Claire Williamsová si pochvaluje přechod od Renaultu na pohonné jednotky Mercedesu. Kromě nejvyšší výkonnosti navíc nešlo ani o dražší řešení.
Nové pohonné jednotky Mercedesu přispěly k obrovskému pokroku, který ve srovnání s loňskou sezónou Williams zažívá. "Při zpětném pohledu šlo o to nejlepší rozhodnutí, které jsme mohli učinit. Dospěli jsme k němu velmi brzy v loňském roce," vzpomíná Williamsová.
"Kolem nás zas tolik motorů není a my jsme chtěli ten nejlepší, takže jsme museli jednat rychle a naše vyšší vedení muselo rychle provést due diligence a inženýři museli určit, který motor je nejlepší - nejlépe z toho vyšel Mercedes. Jsou fantastickým partnerem," popisuje šéfka stáje z Grove.
Jenže za výkonnost se obvykle hodně platí - nešlo o dražší řešení, než byli schopni poskytnout ostatní výrobci: Renault nebo Ferrari? "Ne, nešlo," popírá Williamsová, která partnerství s Mercedesem popisuje jako velmi "blízké a transparentní." Rozhodně podle ní není Williams testovacím týmem.
Jaké výsledky by jí letos potěšily? "Z pohledu výsledku bychom chtěli samozřejmě končit s oběma vozy v kvalifikaci v nejlepší desítce a v každém závodě získávat slušný počet bodů. Pokud bychom znovu mohli v závodě vyhrát, to by byla magie, i tak jde ale o velký pokrok ve srovnání s tím, kde jsme byli loni. Máme velké ambice dostat se tam, kde jsme byli. V roce 2014 by to znamenalo bojovat s Mercedesem. Máme výborné auto a skvělé dva piloty."
Felipe Massa s Williamsem FW36 poháněným Mercedesem v Bahrajnu (foto: Williams F1 Team)
K vítězstvím má Williams zatím daleko, ale po výkonech v předsezónních testech jej někteří považovali za černého koně sezóny s tím, že by mohl být na špici. Co se najednou pokazilo? "Nemyslím si, že by se něco pokazilo. Akorát se o Williamsu hodně hovořilo - kde bychom mohli být a o kolik bychom před Melbourne mohli být napřed."
"Jako tým jsme interně věděli, jak na tom jsme. Takže jsme neočekávali, že budeme vyhrávat závody. A do sezóny nikdy nevstupujeme s tím, že ji vyhrajeme," dodává šéfka šestého nejlepšího týmu letošní revoluční sezóny F1.
Charles Leclerc byl po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie na sebe velmi naštvaný. Podle něj jeho výkon výrazně zaostal za očekáváním.
Oscar Piastri získal podporu od bývalého pilota F1 Jolyonna Palmera po penalizaci, která ho na Silverstonu připravila o vítězství. Palmer označil trest za příliš přísný a Piastriho manévr za férový.
Ferrari prožívá těžkou sezonu a italská média hlásí rostoucí tlak na šéfa týmu Freda Vasseura. Výsledky zaostávají za očekáváními, což vyvolává spekulace o nutnosti změn v řízení stáje. Vasseur tak čelí výzvě, jak tým rychle vrátit zpět na vrchol.
Red Bull má ve svých řadách talentovaného Arvida Lindblada, který se poprvé objevil ve světě F1 po boku Maxe Verstappena v Silverstonu. Mladý jezdec z F2 tak udělal významný krok směrem k možné budoucnosti v královně motorsportu.
George Russell potřebuje novou smlouvu na příští sezónu. Güenther Steiner se obává, že jeho požadavky komplikují Mercedesu cestu za získáním Maxe Verstappena.
Adrian Newey zůstává plně koncentrován na projekt vozu Aston Martin pro sezonu 2026, a to i navzdory potížím, které aktuálně tým potkávají. Legendární inženýr tak potvrzuje, že dlouhodobá strategie má pro něj prioritu před krátkodobými výsledky.
Laurent Mekies musí v Red Bullu co nejdříve vyřešit nejistou budoucnost Maxe Verstappena. Jeho rozhodnutí může zásadně ovlivnit nejen tým, ale i rozložení sil v celé Formuli 1.
Christian Horner se během Velké ceny Británie ostře pohádal s Josem Verstappenem. Incident přišel právě v době, kdy Horner čelil spekulacím o konci ve funkci šéfa Red Bullu.
Finský závodník Valtteri Bottas se tento týden znovu posadil za volant vozu Mercedes – na jihu Španělska, na okruhu v Jerezu, absolvuje soukromý test.
Cadillac představil požadavky na své jezdce pro sezonu 2026, zatímco v paddocku propuká tvrdý boj o jejich podpisy. Šéf týmu Dan Towriss přiznal, že vyjednávání jsou plná napětí a rivality.
Zak Brown tvrdí, že vztah mezi Norrisem a Piastrim je pro McLaren spíše radostí než problémem. Doufá, že jejich zdravá rivalita vydrží až do konce sezóny.
Martin Brundle naznačuje, že za koncem Christiana Hornera mohl stát tlak ze strany blízkého okolí Maxe Verstappena. Podle něj sehrál Verstappenův tým v rozhodnutí Red Bullu klíčovou roli.