Testování v Bahrajnu je minulostí a (nejen) v Maranellu vrcholí přípravy na úvodní velkou cenu Austrálie. Nezahálí ani Kimi Räikkönen, který se vydal do Itálie hned po ukončení testů, aby tam strávil pár dní prací na simulátoru.
V Albert Parku stál Kimi Räikkönen na stupni vítězů 5krát, z toho 2krát na tom nejvyšším. Poprvé se mu podařilo zvítězit v roce 2007, když debutoval ve Ferrari a podruhé loni, když závodil v barvách Lotusu.
"Tu výhru s Ferrari si dobře pamatuji. Nemohl to být lepší start do mé sedmé sezóny v F1 než dominantní vítězství z pole position. Loni jsem také vyhrál, což lidi rozhodně překvapilo, protože na rozdíl od roku 2007 jsme s Lotusem nebyli favorité."
A jeho druhá výhra s Lotusem nezaskočila jen ostatní, ale i samotného finského závodníka. Když se jej totiž na pódiu tehdy Sebastian Vettel ptal, jestli je překvapen, Räikkönen s úsměvem na tváři odpověděl, že ano.
"Kdybych měl ta dvě vítězství v Melbourne srovnat, to druhé bylo snad ještě hezčí, protože jsme měli obtížné zimní testování," vzpomíná na svůj druhý rok ve zlatočerných barvách.
Letos se Räikkönen vrátil do Ferrari a jeho duel s týmovým kolegou Fernandem Alonsem patří mezi lákadla sezóny (foto: Scuderia Ferrari)
Co se úvodního podniku letošního ročníku týče, má mistr světa z roku 2007 obavy o počasí. "Já si pamatuji jedinou tamější velkou cenu, kdy celou dobu svítilo sluníčko. Já bych preferoval teplo a obzvlášť letos, když máme zcela nové auto a musíme ještě porozumět spoustě technických aspektů."
Drží se však svého zvyku a nehodlá předvídat, jak bude vypadat rozložení sil v Melbourne. "K protinožcům míříme s úplně novými auty a hádám, že to bude otevřené a může se stát cokoliv. V Maranellu na F14 T pracovali tvrdě a vypadá to, že to je dobré auto, ale až na trati uvidíme, kdo je nejrychlejší," uzavírá Räikkönen.
Jules Bianchi, kterému bylo tehdy jen 25 let, podlehl osudovým zraněním z nehody v Suzuce. Jeho smrt otřásla světem Formule 1 a přiměla k zásadním změnám v bezpečnosti.
Charles Leclerc si při desátém výročí úmrtí Julese Bianchiho připomněl jeho vliv na svou kariéru i osobní život. Byl pro něj nejen kmotrem a přítelem, ale také inspirací, která ho provází dodnes.
Sebastian Vettel je mimo Formuli 1 už tři sezóny a kolem jeho návratu dlouho panovaly spekulace. Nyní učinil konečné rozhodnutí ohledně možného comebacku.
Před deseti lety nás navždy opustil Jules Bianchi. Zemřel na následky zranění z Velké ceny Japonska 2014, která navždy změnila Formuli 1.
Nico Hülkenberg věří, že tým Kick Sauber se stává vážným hráčem ve středu pole. Jak uvedl, od zavedení klíčových vylepšení ve Španělsku tým nepřetržitě zrychluje a získává na sebedůvěře i výkonnosti.
Šéf McLarenu Andrea Stella představil plány na technické vylepšení po testech na Silverstonu. Tým doufá, že novinky pomohou zvýšit výkon a konkurenceschopnost vozu.
Lewis Hamilton se zapojil do práce ve Ferrari, aby pomohl vyřešit zásadní slabinu vozu SF-25. Tým doufá, že díky jeho zkušenostem najde cestu k lepším výkonům.
Franco Colapinto zažívá složitý rok 2025, kdy místo očekávaného průlomu čelí nejistotě ohledně své budoucnosti v Alpine. Neustálé spekulace kolem sedačky mu komplikují cestu vzhůru.
Charles Leclerc byl po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie na sebe velmi naštvaný. Podle něj jeho výkon výrazně zaostal za očekáváním.
Oscar Piastri získal podporu od bývalého pilota F1 Jolyonna Palmera po penalizaci, která ho na Silverstonu připravila o vítězství. Palmer označil trest za příliš přísný a Piastriho manévr za férový.
Ferrari prožívá těžkou sezonu a italská média hlásí rostoucí tlak na šéfa týmu Freda Vasseura. Výsledky zaostávají za očekáváními, což vyvolává spekulace o nutnosti změn v řízení stáje. Vasseur tak čelí výzvě, jak tým rychle vrátit zpět na vrchol.
Red Bull má ve svých řadách talentovaného Arvida Lindblada, který se poprvé objevil ve světě F1 po boku Maxe Verstappena v Silverstonu. Mladý jezdec z F2 tak udělal významný krok směrem k možné budoucnosti v královně motorsportu.