Dřívější hvězda DTM, Klaus Ludwig, se poměrně tvrdě opřel do jezdců, kteří si udělali svoje jméno v F1 a pak zkusili i německý šampionát.
Jednou z největších zajímavostí DTM je to, proč se v něm tolik snaží uspět jezdci, kteří odejdou z Formule 1 a naopak, proč spousta jezdců z DTM chce jít právě do Formule 1? Přitom můžeme často číst, že vozy DTM jsou tak specifické, že mnoho jezdců musí měnit svoje dlouholeté navyky, pokud chtějí uspět. To ovšem nepodporuje Klaus Ludwig: "To jsou všechno jen výmluvy. Jezdec, který je špičkový, je špičkou i v DTM," říká legenda cestovních vozů pro 'Express'. Ludwig také moc nechápe dřívější angažmá bývalých jezdců z Formule 1 v DTM, hodně se například pozastavuje nad Ralfem Schumacherem, ze kterého udělal Mercedes hvězdu, která ovšem za pět let v DTM získala jen dvě podia. "Ralf pro mě nikdy nebyl nějak moc nadaný, svoje závody ve Formuli 1 vyhrál jen díky výhodám plynoucím z pneumatik Michelin a motorů BMW. Nemůžeme ho srovnávat s jeho bratrem nebo Sebastianem Vettelem." Dnes již 64letý Němec věří, že tito borci by v DTM vyhrávali. Ale co další dřívější hvězdy F1? "Mika Häkkinen už byl za zenitem. Jean Alesi předvedl několik zajímavých závodů, pak měl se svým týmem smůlu. Heinz-Harald Frentzen také, byl podceňován." Velice tvrdé hodnocení má ale Ludwig pro dalšího bývalého jezdce z F1, Davida Coultharda: "David Coulthard byl opravdu k smíchu."
Pravdou je, že ani Ralf Schumacher ani David Coulthard toho v DTM moc nepředvedli, ostatní byli ale úspěšnější
Že Klaus Ludwig ví, o čem mluví, dosvědčují tato fakta: Mistrem DTM se stal třikrát - v roce 1988 ve Fordu Sierra a v letech 1992 a 1994 v Mercedesu 190. Na staré časy stále rád vzpomíná: "Byl jsem překvapen, jak dobrá tato auta byla. Měla více koní než dnešní vozy DTM, žádné elektronické pomocníky, byly to čisté závodní stroje. Naproti tomu byla moje Sierra překvapivě špatná. Mohli jsme toho na ní změnit jen málo, ale i tak jsme vyhráli." Ludwig dále pokračuje, když mluví o "mistrovství jezdců a ne jako dnes o mistrovství značek". Ve prospěch zatím poslední velké změny pravidel ale mluví to, že přilákala novou značku, kterou je BMW. "Přesto jsou dnešní auta až moc technická. Bylo by žádnoucí, kdyby se aerodynamika ještě více zjednodušila, pak by bylo 20 aut v rozmezí 2 desetin sekundy. Věřím, že by to přilákalo další výrobce."
Mladý talent Kimi Antonelli z Mercedesu zazářil v kvalifikaci na sprintový závod Velké ceny Miami, když v dramatickém finiši překonal lídra šampionátu Oscara Piastriho a vybojoval si pole position.
Australský talent Oscar Piastri zazářil v jediné tréninkové jízdě před Velkou cenou Miami, kterou však předčasně ukončil incident Olivera Bearmana. Krátké, ale intenzivní dopoledne tak přineslo nečekané pořadí a omezený prostor pro přípravu na víkendový program.
Max Verstappen a Kelly Piquet se stali rodiči, na svět přišla jejich první společná dcera. Pro čtyřnásobného mistra světa jde o výjimečný životní milník, jenž přichází v době jeho sportovní dominance a značí začátek nové kapitoly také mimo svět Formule 1.
Rivalové na okruhu v Miami se nemusí obávat, že by lesklá helma Landa Norrise ve tvaru disko koule narušila jejich výhled. Tento extravagantní design je podle jezdce spíše zábavný, než praktický pro závodní účely.
Max Verstappen a Kelly Piquet čekají své první dítě a je možné, že miminko už přišlo na svět. S touto radostnou novinkou se však pojí i otázka, jaké národnosti jejich dítě bude, vzhledem k různým kulturním kořenům obou rodičů.
George Russell hodnotí start sezóny Mercedesu jako příjemné překvapení, ale stále má obavy ohledně závodního tempa. Britský pilot se obává, že problémy z Džiddy by se mohly opakovat i v Miami.
Oscar Piastri se po triumfu v Saúdské Arábii poprvé v kariéře ocitl na čele šampionátu F1 s náskokem deseti bodů. McLaren i Norris působí sebevědomě a jejich forma naznačuje, že letos mohou skutečně zasáhnout do boje o titul.
Yuki Tsunoda se s náročným vozem Red Bull RB21 adaptuje lépe, než se očekávalo, přičemž přiznává, že stále potřebuje více času na poznání jeho limitů. I přesto věří, že bude schopen uspět tam, kde jeho předchůdci Liam Lawson a Sergio Pérez selhali.
Carlos Sainz se nediví, že se Lewis Hamilton zatím s Ferrari plně nesžil, a připomíná, že změna týmu ve Formuli 1 je vždy složitý proces vyžadující čas a přizpůsobení.
Lando Norris přičítá své chyby v sezóně 2025 složitostem nového vozu McLaren, zároveň však tvrdí, že by měl být schopen zvládnout jakýkoli vůz, který mu tým poskytne. Po uvedení vylepšení, která měla usnadnit řízení vozu, reaguje jako druhý muž šampionátu na změny, které McLaren připravil s cílem vylepšit jeho výkon.
Ačkoliv Lewis Hamilton zatím ve Ferrari naráží na víc překážek než úspěchů, rozhodně nehodlá podlehnout tlaku zvenčí. Kritiku nechává za zády a místo toho se soustředí na adaptaci v novém prostředí.
Red Bull vstoupil do nové sezóny Formule 1 tím, že přitáhl pozornost médií nejen výkony na trati, ale i děním v zákulisí, které vyvolává otázky a emoce.