BAHRAJN - ZASTÁVKY V BOXECH A STRATEGIE; Force India na závod v Bahrajnu dlouho nezapomene - krom kýženého pódia předváděla také velmi rychlé zastávky v boxech. Za 2,4 sekundy to také Ferrari, McLaren a Williams, Mercedes Rosberga dokonce za 2,3 s.
Konzistentně pracující Mechanici Force Indie odbavili v 35. kole Hülkenberga za 2,3 sekundy, nebývale rychlí byli i při jeho první zastávce (2,7 s) a také u obou zastávek Péreze, který dnes skončil na pódiu.
McLaren Buttona odbavil v 17. kole za 2,4 sekundy, v 35. kole to už však bylo pomalejší (3,1 s). Obě zastávky pod tři sekundy předvedl Mercedes v případě stříbrného Rosberga, jednou dokonce za 2,3 s. Zastávku za 2,4 s jsme dnes mohli vidět také u obou jezdců Ferrari a za 2,5 s u Williamsu Felipeho Massy.
Všichni jezdci kromě Vettela a Sutila dnes startovali na měkkých pneumatikách, osm ze sedmnácti klasifikovaných jich vsadilo jen na dvě zastávky. Sedm pilotů k mechanikům zamířilo třikrát, Maldonado čtyřikrát (z toho jednou penalizace stop & go) a Bianchi dokonce pětkrát (včetně trestného průjezdu boxovou uličkou).
Vzrušující finále zařídil výjezd safety-caru 10 kol před cílem velké ceny vypsané na 57 okruhů. Mezi měkkou a středně-tvrdou směsí byl podle Pirelli sekundový rozdíl (podle Hamiltona mezi vozy Mercedesu ale jen 0,65 s), přesto se Rosbergovi na výhodnějších pneumatikách v závěru svého týmového kolegu překonat nepodařilo.
Nejdelší stint na měkkých pneumatikách odjel Vettel: 24 kol (42,9 % závodu), stejný počet okruhů zvládl na středně-tvrdých pneumatikách Pérez.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.