SEPANG - PŘEHLED ZASTÁVEK V BOXECH A STRATEGIÍ; Který tým pracoval v průběhu Velké ceny Malajsie nejrychleji a jakými strategiemi do ní jezdci nastoupili?
Absolutně nejrychlejší zastávky dnes předvádělo Ferrari - Kimiho Räikkönena i Fernanda Alonsa zvládli jednou odbavit do 2,5 sekundy. Předvádělo konzistentně kvalitní práci během všech šesti výměn, proto si dnes jeho mechanici zaslouží pochvalu. Škoda, že za očekáváními zastává rychlost vozu F14 T - jezdci kvůli tomu nemohli bojovat na špici s Mercedesy a Red Bully.
S průměrem zastávek do tří vteřin se vešel také Red Bull v případě Sebastiana Vettela a Williams při přezouvání Felipeho Massy. Brazilec byl kromě jezdců Scuderie jediný, kdo se se na zvedáku nezdržel ani jednou déle než tři sekundy.
Všichni piloti dnes do Velké ceny Malajsie vypsané na 56 kol startovali na středně-tvrdých pneumatikách. Na tři zastávky vsadilo 13 z 15 klasifikovaných jezdců, dvakrát se v boxech objevili pouze Hülkenberg, který předvedl další ze svých působivých výkonů, když dojel na 5. místě, a Kobajaši, který srdnatě bojoval, aby dojel na 13. pozici a posunul svůj Caterham v šampionátu konstruktérů před Marussii.
Malajsie se řadí z pohledu pneumatik k těm nejnáročnějším okruhům v kalendáři kvůli vysokým teplotám a drsnému povrchu. Pirelli potvrdilo zlepšení životnosti, týmy se nepotýkaly s drolením ani s tvorbou puchýřů, pouze s teplotní degradací. Mezi středně-tvrdou a tvrdou směsí dosahoval rozdíl 1 sekundy na kolo, proto si druhou jmenovanou piloti nechávali až na poslední stint.
Nejdelší stint předvedl na středně-tvrdé směsi Kvjat s Räikkönenem: 21 kol představuje 37,5 % velké ceny. Na tvrdé směsi zvládl nejvíce okruhů Kobajaši - celkem 24 (42,9 % délky závodu).
Legenda:
Ferrari chystá velké technické změny svého vozu, které začne postupně zavádět už při Velké ceně v Imole. Vedení týmu věří, že díky těmto úpravám se brzy zařadí mezi nejrychlejší stáje na startovním roštu.
Lando Norris přiznává svou sebekritiku a frustraci, přičemž místo obviňování týmu se soustředí na analýzu vlastních chyb. Aby plně naplnil svůj potenciál, musí najít rovnováhu mezi sebekritikou a sebedůvěrou, jinak by mohl promarnit šanci na očekávaný průlom.
Zak Brown si znovu rýpl do Alpine a připomněl, že ztráta Oscara Piastriho byla jejich velkým selháním. Vzhledem k Australanově současné formě u McLarenu působí tento přešlap o to bolestněji.
George Russell tvrdí, že kdyby se připojil k Mercedesu hned po vstupu do Formule 1, mohl mít na svém kontě dva tituly. Naznačuje, že čas strávený v menších týmech mohl znamenat ztrátu šampionátů, které by jinak mohl získat.
Lando Norris měl být hlavním tahounem McLarenu v boji o titul, ale drobné chyby ho postupně srážejí a nahrávají jeho klidnějšímu kolegovi Oscarovi Piastrimu. Ten zatím beze slov přebírá roli lídra a ukazuje, kdo má aktuálně navrch.
Začátek nové kapitoly Lewise Hamiltona ve Ferrari se zatím nese ve znamení zklamání. Očekávaný restart kariéry v ikonickém červeném voze se rychle proměnil v sérii neuspokojivých výsledků, které zatím nenaplňují ambice ani fanouškovská očekávání.
Max Verstappen z Red Bullu je známý svou přímočarostí a otevřeností, když přijde na hodnocení dění ve světě formule 1.
Pilot McLarenu si zakládá na férovém přístupu a přátelském vystupování, přesto by bylo chybou vnímat jeho slušnost jako nedostatek bojovnosti. Na trati je připraven tvrdě si jít za svým cílem.
Andrea Kimi Antonelli vstoupil do Formule 1 s velkými očekáváními a silnou podporou Mercedesu, který stojí za ním i v případě chyb. Šéf týmu Toto Wolff mu poskytuje plnou podporu, zatímco Valtteri Bottas, jako rezervní pilot a mentor, ochotně sdílí své zkušenosti.
Yuki Tsunoda po třech závodech v Red Bullu ukazuje potenciál, ale jeho plná adaptace ještě není dokončena. Rozdíl oproti Verstappenovi se projevuje nejen v rychlosti, ale i v práci s pneumatikami, stabilitě a konzistenci výkonu.
Šéf Aston Martinu Andy Cowell přiznal, že nové aerodynamické zařízení týmu jim od svého spuštění výrazně rozšířilo obzory. Podle jeho slov poskytl nový větrný tunel cenné poznatky, které Aston Martin plánuje využít k vývoji rychlejšího a konkurenceschopnějšího monopostu.
Gabriel Bortoleto přiznal, že přechod z vítězství v šampionátech F2 a F3 na závodění na chvostu startovního pole Formule 1 pro něj představuje značnou výzvu.