžeme napravit," tvrdí pro Autosport finský závodník, který s Ferrari získal titul mistra světa v roce 2007.
S nastavením svého vozu F14 T byl v Bahrajnu spokojenější než v úvodu sezóny. "Myslím, že jsme auto zlepšili, chová se lépe. Pocit z něj je lepší, ale výsledky tomu očividně nenasvědčují. Máme před sebou spoustu práce a můžeme to pouze tlačit kupředu. Jsem si jistý, že v příštím závodě můžeme být silnější," optimisticky dodává Räikkönen.
Kimi Räikkönen ve Velké ceně Bahrajnu útoku Sebastiana Vettela nakonec neodolal a dojel až na poslední bodované pozici (foto: Scuderia Ferrari)
Zak Brown znovu rozdmýchal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena a jeho možném odchodu z Red Bullu. Šéf McLarenu naznačil, že přestup k Mercedesu není mimo hru, čímž opět rozvířil dění v paddocku.
Oliver Bearman otevřeně promluvil o finančních obětech, které jeho rodina podstoupila, aby mu umožnila nastartovat závodní kariéru. Zároveň sdílel, jaký zlomový moment mu přinesl klíčovou příležitost a jak se musel psychicky připravit na náročnou debutovou sezónu ve Formuli 1 s týmem Haas.
Adrian Newey od svého příchodu do Aston Martinu před sezonou 2025 nezná odpočinek a pracuje naplno. Jeho cílem je co nejrychleji posunout tým mezi špičku formule 1.
Ferrari údajně připravuje vylepšení posilovače řízení u svého vozu SF-25 na nadcházející Velkou cenu Maďarska. Tato změna by mohla zlepšit ovladatelnost a výkon týmu na technickém okruhu.
Valtteri Bottas prozradil, že během povinné vojenské služby ve Finsku absolvoval výcvik ostřelovače, který mu pomohl lépe zvládat tlak i soustředění. Klid a přesnost z armády dnes využívá i v kokpitu formule.
Situace uvnitř Red Bullu se dál komplikuje. Ralf Schumacher je přesvědčen, že pokud se tým rychle nestabilizuje, Max Verstappen z něj odejde.
Yuki Tsunoda si při návštěvě italského jezera Como vybral slabší chvilku. Jeho mobilní telefon zmizel neznámo kam. Mladý japonský jezdec však situaci bere s nadhledem a místo paniky se obrátil na své fanoušky s prosbou o pomoc při hledání.
Známý komentátor F1 Martin Brundle rozebral rozhodnutí Christiana Hornera a poukázal na moment, který považuje za zásadní pochybení v řízení týmu Red Bull.
Jules Bianchi, kterému bylo tehdy jen 25 let, podlehl osudovým zraněním z nehody v Suzuce. Jeho smrt otřásla světem Formule 1 a přiměla k zásadním změnám v bezpečnosti.
Charles Leclerc si při desátém výročí úmrtí Julese Bianchiho připomněl jeho vliv na svou kariéru i osobní život. Byl pro něj nejen kmotrem a přítelem, ale také inspirací, která ho provází dodnes.
Sebastian Vettel je mimo Formuli 1 už tři sezóny a kolem jeho návratu dlouho panovaly spekulace. Nyní učinil konečné rozhodnutí ohledně možného comebacku.
Před deseti lety nás navždy opustil Jules Bianchi. Zemřel na následky zranění z Velké ceny Japonska 2014, která navždy změnila Formuli 1.