Výkonná šéfka týmu Williams, Claire Williams, věří, že přechod na motory od Mercedesu byl spíše prozíravým krokem než štěstím.
Tým z Grove má s Mercedesem podepsáno zřejmě na sedm let a tento přechod k jinému dodavateli se už začíná vyplácet, což jsme mohli sledovat v předsezonních testech i během Grand Prix Austrálie.
Všeobecně se má za to, že Williams byl v Melbourne co se rychlosti týče nejbližším pronásledovatelem Mercedesu a nebýt nezaviněné nehody Felipeho Massy v první zatáčce a kontaktu Valtteriho Bottase se zdí v zatáčce č. 10, tak by Williamsy zřejmě skončily na podiu.
Ovšem v minulé sezoně by si na takovéto rozdělení sil mezi dodavateli motorů vsadil jen málokdo, když Renault vypadal (zvláště v útrobách Red Bullů) velice dobře. Byl přechod Williamsu od Renaultů na Mercedesy tedy štěstím?
"Byli jsme v našem druhém roce s Renaultem a měli jsme s nimi dlouhou historii. Ale změny pravidel byly takové, jaké byly, a my jsme se museli hodně snažit, abychom mohli odhadnout, jak na tom budou u Renaultu a jak u ostatních dodavatelů motorů," říká Claire Williamsová.
Dle Claire byl přechod od Renaultu k Mercedesu promyšleným tahem(foto: Williams F1 Team)
"Zkraje loňského roku bylo očividné, jak na tom ostatní týmy jsou ve výjových fázích, takže jsme o tom mluvili jak s Renaultem, tak i s Mercedesem, a rozhodli se jít k Mercedesu. Bylo to opravdu záměrné rozhodnutí."
Williamsová také odhalila, že v tomto rozhodnutí sehrál určitou roli šéf Mercedesu pro motorsport, Toto Wolff. "Měli jsme štěstí, že působí u Mercedesu a stále ještě je akcionářem Williamsu, takže jsme byli schopní si s ním vyměňovat informace."
Charles Leclerc byl po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie na sebe velmi naštvaný. Podle něj jeho výkon výrazně zaostal za očekáváním.
Oscar Piastri získal podporu od bývalého pilota F1 Jolyonna Palmera po penalizaci, která ho na Silverstonu připravila o vítězství. Palmer označil trest za příliš přísný a Piastriho manévr za férový.
Ferrari prožívá těžkou sezonu a italská média hlásí rostoucí tlak na šéfa týmu Freda Vasseura. Výsledky zaostávají za očekáváními, což vyvolává spekulace o nutnosti změn v řízení stáje. Vasseur tak čelí výzvě, jak tým rychle vrátit zpět na vrchol.
Red Bull má ve svých řadách talentovaného Arvida Lindblada, který se poprvé objevil ve světě F1 po boku Maxe Verstappena v Silverstonu. Mladý jezdec z F2 tak udělal významný krok směrem k možné budoucnosti v královně motorsportu.
George Russell potřebuje novou smlouvu na příští sezónu. Güenther Steiner se obává, že jeho požadavky komplikují Mercedesu cestu za získáním Maxe Verstappena.
Adrian Newey zůstává plně koncentrován na projekt vozu Aston Martin pro sezonu 2026, a to i navzdory potížím, které aktuálně tým potkávají. Legendární inženýr tak potvrzuje, že dlouhodobá strategie má pro něj prioritu před krátkodobými výsledky.
Laurent Mekies musí v Red Bullu co nejdříve vyřešit nejistou budoucnost Maxe Verstappena. Jeho rozhodnutí může zásadně ovlivnit nejen tým, ale i rozložení sil v celé Formuli 1.
Christian Horner se během Velké ceny Británie ostře pohádal s Josem Verstappenem. Incident přišel právě v době, kdy Horner čelil spekulacím o konci ve funkci šéfa Red Bullu.
Finský závodník Valtteri Bottas se tento týden znovu posadil za volant vozu Mercedes – na jihu Španělska, na okruhu v Jerezu, absolvuje soukromý test.
Cadillac představil požadavky na své jezdce pro sezonu 2026, zatímco v paddocku propuká tvrdý boj o jejich podpisy. Šéf týmu Dan Towriss přiznal, že vyjednávání jsou plná napětí a rivality.
Zak Brown tvrdí, že vztah mezi Norrisem a Piastrim je pro McLaren spíše radostí než problémem. Doufá, že jejich zdravá rivalita vydrží až do konce sezóny.
Martin Brundle naznačuje, že za koncem Christiana Hornera mohl stát tlak ze strany blízkého okolí Maxe Verstappena. Podle něj sehrál Verstappenův tým v rozhodnutí Red Bullu klíčovou roli.