Jak se vyvíjí situace kolem příštího kalendáře závodů Formule 1? Vypadla Indie a hrozí to i Německu, vrátí se Jižní Korea? Ecclestone hovoří o svých záměrech včetně uspořádání Velké ceny Ázerbájdžánu.
Velká cena Indie nebyla zařazena do letošního kalendáře F1 s tím, že se možná příští rok vrátí. Ecclestone však pro The Guardian dal nyní najevo, že k tomu nedojde: "V současné době můžu říci, že Indie příští rok určitě nebude. Možná až v roce 2016. Postupně upravují daňovou byrokracii a veřejné finance v zemi."
Ještě v listopadu 2013 přitom tvrdil, že s Indií počítá od roku 2015 na šest let, pokud politici vyřeší problémy s daněmi, kterými zatěžují F1 a týmy kvůli závodu. Šanci na návrat dává i Jižní Koreji: "Nikdy se neměla další rok vrátit. Přemýšlíme o ní v roce 2016 znovu."
Vyřazení žel hrozí také Německu, kde se závody ob rok střídají na Hockenheimringu a na Nürburgringu, který má problémy. "Velká cena Německa je v problémech, protože nemají žádné peníze. Mají potíže, protože je podporovala Rada, ale Evropská komise nyní říká, že lidé nemůžou tyto peníze používat pro takové účely."
Ecclestone chtěl Nürburgring odkoupit, německé úřady však jeho nabídku vyřadili. Dnes by měli rozhodnout o tom, kdo jej získá. "Nabídl jsem 50 milionů liber... Ve středu se rozhodnout, jestli nabídky přijmou. Žádná není ode mně... Nevím, co se tam děje," cituje jej City AM.
Red Bull během svého roadshow v Ázerbájdžánu, které díky ropě rychle roste - např. v roce 2007 se HDP zvýšil o 41,7 % (foto: Red Bull Racing)
Letos F1 poprvé zamíří do Ruska, kde se pojede závod v olympijském Soči. Poté chce Bernie přidat také Ázerbájdžán: "Půjdeme do Ázerbájdžánu. Lidé tam hovoří o uspořádání závodu v roce 2015. To může být trochu brzy - pokud nepůjde o konec sezóny, to by byla možnost. Ale rok 2016 je pravděpodobnější," řekl pro Daily Mirror.
Letošní kalendář čítá opět jen 19 závodů, nově v něm kromě Ruska přibylo Rakousko, kde bude pořádat závod Dietrich Mateschitz na svém Red Bull Ringu. Příští rok má Ecclestone v plánu také Mexiko a New Jersey, byť o tom druhém se začíná čím dál více pochybovat kvůli dluhům tamních pořadatelů vůči současnému promotérovi F1.
Pod článkem najdete fotografie z roadshow Red Bullu v Ázerbájdžánu.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.