Kimi Räikkönen dnes na poslední chvíli zvládl skoro celou závodní simulaci. Před odletem do Melbourne představoval dnešek poslední možnost pro Fina, jak si vyzkoušet odjet závod.
Přitom v průběhu dne nebylo vůbec jisté, že Kimi do Austrálie odletí s absolvovanou simulaci. Tým zrána potrápily "menší starosti", který tým stály zhruba hodinu. Po opravě Fin vyjel na trať, ale objevily se další patálie, které Scuderii vyřadily až do oběda mimo hru. "Po prvním výjezdu přišel tým na problém s konektorem. Mechanici museli auto částečně rozložit, aby problém odstranili," popsalo Ferrari v průběhu dne.
Odpoledne už se ale na rudé usmálo štěstí a Kimi Räikkönen mohl absolvovat téměř celou závodní simulaci včetně nácviku zastávek v boxech. Jak hodnotí 87 kol a třetí místo ve svém posledním předsezonním testů 'Iceman'? "Doufal jsem, že odjedu víc kol. Ale nebyl to jednoduchý den. Dopoledne jsme ztratili čas řešením problémů. Odpoledne jsme dokázali část tohoto ztraceného času získat zpět."
Hlavním cílem bylo podle Räikkönena "získat více dat o spotřebě paliva a opotřebení pneumatik." Jeho závodní simulace ale musela být zkrácena o zhruba deset kol. Spokojený Kimi není, protože "silný vítr dost narušoval jízdu. Zlepšili jsme se, ale ještě máme jeden den s Fernandem v autě na to, abychom se na Austrálii připravili."
Nakonec i Kimi stihl téměř kompletní závodní simulaci,včetně zastávek v boxech (foto: Scuderia Ferrari)
Testů se jako pozorovatel účastní také Gerhard Berger. Podle něj "motor Ferrari asi trošku zaostává za motorem Mercedesu, ale je zcela jasně před Renaultem." Jezdecká dvojice Räikkönen/Alonso patří, stejně jako pár Hamilton/Rosberg, na samý vrchol v F1, míní Rakušan.
Toto Wolff věří, že Mercedes má stále šanci zvrátit boj o druhé místo mezi konstruktéry. Před závodem v Brazílii prohlásil, že tým je připraven „vrátit úder“ Ferrari i Red Bullu.
Šéf týmu Sauber Jonathan Wheatley si udržuje naději, že tým by mohl během Grand Prix v Sao Paulu předvést něco výjimečného, když zde poprvé závodí Gabriel Bortoleto před domácím publikem.
Oscar Piastri přišel o vedení v šampionátu po závodě v Mexico City, čímž se změnilo rozložení sil v boji o titul. Australan tak vstupuje do závěrečné fáze sezony pod větším tlakem.
Williams připravuje změny pro sezonu 2026, které propojují jeho bohatou historii s novou etapou týmu.
Zhou Guanyu se rozpovídal o své cestě ve Ferrari a o tom, co mu aktuální sezona po boku Lewise Hamiltona a Charlese Leclerca přináší.
I přes vedení v šampionátu Lando Norris přiznává, že letošní sezona pro něj nebyla úplně jednoduchá.
Oscar Piastri prochází náročnějším obdobím a jeho pozice v šampionátu se změnila, přičemž závěrečné závody sezony budou klíčové. Mladý Australan nyní čelí většímu tlaku a každý bod se bude počítat.
Bývalý pilot Formule 1 Robert Doornbos okomentoval aktuální dění ve Ferrari a upozornil na jeden z možných problémů, kterému tým Lewise Hamiltona stále čelí.
Paul Monaghan z Red Bullu upozornil, že poslední zlepšení týmu nejsou výsledkem jen jednotlivých technických novinek na voze RB21.
Max Verstappen z Red Bullu a Oliver Bearman z Haasu vstupují do víkendu v Brazílii s větším klidem, protože jim již nehrozí zákaz startu.
Podle informací médií si Ferrari po slibných výsledcích na nedávných závodech v USA a Mexiku rozmyslelo rozsah změn na svém voze pro sezónu 2026.
Jezdci McLarenu, Lando Norris a Oscar Piastri, prozradili, jak ladí přípravy na závěrečný boj o titul, aby zůstali konkurenceschopní až do posledního závodu sezóny.