FIA sice potvrdila úpravy kvalifikace, které by měly zabránit tomu, aby vozy v Q3 stály v garážích, tento problém však může nově nastat během třetích tréninků. Proč? A co na to říká FIA?
Postávání v garážích během třetí částí kvalifikace by letos mělo zmizet (více zde), tento problém se ale kvůli složitosti vozů a jejich časově náročných oprav letos nejspíše přesune do třetího tréninku.
Týmy zřejmě nebudou chtít riskovat problémy a to, že by své monoposty nezvládly včas připravit pro kvalifikaci, a proto svou účast ve třetím tréninku možná omezí pouze na zajetí instalačních okruhů.
"Jak víme, tak mezi třetím tréninkem a kvalifikací je dvouhodinová přestávka. A bylo by velmi nešťastné, kdyby měl tým na konci třetího tréninku problém, který by nemohl před kvalifikací opravit, což není bez precedentu, jak jsme mohli vidět v minulosti například po bouračce Fernanda Alonsa v Monaku před několika lety," uvědomuje si technický delegát FIA - Charlie Whiting.
Letošní vozy jsou hodně složité a jejich opravy náročnější - oželí proto některé týmyraději účast ve třetím volném tréninku? (foto: Red Bull)
Jak dlouho trvá výměna turbomotoru: 7, 3 nebo 1,5 hodiny?"Týmy si dělají starosti, že to bude běžnější, a už jsem některé slyšel, že třetí trénink přeskočí, aby měli vůz připravený pro kvalifikaci. Ale uvidíme, každý má svůj způsob přístupu k věcem. Některé týmy mi říkají, že výměna motorů trvá sedm hodin, podle jiných tři, jiní zase uvádějí hodinu a půl.
Opravdu nevíme, jestli takové náročné situace vlastně nastanou. Jsem si jistý, že to v prvních třech či čtyřech závodech bude jiné, než na co jsme zvyklí, ale skutečně netuším, co se přihodí," dodává Whiting.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.