Kimi Räikkönen prozradil, že po Ferrari s F1 končí, tým už měnit nehodlá.
Kimi Räikkönen do Formule 1 poprvé usedl v roce 2001 se Sauberem a po roce se přesunul do McLarenu. Ve Wokingu strávil pět let a měl dvakrát velmi blízko k zisku mistrovského titulu. Ten nakonec získal až v roce 2007 v rudých barvách. Je posledním pilotem, který za Ferrari získal titul.
Po třech letech v Maranellu jej v roce 2009 nahradil Fernando Alonso a Räikkönen se vydal závodit do rally, kde strávil dva roky. V roce 2012 se do Formule 1 vrátil s týmem Lotus a letos opět závodí za Ferrari. Je mu 34 let a je tak nejstarším pilotem v poli. A v rozhovoru pro Sport Bild uvedl, že tým už měnit nebude.
"Už během mého prvního působení ve Ferrari jsem říkal, že to bude můj poslední tým. A jak vidíte, dodržel jsem slovo. Jsem zase tady a jsem si jistý, že další změna týmu už nebude. Potom s F1 končím," prozradil. Nyní má s Ferrari podepsanou dvouletou smlouvu (ta vyprší v roce 2015).
Räikkönen hodlá kariéru ukončit v Maranellu (foto: Scuderia Ferrari)
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.