Testování v Bahrajnu je minulostí a (nejen) v Maranellu vrcholí přípravy na úvodní velkou cenu Austrálie. Nezahálí ani Kimi Räikkönen, který se vydal do Itálie hned po ukončení testů, aby tam strávil pár dní prací na simulátoru.
V Albert Parku stál Kimi Räikkönen na stupni vítězů 5krát, z toho 2krát na tom nejvyšším. Poprvé se mu podařilo zvítězit v roce 2007, když debutoval ve Ferrari a podruhé loni, když závodil v barvách Lotusu.
"Tu výhru s Ferrari si dobře pamatuji. Nemohl to být lepší start do mé sedmé sezóny v F1 než dominantní vítězství z pole position. Loni jsem také vyhrál, což lidi rozhodně překvapilo, protože na rozdíl od roku 2007 jsme s Lotusem nebyli favorité."
A jeho druhá výhra s Lotusem nezaskočila jen ostatní, ale i samotného finského závodníka. Když se jej totiž na pódiu tehdy Sebastian Vettel ptal, jestli je překvapen, Räikkönen s úsměvem na tváři odpověděl, že ano.
"Kdybych měl ta dvě vítězství v Melbourne srovnat, to druhé bylo snad ještě hezčí, protože jsme měli obtížné zimní testování," vzpomíná na svůj druhý rok ve zlatočerných barvách.
Letos se Räikkönen vrátil do Ferrari a jeho duel s týmovým kolegou Fernandem Alonsem patří mezi lákadla sezóny (foto: Scuderia Ferrari)
Co se úvodního podniku letošního ročníku týče, má mistr světa z roku 2007 obavy o počasí. "Já si pamatuji jedinou tamější velkou cenu, kdy celou dobu svítilo sluníčko. Já bych preferoval teplo a obzvlášť letos, když máme zcela nové auto a musíme ještě porozumět spoustě technických aspektů."
Drží se však svého zvyku a nehodlá předvídat, jak bude vypadat rozložení sil v Melbourne. "K protinožcům míříme s úplně novými auty a hádám, že to bude otevřené a může se stát cokoliv. V Maranellu na F14 T pracovali tvrdě a vypadá to, že to je dobré auto, ale až na trati uvidíme, kdo je nejrychlejší," uzavírá Räikkönen.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.