Claire Williamsová si pochvaluje přechod od Renaultu na pohonné jednotky Mercedesu. Kromě nejvyšší výkonnosti navíc nešlo ani o dražší řešení.
Nové pohonné jednotky Mercedesu přispěly k obrovskému pokroku, který ve srovnání s loňskou sezónou Williams zažívá. "Při zpětném pohledu šlo o to nejlepší rozhodnutí, které jsme mohli učinit. Dospěli jsme k němu velmi brzy v loňském roce," vzpomíná Williamsová.
"Kolem nás zas tolik motorů není a my jsme chtěli ten nejlepší, takže jsme museli jednat rychle a naše vyšší vedení muselo rychle provést due diligence a inženýři museli určit, který motor je nejlepší - nejlépe z toho vyšel Mercedes. Jsou fantastickým partnerem," popisuje šéfka stáje z Grove.
Jenže za výkonnost se obvykle hodně platí - nešlo o dražší řešení, než byli schopni poskytnout ostatní výrobci: Renault nebo Ferrari? "Ne, nešlo," popírá Williamsová, která partnerství s Mercedesem popisuje jako velmi "blízké a transparentní." Rozhodně podle ní není Williams testovacím týmem.
Jaké výsledky by jí letos potěšily? "Z pohledu výsledku bychom chtěli samozřejmě končit s oběma vozy v kvalifikaci v nejlepší desítce a v každém závodě získávat slušný počet bodů. Pokud bychom znovu mohli v závodě vyhrát, to by byla magie, i tak jde ale o velký pokrok ve srovnání s tím, kde jsme byli loni. Máme velké ambice dostat se tam, kde jsme byli. V roce 2014 by to znamenalo bojovat s Mercedesem. Máme výborné auto a skvělé dva piloty."
Felipe Massa s Williamsem FW36 poháněným Mercedesem v Bahrajnu (foto: Williams F1 Team)
K vítězstvím má Williams zatím daleko, ale po výkonech v předsezónních testech jej někteří považovali za černého koně sezóny s tím, že by mohl být na špici. Co se najednou pokazilo? "Nemyslím si, že by se něco pokazilo. Akorát se o Williamsu hodně hovořilo - kde bychom mohli být a o kolik bychom před Melbourne mohli být napřed."
"Jako tým jsme interně věděli, jak na tom jsme. Takže jsme neočekávali, že budeme vyhrávat závody. A do sezóny nikdy nevstupujeme s tím, že ji vyhrajeme," dodává šéfka šestého nejlepšího týmu letošní revoluční sezóny F1.
            Paul Monaghan z Red Bullu upozornil, že poslední zlepšení týmu nejsou výsledkem jen jednotlivých technických novinek na voze RB21.
            Max Verstappen z Red Bullu a Oliver Bearman z Haasu vstupují do víkendu v Brazílii s větším klidem, protože jim již nehrozí zákaz startu.
            Podle informací médií si Ferrari po slibných výsledcích na nedávných závodech v USA a Mexiku rozmyslelo rozsah změn na svém voze pro sezónu 2026.
            Jezdci McLarenu, Lando Norris a Oscar Piastri, prozradili, jak ladí přípravy na závěrečný boj o titul, aby zůstali konkurenceschopní až do posledního závodu sezóny.
            Pilot Ferrari Charles Leclerc oznámil zásnuby se svou partnerkou Alexandrou Saint Mleux prostřednictvím příspěvku na Instagramu, který během chvíle zaplavil sociální sítě.
            Yuki Tsunoda stojí před rozhodujícím obdobím své kariéry u Red Bullu. Jezdec i tým potvrdili, kdy padne definitivní rozhodnutí.
            Bývalý mechanik Red Bullu, Calum Nicholas, odhalil nové a zajímavé detaily o dění během kontroverzní Velké ceny Abu Dhabi 2021.
            Guenther Steiner se po Velké ceně Mexika opět dostal do centra pozornosti, když vyzdvihl skvělý výkon Olivera Bearmana.
            Italská média naznačují, že George Russell by se mohl objevit na radaru Ferrari, pokud by se v týmu uvolnilo místo po Hamiltonovi nebo Leclercovi. I když je v Mercedesu spokojený, jeho schopnosti z něj činí lákavou možnost pro budoucnost Maranella.
            Liam Lawson zažil v úvodu Velké ceny Mexika okamžik, který vyděsil celý paddock. Krátce po startu se ocitl v nečekané a znepokojivé situaci, jež znovu připomněla, jak křehká může být bezpečnost ve Formuli 1.
            Bývalý jezdec F1 Christijan Albers zpochybnil, že Lando Norris a Oscar Piastri patří mezi největší talenty současného motorsportu.
            Lewis Hamilton se otevřeně podělil o své dojmy z nové kapitoly své kariéry a popsal ji jako mimořádně silný moment.