Kimi Räikkönen popírá, že by za jeho problémy při jízdě s vozem F14 T stály pouze problémy s elektronickým brzdovým systémem na zadní nápravě.
Fin se v předsezónních testech ani během prvního závodního víkendu nedokázal vyrovnat rychlosti svého týmového kolegy Fernanda Alonsa a při jízdě se viditelně trápil. V Melbourne dojel o tři místa a 22 sekund za svým španělským týmovým kolegou.
Po závodě se zmiňoval o problémech s nastavením a brzdovým systémem brake-by-wire (BBW): "Jeho správné fungování rozhodně přispívá k obecnému citu pro auto, protože má velký vliv na nájezd do zatáček."
Během dnešní tiskové konference v Sepangu ale uvádí, že byl nesprávně citován a že jeho problémy nelze přisuzovat elektronickému brzdovému systému (BBW) na zadní nápravě: "Nevím, odkud to přišlo, tohle není problém a nic není u tohoto systému špatně."
"Někdo se mě po závodě na to zeptal a já jsem řekl: 'Tím to není,' takže to není pravda. Jde hlavně o nastavení, abych měl takové auto, jaké ho mám rád. Vyrábíme některé nové věci a snad to bude snazší a budu mít pro přední část větší cit, až je nasadíme," vysvětluje jezdec.
"Start samozřejmě nebyl ideální, rok ale bude dlouhý a já jsem si jistý tím, že dokážeme dělat pokroky," pokračuje Fin. Nikterak skvělý výsledek v Austrálii podle něj zatím přesně odráží relativní výkonnost Ferrari mezi ostatními týmy, podle něj je až čtvrté či páté nejrychlejší.
Trénovat před Malajsií v továrně na simulátoru? To Kimiho ani nenapadlo (foto: Scuderia Ferrari)
Na dotaz, zda nepřemýšlel o tom, že by mezi závody v Melbourne a v Sepangu strávil nějaký čas na simulátoru, aby vylepšil auto a našel lepší nastavení, odvětil s upřímností sobě vlastní: "Ne."
Zak Brown znovu rozdmýchal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena a jeho možném odchodu z Red Bullu. Šéf McLarenu naznačil, že přestup k Mercedesu není mimo hru, čímž opět rozvířil dění v paddocku.
Oliver Bearman otevřeně promluvil o finančních obětech, které jeho rodina podstoupila, aby mu umožnila nastartovat závodní kariéru. Zároveň sdílel, jaký zlomový moment mu přinesl klíčovou příležitost a jak se musel psychicky připravit na náročnou debutovou sezónu ve Formuli 1 s týmem Haas.
Adrian Newey od svého příchodu do Aston Martinu před sezonou 2025 nezná odpočinek a pracuje naplno. Jeho cílem je co nejrychleji posunout tým mezi špičku formule 1.
Ferrari údajně připravuje vylepšení posilovače řízení u svého vozu SF-25 na nadcházející Velkou cenu Maďarska. Tato změna by mohla zlepšit ovladatelnost a výkon týmu na technickém okruhu.
Valtteri Bottas prozradil, že během povinné vojenské služby ve Finsku absolvoval výcvik ostřelovače, který mu pomohl lépe zvládat tlak i soustředění. Klid a přesnost z armády dnes využívá i v kokpitu formule.
Situace uvnitř Red Bullu se dál komplikuje. Ralf Schumacher je přesvědčen, že pokud se tým rychle nestabilizuje, Max Verstappen z něj odejde.
Yuki Tsunoda si při návštěvě italského jezera Como vybral slabší chvilku. Jeho mobilní telefon zmizel neznámo kam. Mladý japonský jezdec však situaci bere s nadhledem a místo paniky se obrátil na své fanoušky s prosbou o pomoc při hledání.
Známý komentátor F1 Martin Brundle rozebral rozhodnutí Christiana Hornera a poukázal na moment, který považuje za zásadní pochybení v řízení týmu Red Bull.
Jules Bianchi, kterému bylo tehdy jen 25 let, podlehl osudovým zraněním z nehody v Suzuce. Jeho smrt otřásla světem Formule 1 a přiměla k zásadním změnám v bezpečnosti.
Charles Leclerc si při desátém výročí úmrtí Julese Bianchiho připomněl jeho vliv na svou kariéru i osobní život. Byl pro něj nejen kmotrem a přítelem, ale také inspirací, která ho provází dodnes.
Sebastian Vettel je mimo Formuli 1 už tři sezóny a kolem jeho návratu dlouho panovaly spekulace. Nyní učinil konečné rozhodnutí ohledně možného comebacku.
Před deseti lety nás navždy opustil Jules Bianchi. Zemřel na následky zranění z Velké ceny Japonska 2014, která navždy změnila Formuli 1.