Kimi Räikkönen dnes na poslední chvíli zvládl skoro celou závodní simulaci. Před odletem do Melbourne představoval dnešek poslední možnost pro Fina, jak si vyzkoušet odjet závod.
Přitom v průběhu dne nebylo vůbec jisté, že Kimi do Austrálie odletí s absolvovanou simulaci. Tým zrána potrápily "menší starosti", který tým stály zhruba hodinu. Po opravě Fin vyjel na trať, ale objevily se další patálie, které Scuderii vyřadily až do oběda mimo hru. "Po prvním výjezdu přišel tým na problém s konektorem. Mechanici museli auto částečně rozložit, aby problém odstranili," popsalo Ferrari v průběhu dne.
Odpoledne už se ale na rudé usmálo štěstí a Kimi Räikkönen mohl absolvovat téměř celou závodní simulaci včetně nácviku zastávek v boxech. Jak hodnotí 87 kol a třetí místo ve svém posledním předsezonním testů 'Iceman'? "Doufal jsem, že odjedu víc kol. Ale nebyl to jednoduchý den. Dopoledne jsme ztratili čas řešením problémů. Odpoledne jsme dokázali část tohoto ztraceného času získat zpět."
Hlavním cílem bylo podle Räikkönena "získat více dat o spotřebě paliva a opotřebení pneumatik." Jeho závodní simulace ale musela být zkrácena o zhruba deset kol. Spokojený Kimi není, protože "silný vítr dost narušoval jízdu. Zlepšili jsme se, ale ještě máme jeden den s Fernandem v autě na to, abychom se na Austrálii připravili."
Nakonec i Kimi stihl téměř kompletní závodní simulaci,včetně zastávek v boxech (foto: Scuderia Ferrari)
Testů se jako pozorovatel účastní také Gerhard Berger. Podle něj "motor Ferrari asi trošku zaostává za motorem Mercedesu, ale je zcela jasně před Renaultem." Jezdecká dvojice Räikkönen/Alonso patří, stejně jako pár Hamilton/Rosberg, na samý vrchol v F1, míní Rakušan.
Jules Bianchi, kterému bylo tehdy jen 25 let, podlehl osudovým zraněním z nehody v Suzuce. Jeho smrt otřásla světem Formule 1 a přiměla k zásadním změnám v bezpečnosti.
Charles Leclerc si při desátém výročí úmrtí Julese Bianchiho připomněl jeho vliv na svou kariéru i osobní život. Byl pro něj nejen kmotrem a přítelem, ale také inspirací, která ho provází dodnes.
Sebastian Vettel je mimo Formuli 1 už tři sezóny a kolem jeho návratu dlouho panovaly spekulace. Nyní učinil konečné rozhodnutí ohledně možného comebacku.
Před deseti lety nás navždy opustil Jules Bianchi. Zemřel na následky zranění z Velké ceny Japonska 2014, která navždy změnila Formuli 1.
Nico Hülkenberg věří, že tým Kick Sauber se stává vážným hráčem ve středu pole. Jak uvedl, od zavedení klíčových vylepšení ve Španělsku tým nepřetržitě zrychluje a získává na sebedůvěře i výkonnosti.
Šéf McLarenu Andrea Stella představil plány na technické vylepšení po testech na Silverstonu. Tým doufá, že novinky pomohou zvýšit výkon a konkurenceschopnost vozu.
Lewis Hamilton se zapojil do práce ve Ferrari, aby pomohl vyřešit zásadní slabinu vozu SF-25. Tým doufá, že díky jeho zkušenostem najde cestu k lepším výkonům.
Franco Colapinto zažívá složitý rok 2025, kdy místo očekávaného průlomu čelí nejistotě ohledně své budoucnosti v Alpine. Neustálé spekulace kolem sedačky mu komplikují cestu vzhůru.
Charles Leclerc byl po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie na sebe velmi naštvaný. Podle něj jeho výkon výrazně zaostal za očekáváním.
Oscar Piastri získal podporu od bývalého pilota F1 Jolyonna Palmera po penalizaci, která ho na Silverstonu připravila o vítězství. Palmer označil trest za příliš přísný a Piastriho manévr za férový.
Ferrari prožívá těžkou sezonu a italská média hlásí rostoucí tlak na šéfa týmu Freda Vasseura. Výsledky zaostávají za očekáváními, což vyvolává spekulace o nutnosti změn v řízení stáje. Vasseur tak čelí výzvě, jak tým rychle vrátit zpět na vrchol.
Red Bull má ve svých řadách talentovaného Arvida Lindblada, který se poprvé objevil ve světě F1 po boku Maxe Verstappena v Silverstonu. Mladý jezdec z F2 tak udělal významný krok směrem k možné budoucnosti v královně motorsportu.