Vitalij Petrov podepsal s Mercedesem smlouvu a stává se tak členem týmu v DTM. Během své krariéry v F1 odjel tento Rus mezi roky 2010 a 2012 57 Grand Prix. Jezdil za týmy Renault, Lotus a Caterham.
Z F1 odešel Vitalij Petrov po sezoně 2012, avšak v motorsportu zůstal aktivní. Teď se stává prvním Rusem, který pojede DTM. Vitalij si auto DTM vyzkoušel během taxi jízd během závodu DTM v Moskvě a také absolvoval exibiční jízdu během Moscow City Racing. V lednu pak testoval s Mercedesem na trati v Portimau, což mu zajistilo místo. "DTM je skvělá závodní série a jsem opravdu moc rád, že mi dal Mercedes šanci," řekl Petrov po oznámení angažmá. Jezdec si je dobře vědom výzvy, která jej v DTM čeká (pěknou řádku bývalých pilotů F1, kteří v DTM neuspěli netřeba připomínat), avšak podle něj toto angažmá může podpořit rozkvět motorsportu v Rusku. "Vím, že mě čeká hodně učení. Já ale miluji výzvy a tak jsem ji s chutí přijal. Motoristický sport v Rusku se stává stále populárnější. DTM zde jelo poprvé vloni, F1 pojede letos. Jsem si jistý, že v budoucnu uvidíme více ruských jezdců v různých motoristických disciplínách. Doufám, že moje angažmá v DTM pomůže ještě více zpopularizovat tento sport v Rusku."
Poslední závod Vitalije Petrova v F1 - VC Brazílie 2012
Šéf Mercedesu pro motorsport, Toto Wolff, se těší na výkony Petrova v DTM a zároveň doufá, že jeho angažmá podpoří projede Mercedesu v Rusku: "Už se moc těším na to, jak se mu povede v DTM. Vitalij má za sebou úspěšný test s C-Klasse Coupé DTM v Portimao a jsem si jistý, že může být hodnotným člehem týmu. Je to skvělý sportovec a reprezentant své země. Své schopnosti dokázal mimo jiné i tím, že se dokázal v F1 postavit na podium. Pro Mercedes bude skvělým přínosem, zvláště co se ruského trhu týče." Mercedes tak zatím potvrdil čtyři svoje piloty - Garyho Paffetta, Daniela Juncadellu, Paula di Restu a právě Vitalije Petrova.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.