Kimi Räikkönen popírá, že by za jeho problémy při jízdě s vozem F14 T stály pouze problémy s elektronickým brzdovým systémem na zadní nápravě.
Fin se v předsezónních testech ani během prvního závodního víkendu nedokázal vyrovnat rychlosti svého týmového kolegy Fernanda Alonsa a při jízdě se viditelně trápil. V Melbourne dojel o tři místa a 22 sekund za svým španělským týmovým kolegou.
Po závodě se zmiňoval o problémech s nastavením a brzdovým systémem brake-by-wire (BBW): "Jeho správné fungování rozhodně přispívá k obecnému citu pro auto, protože má velký vliv na nájezd do zatáček."
Během dnešní tiskové konference v Sepangu ale uvádí, že byl nesprávně citován a že jeho problémy nelze přisuzovat elektronickému brzdovému systému (BBW) na zadní nápravě: "Nevím, odkud to přišlo, tohle není problém a nic není u tohoto systému špatně."
"Někdo se mě po závodě na to zeptal a já jsem řekl: 'Tím to není,' takže to není pravda. Jde hlavně o nastavení, abych měl takové auto, jaké ho mám rád. Vyrábíme některé nové věci a snad to bude snazší a budu mít pro přední část větší cit, až je nasadíme," vysvětluje jezdec.
"Start samozřejmě nebyl ideální, rok ale bude dlouhý a já jsem si jistý tím, že dokážeme dělat pokroky," pokračuje Fin. Nikterak skvělý výsledek v Austrálii podle něj zatím přesně odráží relativní výkonnost Ferrari mezi ostatními týmy, podle něj je až čtvrté či páté nejrychlejší.
Trénovat před Malajsií v továrně na simulátoru? To Kimiho ani nenapadlo (foto: Scuderia Ferrari)
Na dotaz, zda nepřemýšlel o tom, že by mezi závody v Melbourne a v Sepangu strávil nějaký čas na simulátoru, aby vylepšil auto a našel lepší nastavení, odvětil s upřímností sobě vlastní: "Ne."
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.