AUSTRÁLIE - ZASTÁVKY V BOXECH; Nejrychleji dnes v boxech pracovala stáj z Maranella, která bývalého mistra světa Kimiho Räikkönena přezula za 2,7 sekundy.
Scuderia předvedla absolutně nejrychlejší i druhou nejrychlejší zastávku - tu ve 35. kole, když se v boxech objevil Fernando Alonso, jenž si dnes nakonec dojel pro páté místo. Zbylé dvě zastávky už tak rychlé nebyly
Nejkonzistentněji pracovali mechanici McLarenu - obě přezutí Jensona Buttona zvládli těsně nad hranicí tří sekund, průměr 3,15 s. Velmi rychle odbavili také Kevina Magnussena v 37. kol - 2,9 s.
Zastávky dnes obecně trvaly o něco déle - jezdci byli při zastaveních i rozjezdech od mechaniků evidentně opatrnější.
Na jednu zastávku ze 13. klasifikovaných pilotů vsadil pouze Adrian Sutil, jenž na měkké směsi pneumatik Pirelli v úvodním stintu vydržel 35 kol (60,3 % závodu vypsaného na 58 kol). Druhou část, tj. 23 kol, odjel na středně-tvrdých gumách. Ještě více kol na nich vydržel Button - celkem 25 (43,1 % závodu).
Drtivá většina závodníků zvolila dvě zastávky, třikrát se v boxech ukázal jen Sergio Pérez. Nejčastěji pro své stinty volili měkkou - měkkou - středně-tvrdou směs. Všichni kromě Vettela a Gutiérreze dnes startovali na měkkých pneumatikách.
Strategie ovlivnil brzký výjezd safety-caru, na kterém vydělal Jenson Button, který přezul jako první, díky čemuž se posunul z 10. na 6. místo. Cílem nakonec projel jako čtvrtý, po penalizaci Ricciarda bere trofej za třetí příčku.
Pirelli si pochvaluje úbytek žmolků i potíží s tvorbou puchýřů (všimli jsme si na levé přední pneumatice pouze u Rosberga a Hülkenberga, byť nebylo největší horko), stejně jako výkonnost.
Legenda:
Ferrari chystá velké technické změny svého vozu, které začne postupně zavádět už při Velké ceně v Imole. Vedení týmu věří, že díky těmto úpravám se brzy zařadí mezi nejrychlejší stáje na startovním roštu.
Lando Norris přiznává svou sebekritiku a frustraci, přičemž místo obviňování týmu se soustředí na analýzu vlastních chyb. Aby plně naplnil svůj potenciál, musí najít rovnováhu mezi sebekritikou a sebedůvěrou, jinak by mohl promarnit šanci na očekávaný průlom.
Zak Brown si znovu rýpl do Alpine a připomněl, že ztráta Oscara Piastriho byla jejich velkým selháním. Vzhledem k Australanově současné formě u McLarenu působí tento přešlap o to bolestněji.
George Russell tvrdí, že kdyby se připojil k Mercedesu hned po vstupu do Formule 1, mohl mít na svém kontě dva tituly. Naznačuje, že čas strávený v menších týmech mohl znamenat ztrátu šampionátů, které by jinak mohl získat.
Lando Norris měl být hlavním tahounem McLarenu v boji o titul, ale drobné chyby ho postupně srážejí a nahrávají jeho klidnějšímu kolegovi Oscarovi Piastrimu. Ten zatím beze slov přebírá roli lídra a ukazuje, kdo má aktuálně navrch.
Začátek nové kapitoly Lewise Hamiltona ve Ferrari se zatím nese ve znamení zklamání. Očekávaný restart kariéry v ikonickém červeném voze se rychle proměnil v sérii neuspokojivých výsledků, které zatím nenaplňují ambice ani fanouškovská očekávání.
Max Verstappen z Red Bullu je známý svou přímočarostí a otevřeností, když přijde na hodnocení dění ve světě formule 1.
Pilot McLarenu si zakládá na férovém přístupu a přátelském vystupování, přesto by bylo chybou vnímat jeho slušnost jako nedostatek bojovnosti. Na trati je připraven tvrdě si jít za svým cílem.
Andrea Kimi Antonelli vstoupil do Formule 1 s velkými očekáváními a silnou podporou Mercedesu, který stojí za ním i v případě chyb. Šéf týmu Toto Wolff mu poskytuje plnou podporu, zatímco Valtteri Bottas, jako rezervní pilot a mentor, ochotně sdílí své zkušenosti.
Yuki Tsunoda po třech závodech v Red Bullu ukazuje potenciál, ale jeho plná adaptace ještě není dokončena. Rozdíl oproti Verstappenovi se projevuje nejen v rychlosti, ale i v práci s pneumatikami, stabilitě a konzistenci výkonu.
Šéf Aston Martinu Andy Cowell přiznal, že nové aerodynamické zařízení týmu jim od svého spuštění výrazně rozšířilo obzory. Podle jeho slov poskytl nový větrný tunel cenné poznatky, které Aston Martin plánuje využít k vývoji rychlejšího a konkurenceschopnějšího monopostu.
Gabriel Bortoleto přiznal, že přechod z vítězství v šampionátech F2 a F3 na závodění na chvostu startovního pole Formule 1 pro něj představuje značnou výzvu.