Testování v Bahrajnu je minulostí a (nejen) v Maranellu vrcholí přípravy na úvodní velkou cenu Austrálie. Nezahálí ani Kimi Räikkönen, který se vydal do Itálie hned po ukončení testů, aby tam strávil pár dní prací na simulátoru.
V Albert Parku stál Kimi Räikkönen na stupni vítězů 5krát, z toho 2krát na tom nejvyšším. Poprvé se mu podařilo zvítězit v roce 2007, když debutoval ve Ferrari a podruhé loni, když závodil v barvách Lotusu.
"Tu výhru s Ferrari si dobře pamatuji. Nemohl to být lepší start do mé sedmé sezóny v F1 než dominantní vítězství z pole position. Loni jsem také vyhrál, což lidi rozhodně překvapilo, protože na rozdíl od roku 2007 jsme s Lotusem nebyli favorité."
A jeho druhá výhra s Lotusem nezaskočila jen ostatní, ale i samotného finského závodníka. Když se jej totiž na pódiu tehdy Sebastian Vettel ptal, jestli je překvapen, Räikkönen s úsměvem na tváři odpověděl, že ano.
"Kdybych měl ta dvě vítězství v Melbourne srovnat, to druhé bylo snad ještě hezčí, protože jsme měli obtížné zimní testování," vzpomíná na svůj druhý rok ve zlatočerných barvách.
Letos se Räikkönen vrátil do Ferrari a jeho duel s týmovým kolegou Fernandem Alonsem patří mezi lákadla sezóny (foto: Scuderia Ferrari)
Co se úvodního podniku letošního ročníku týče, má mistr světa z roku 2007 obavy o počasí. "Já si pamatuji jedinou tamější velkou cenu, kdy celou dobu svítilo sluníčko. Já bych preferoval teplo a obzvlášť letos, když máme zcela nové auto a musíme ještě porozumět spoustě technických aspektů."
Drží se však svého zvyku a nehodlá předvídat, jak bude vypadat rozložení sil v Melbourne. "K protinožcům míříme s úplně novými auty a hádám, že to bude otevřené a může se stát cokoliv. V Maranellu na F14 T pracovali tvrdě a vypadá to, že to je dobré auto, ale až na trati uvidíme, kdo je nejrychlejší," uzavírá Räikkönen.
Toto Wolff věří, že Mercedes má stále šanci zvrátit boj o druhé místo mezi konstruktéry. Před závodem v Brazílii prohlásil, že tým je připraven „vrátit úder“ Ferrari i Red Bullu.
Šéf týmu Sauber Jonathan Wheatley si udržuje naději, že tým by mohl během Grand Prix v Sao Paulu předvést něco výjimečného, když zde poprvé závodí Gabriel Bortoleto před domácím publikem.
Oscar Piastri přišel o vedení v šampionátu po závodě v Mexico City, čímž se změnilo rozložení sil v boji o titul. Australan tak vstupuje do závěrečné fáze sezony pod větším tlakem.
Williams připravuje změny pro sezonu 2026, které propojují jeho bohatou historii s novou etapou týmu.
Zhou Guanyu se rozpovídal o své cestě ve Ferrari a o tom, co mu aktuální sezona po boku Lewise Hamiltona a Charlese Leclerca přináší.
I přes vedení v šampionátu Lando Norris přiznává, že letošní sezona pro něj nebyla úplně jednoduchá.
Oscar Piastri prochází náročnějším obdobím a jeho pozice v šampionátu se změnila, přičemž závěrečné závody sezony budou klíčové. Mladý Australan nyní čelí většímu tlaku a každý bod se bude počítat.
Bývalý pilot Formule 1 Robert Doornbos okomentoval aktuální dění ve Ferrari a upozornil na jeden z možných problémů, kterému tým Lewise Hamiltona stále čelí.
Paul Monaghan z Red Bullu upozornil, že poslední zlepšení týmu nejsou výsledkem jen jednotlivých technických novinek na voze RB21.
Max Verstappen z Red Bullu a Oliver Bearman z Haasu vstupují do víkendu v Brazílii s větším klidem, protože jim již nehrozí zákaz startu.
Podle informací médií si Ferrari po slibných výsledcích na nedávných závodech v USA a Mexiku rozmyslelo rozsah změn na svém voze pro sezónu 2026.
Jezdci McLarenu, Lando Norris a Oscar Piastri, prozradili, jak ladí přípravy na závěrečný boj o titul, aby zůstali konkurenceschopní až do posledního závodu sezóny.