Kimi Räikkönen dnes na poslední chvíli zvládl skoro celou závodní simulaci. Před odletem do Melbourne představoval dnešek poslední možnost pro Fina, jak si vyzkoušet odjet závod.
Přitom v průběhu dne nebylo vůbec jisté, že Kimi do Austrálie odletí s absolvovanou simulaci. Tým zrána potrápily "menší starosti", který tým stály zhruba hodinu. Po opravě Fin vyjel na trať, ale objevily se další patálie, které Scuderii vyřadily až do oběda mimo hru. "Po prvním výjezdu přišel tým na problém s konektorem. Mechanici museli auto částečně rozložit, aby problém odstranili," popsalo Ferrari v průběhu dne.
Odpoledne už se ale na rudé usmálo štěstí a Kimi Räikkönen mohl absolvovat téměř celou závodní simulaci včetně nácviku zastávek v boxech. Jak hodnotí 87 kol a třetí místo ve svém posledním předsezonním testů 'Iceman'? "Doufal jsem, že odjedu víc kol. Ale nebyl to jednoduchý den. Dopoledne jsme ztratili čas řešením problémů. Odpoledne jsme dokázali část tohoto ztraceného času získat zpět."
Hlavním cílem bylo podle Räikkönena "získat více dat o spotřebě paliva a opotřebení pneumatik." Jeho závodní simulace ale musela být zkrácena o zhruba deset kol. Spokojený Kimi není, protože "silný vítr dost narušoval jízdu. Zlepšili jsme se, ale ještě máme jeden den s Fernandem v autě na to, abychom se na Austrálii připravili."
Nakonec i Kimi stihl téměř kompletní závodní simulaci,včetně zastávek v boxech (foto: Scuderia Ferrari)
Testů se jako pozorovatel účastní také Gerhard Berger. Podle něj "motor Ferrari asi trošku zaostává za motorem Mercedesu, ale je zcela jasně před Renaultem." Jezdecká dvojice Räikkönen/Alonso patří, stejně jako pár Hamilton/Rosberg, na samý vrchol v F1, míní Rakušan.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.