FIA sice potvrdila úpravy kvalifikace, které by měly zabránit tomu, aby vozy v Q3 stály v garážích, tento problém však může nově nastat během třetích tréninků. Proč? A co na to říká FIA?
Postávání v garážích během třetí částí kvalifikace by letos mělo zmizet (více zde), tento problém se ale kvůli složitosti vozů a jejich časově náročných oprav letos nejspíše přesune do třetího tréninku.
Týmy zřejmě nebudou chtít riskovat problémy a to, že by své monoposty nezvládly včas připravit pro kvalifikaci, a proto svou účast ve třetím tréninku možná omezí pouze na zajetí instalačních okruhů.
"Jak víme, tak mezi třetím tréninkem a kvalifikací je dvouhodinová přestávka. A bylo by velmi nešťastné, kdyby měl tým na konci třetího tréninku problém, který by nemohl před kvalifikací opravit, což není bez precedentu, jak jsme mohli vidět v minulosti například po bouračce Fernanda Alonsa v Monaku před několika lety," uvědomuje si technický delegát FIA - Charlie Whiting.
Letošní vozy jsou hodně složité a jejich opravy náročnější - oželí proto některé týmyraději účast ve třetím volném tréninku? (foto: Red Bull)
Jak dlouho trvá výměna turbomotoru: 7, 3 nebo 1,5 hodiny?"Týmy si dělají starosti, že to bude běžnější, a už jsem některé slyšel, že třetí trénink přeskočí, aby měli vůz připravený pro kvalifikaci. Ale uvidíme, každý má svůj způsob přístupu k věcem. Některé týmy mi říkají, že výměna motorů trvá sedm hodin, podle jiných tři, jiní zase uvádějí hodinu a půl.
Opravdu nevíme, jestli takové náročné situace vlastně nastanou. Jsem si jistý, že to v prvních třech či čtyřech závodech bude jiné, než na co jsme zvyklí, ale skutečně netuším, co se přihodí," dodává Whiting.
Sergio Pérez po těžkém konci u Red Bullu strávil letošní rok pauzou, aby si odpočinul a zhodnotil svou kariéru, než se vrátí do F1 s Cadillacem. Mexický pilot je přesvědčen, že díky tréninku a plánovanému testování bude připraven podávat výkony od prvního závodu sezony 2026.
Alex Brundle označil angažování Valtteriho Bottase a Sergia Péreze za správný krok pro Cadillac, i když by rád viděl místo pro mladého nebo amerického jezdce.
Generální ředitel týmu Cadillac F1 Dan Towriss se vyjádřil k spekulacím ohledně možného přesunu Christiana Hornera, zdůrazňujíc, že tým je plně zaměřen na budování vlastního projektu.
Jolyon Palmer se zastal Lewise Hamiltona a tvrdí, že jeho výkony nevypadají špatně kvůli nedostatku rychlosti, ale kvůli sérii drobných chyb, které ovlivnily výsledky.
Cadillac oficiálně oznámil, že jeho piloty pro debut v F1 v roce 2026 budou Sergio Pérez a Valtteri Bottas. Tým sází na tuto zkušenou dvojici, aby co nejlépe zvládl náročný vstup do světového šampionátu.
Andrea Stella očekává, že druhá polovina sezony 2025 bude pro McLaren mnohem náročnější, zejména kvůli rostoucí síle soupeřů, především Ferrari. Po dominanci v první polovině roku si tým nemůže dovolit polevit a musí být připraven na tvrdý boj o každý bod.
Zkušený pilot Formule 1 Sergio Pérez se spojí s Valtterim Bottasem, když Cadillac nasadí tuto zkušenou dvojici do své debutové sezony v roce 2026.
Emerson Fittipaldi Jr., syn legendárního šampiona Formule 1, přiznal, že jeho obdiv k Maxu Verstappenovi se zrodil během kontroverzního finále sezony 2021 v Abú Dhabí.
Jolyon Palmer míní, že těsný bodový rozdíl mezi Landem Norrisem a Oscarem Piastrim není jen odrazem jejich výkonů, ale i výsledkem štěstí. Podle něj Norrisovi v několika případech výrazně pomohly okolnosti, které mu umožnily zůstat v těsném kontaktu s týmovým kolegou.
James Allison varuje, že i po změně pravidel v roce 2026 zůstanou pneumatiky hlavním limitem výkonu monopostů. Podle něj bude strategie a práce s degradací klíčovější než samotné technické inovace.
Podle amerických médií zvažuje Red Bull možnost přivést do svého týmu F1 šampiona IndyCar Alexe Paloua, který by usedl vedle Maxe Verstappena.
Lewis Hamilton se po letní pauze vrací zpět do dění formule 1 a hned na úvod ho čeká závod, který může zásadně ovlivnit jeho sezonu. Britský šampion tak vstupuje do víkendu s vědomím, že následující velká cena je pro něj i pro Ferrari mimořádně důležitá.