FIA sice potvrdila úpravy kvalifikace, které by měly zabránit tomu, aby vozy v Q3 stály v garážích, tento problém však může nově nastat během třetích tréninků. Proč? A co na to říká FIA?
Postávání v garážích během třetí částí kvalifikace by letos mělo zmizet (více zde), tento problém se ale kvůli složitosti vozů a jejich časově náročných oprav letos nejspíše přesune do třetího tréninku.
Týmy zřejmě nebudou chtít riskovat problémy a to, že by své monoposty nezvládly včas připravit pro kvalifikaci, a proto svou účast ve třetím tréninku možná omezí pouze na zajetí instalačních okruhů.
"Jak víme, tak mezi třetím tréninkem a kvalifikací je dvouhodinová přestávka. A bylo by velmi nešťastné, kdyby měl tým na konci třetího tréninku problém, který by nemohl před kvalifikací opravit, což není bez precedentu, jak jsme mohli vidět v minulosti například po bouračce Fernanda Alonsa v Monaku před několika lety," uvědomuje si technický delegát FIA - Charlie Whiting.
Letošní vozy jsou hodně složité a jejich opravy náročnější - oželí proto některé týmyraději účast ve třetím volném tréninku? (foto: Red Bull)
Jak dlouho trvá výměna turbomotoru: 7, 3 nebo 1,5 hodiny?"Týmy si dělají starosti, že to bude běžnější, a už jsem některé slyšel, že třetí trénink přeskočí, aby měli vůz připravený pro kvalifikaci. Ale uvidíme, každý má svůj způsob přístupu k věcem. Některé týmy mi říkají, že výměna motorů trvá sedm hodin, podle jiných tři, jiní zase uvádějí hodinu a půl.
Opravdu nevíme, jestli takové náročné situace vlastně nastanou. Jsem si jistý, že to v prvních třech či čtyřech závodech bude jiné, než na co jsme zvyklí, ale skutečně netuším, co se přihodí," dodává Whiting.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.