BAHRAJN - ZASTÁVKY V BOXECH A STRATEGIE; Force India na závod v Bahrajnu dlouho nezapomene - krom kýženého pódia předváděla také velmi rychlé zastávky v boxech. Za 2,4 sekundy to také Ferrari, McLaren a Williams, Mercedes Rosberga dokonce za 2,3 s.
Konzistentně pracující Mechanici Force Indie odbavili v 35. kole Hülkenberga za 2,3 sekundy, nebývale rychlí byli i při jeho první zastávce (2,7 s) a také u obou zastávek Péreze, který dnes skončil na pódiu.
McLaren Buttona odbavil v 17. kole za 2,4 sekundy, v 35. kole to už však bylo pomalejší (3,1 s). Obě zastávky pod tři sekundy předvedl Mercedes v případě stříbrného Rosberga, jednou dokonce za 2,3 s. Zastávku za 2,4 s jsme dnes mohli vidět také u obou jezdců Ferrari a za 2,5 s u Williamsu Felipeho Massy.
Všichni jezdci kromě Vettela a Sutila dnes startovali na měkkých pneumatikách, osm ze sedmnácti klasifikovaných jich vsadilo jen na dvě zastávky. Sedm pilotů k mechanikům zamířilo třikrát, Maldonado čtyřikrát (z toho jednou penalizace stop & go) a Bianchi dokonce pětkrát (včetně trestného průjezdu boxovou uličkou).
Vzrušující finále zařídil výjezd safety-caru 10 kol před cílem velké ceny vypsané na 57 okruhů. Mezi měkkou a středně-tvrdou směsí byl podle Pirelli sekundový rozdíl (podle Hamiltona mezi vozy Mercedesu ale jen 0,65 s), přesto se Rosbergovi na výhodnějších pneumatikách v závěru svého týmového kolegu překonat nepodařilo.
Nejdelší stint na měkkých pneumatikách odjel Vettel: 24 kol (42,9 % závodu), stejný počet okruhů zvládl na středně-tvrdých pneumatikách Pérez.
Ferrari chystá velké technické změny svého vozu, které začne postupně zavádět už při Velké ceně v Imole. Vedení týmu věří, že díky těmto úpravám se brzy zařadí mezi nejrychlejší stáje na startovním roštu.
Lando Norris přiznává svou sebekritiku a frustraci, přičemž místo obviňování týmu se soustředí na analýzu vlastních chyb. Aby plně naplnil svůj potenciál, musí najít rovnováhu mezi sebekritikou a sebedůvěrou, jinak by mohl promarnit šanci na očekávaný průlom.
Zak Brown si znovu rýpl do Alpine a připomněl, že ztráta Oscara Piastriho byla jejich velkým selháním. Vzhledem k Australanově současné formě u McLarenu působí tento přešlap o to bolestněji.
George Russell tvrdí, že kdyby se připojil k Mercedesu hned po vstupu do Formule 1, mohl mít na svém kontě dva tituly. Naznačuje, že čas strávený v menších týmech mohl znamenat ztrátu šampionátů, které by jinak mohl získat.
Lando Norris měl být hlavním tahounem McLarenu v boji o titul, ale drobné chyby ho postupně srážejí a nahrávají jeho klidnějšímu kolegovi Oscarovi Piastrimu. Ten zatím beze slov přebírá roli lídra a ukazuje, kdo má aktuálně navrch.
Začátek nové kapitoly Lewise Hamiltona ve Ferrari se zatím nese ve znamení zklamání. Očekávaný restart kariéry v ikonickém červeném voze se rychle proměnil v sérii neuspokojivých výsledků, které zatím nenaplňují ambice ani fanouškovská očekávání.
Max Verstappen z Red Bullu je známý svou přímočarostí a otevřeností, když přijde na hodnocení dění ve světě formule 1.
Pilot McLarenu si zakládá na férovém přístupu a přátelském vystupování, přesto by bylo chybou vnímat jeho slušnost jako nedostatek bojovnosti. Na trati je připraven tvrdě si jít za svým cílem.
Andrea Kimi Antonelli vstoupil do Formule 1 s velkými očekáváními a silnou podporou Mercedesu, který stojí za ním i v případě chyb. Šéf týmu Toto Wolff mu poskytuje plnou podporu, zatímco Valtteri Bottas, jako rezervní pilot a mentor, ochotně sdílí své zkušenosti.
Yuki Tsunoda po třech závodech v Red Bullu ukazuje potenciál, ale jeho plná adaptace ještě není dokončena. Rozdíl oproti Verstappenovi se projevuje nejen v rychlosti, ale i v práci s pneumatikami, stabilitě a konzistenci výkonu.
Šéf Aston Martinu Andy Cowell přiznal, že nové aerodynamické zařízení týmu jim od svého spuštění výrazně rozšířilo obzory. Podle jeho slov poskytl nový větrný tunel cenné poznatky, které Aston Martin plánuje využít k vývoji rychlejšího a konkurenceschopnějšího monopostu.
Gabriel Bortoleto přiznal, že přechod z vítězství v šampionátech F2 a F3 na závodění na chvostu startovního pole Formule 1 pro něj představuje značnou výzvu.