SEPANG - PŘEHLED ZASTÁVEK V BOXECH A STRATEGIÍ; Který tým pracoval v průběhu Velké ceny Malajsie nejrychleji a jakými strategiemi do ní jezdci nastoupili?
Absolutně nejrychlejší zastávky dnes předvádělo Ferrari - Kimiho Räikkönena i Fernanda Alonsa zvládli jednou odbavit do 2,5 sekundy. Předvádělo konzistentně kvalitní práci během všech šesti výměn, proto si dnes jeho mechanici zaslouží pochvalu. Škoda, že za očekáváními zastává rychlost vozu F14 T - jezdci kvůli tomu nemohli bojovat na špici s Mercedesy a Red Bully.
S průměrem zastávek do tří vteřin se vešel také Red Bull v případě Sebastiana Vettela a Williams při přezouvání Felipeho Massy. Brazilec byl kromě jezdců Scuderie jediný, kdo se se na zvedáku nezdržel ani jednou déle než tři sekundy.
Všichni piloti dnes do Velké ceny Malajsie vypsané na 56 kol startovali na středně-tvrdých pneumatikách. Na tři zastávky vsadilo 13 z 15 klasifikovaných jezdců, dvakrát se v boxech objevili pouze Hülkenberg, který předvedl další ze svých působivých výkonů, když dojel na 5. místě, a Kobajaši, který srdnatě bojoval, aby dojel na 13. pozici a posunul svůj Caterham v šampionátu konstruktérů před Marussii.
Malajsie se řadí z pohledu pneumatik k těm nejnáročnějším okruhům v kalendáři kvůli vysokým teplotám a drsnému povrchu. Pirelli potvrdilo zlepšení životnosti, týmy se nepotýkaly s drolením ani s tvorbou puchýřů, pouze s teplotní degradací. Mezi středně-tvrdou a tvrdou směsí dosahoval rozdíl 1 sekundy na kolo, proto si druhou jmenovanou piloti nechávali až na poslední stint.
Nejdelší stint předvedl na středně-tvrdé směsi Kvjat s Räikkönenem: 21 kol představuje 37,5 % velké ceny. Na tvrdé směsi zvládl nejvíce okruhů Kobajaši - celkem 24 (42,9 % délky závodu).
Legenda:
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.