AUSTRÁLIE - ZASTÁVKY V BOXECH; Nejrychleji dnes v boxech pracovala stáj z Maranella, která bývalého mistra světa Kimiho Räikkönena přezula za 2,7 sekundy.
Scuderia předvedla absolutně nejrychlejší i druhou nejrychlejší zastávku - tu ve 35. kole, když se v boxech objevil Fernando Alonso, jenž si dnes nakonec dojel pro páté místo. Zbylé dvě zastávky už tak rychlé nebyly
Nejkonzistentněji pracovali mechanici McLarenu - obě přezutí Jensona Buttona zvládli těsně nad hranicí tří sekund, průměr 3,15 s. Velmi rychle odbavili také Kevina Magnussena v 37. kol - 2,9 s.
Zastávky dnes obecně trvaly o něco déle - jezdci byli při zastaveních i rozjezdech od mechaniků evidentně opatrnější.
Na jednu zastávku ze 13. klasifikovaných pilotů vsadil pouze Adrian Sutil, jenž na měkké směsi pneumatik Pirelli v úvodním stintu vydržel 35 kol (60,3 % závodu vypsaného na 58 kol). Druhou část, tj. 23 kol, odjel na středně-tvrdých gumách. Ještě více kol na nich vydržel Button - celkem 25 (43,1 % závodu).
Drtivá většina závodníků zvolila dvě zastávky, třikrát se v boxech ukázal jen Sergio Pérez. Nejčastěji pro své stinty volili měkkou - měkkou - středně-tvrdou směs. Všichni kromě Vettela a Gutiérreze dnes startovali na měkkých pneumatikách.
Strategie ovlivnil brzký výjezd safety-caru, na kterém vydělal Jenson Button, který přezul jako první, díky čemuž se posunul z 10. na 6. místo. Cílem nakonec projel jako čtvrtý, po penalizaci Ricciarda bere trofej za třetí příčku.
Pirelli si pochvaluje úbytek žmolků i potíží s tvorbou puchýřů (všimli jsme si na levé přední pneumatice pouze u Rosberga a Hülkenberga, byť nebylo největší horko), stejně jako výkonnost.
Legenda:
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.