Jak se vyvíjí situace kolem příštího kalendáře závodů Formule 1? Vypadla Indie a hrozí to i Německu, vrátí se Jižní Korea? Ecclestone hovoří o svých záměrech včetně uspořádání Velké ceny Ázerbájdžánu.
Velká cena Indie nebyla zařazena do letošního kalendáře F1 s tím, že se možná příští rok vrátí. Ecclestone však pro The Guardian dal nyní najevo, že k tomu nedojde: "V současné době můžu říci, že Indie příští rok určitě nebude. Možná až v roce 2016. Postupně upravují daňovou byrokracii a veřejné finance v zemi."
Ještě v listopadu 2013 přitom tvrdil, že s Indií počítá od roku 2015 na šest let, pokud politici vyřeší problémy s daněmi, kterými zatěžují F1 a týmy kvůli závodu. Šanci na návrat dává i Jižní Koreji: "Nikdy se neměla další rok vrátit. Přemýšlíme o ní v roce 2016 znovu."
Vyřazení žel hrozí také Německu, kde se závody ob rok střídají na Hockenheimringu a na Nürburgringu, který má problémy. "Velká cena Německa je v problémech, protože nemají žádné peníze. Mají potíže, protože je podporovala Rada, ale Evropská komise nyní říká, že lidé nemůžou tyto peníze používat pro takové účely."
Ecclestone chtěl Nürburgring odkoupit, německé úřady však jeho nabídku vyřadili. Dnes by měli rozhodnout o tom, kdo jej získá. "Nabídl jsem 50 milionů liber... Ve středu se rozhodnout, jestli nabídky přijmou. Žádná není ode mně... Nevím, co se tam děje," cituje jej City AM.
Red Bull během svého roadshow v Ázerbájdžánu, které díky ropě rychle roste - např. v roce 2007 se HDP zvýšil o 41,7 % (foto: Red Bull Racing)
Letos F1 poprvé zamíří do Ruska, kde se pojede závod v olympijském Soči. Poté chce Bernie přidat také Ázerbájdžán: "Půjdeme do Ázerbájdžánu. Lidé tam hovoří o uspořádání závodu v roce 2015. To může být trochu brzy - pokud nepůjde o konec sezóny, to by byla možnost. Ale rok 2016 je pravděpodobnější," řekl pro Daily Mirror.
Letošní kalendář čítá opět jen 19 závodů, nově v něm kromě Ruska přibylo Rakousko, kde bude pořádat závod Dietrich Mateschitz na svém Red Bull Ringu. Příští rok má Ecclestone v plánu také Mexiko a New Jersey, byť o tom druhém se začíná čím dál více pochybovat kvůli dluhům tamních pořadatelů vůči současnému promotérovi F1.
Pod článkem najdete fotografie z roadshow Red Bullu v Ázerbájdžánu.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.