Dřívější hvězda DTM, Klaus Ludwig, se poměrně tvrdě opřel do jezdců, kteří si udělali svoje jméno v F1 a pak zkusili i německý šampionát.
Jednou z největších zajímavostí DTM je to, proč se v něm tolik snaží uspět jezdci, kteří odejdou z Formule 1 a naopak, proč spousta jezdců z DTM chce jít právě do Formule 1? Přitom můžeme často číst, že vozy DTM jsou tak specifické, že mnoho jezdců musí měnit svoje dlouholeté navyky, pokud chtějí uspět. To ovšem nepodporuje Klaus Ludwig: "To jsou všechno jen výmluvy. Jezdec, který je špičkový, je špičkou i v DTM," říká legenda cestovních vozů pro 'Express'. Ludwig také moc nechápe dřívější angažmá bývalých jezdců z Formule 1 v DTM, hodně se například pozastavuje nad Ralfem Schumacherem, ze kterého udělal Mercedes hvězdu, která ovšem za pět let v DTM získala jen dvě podia. "Ralf pro mě nikdy nebyl nějak moc nadaný, svoje závody ve Formuli 1 vyhrál jen díky výhodám plynoucím z pneumatik Michelin a motorů BMW. Nemůžeme ho srovnávat s jeho bratrem nebo Sebastianem Vettelem." Dnes již 64letý Němec věří, že tito borci by v DTM vyhrávali. Ale co další dřívější hvězdy F1? "Mika Häkkinen už byl za zenitem. Jean Alesi předvedl několik zajímavých závodů, pak měl se svým týmem smůlu. Heinz-Harald Frentzen také, byl podceňován." Velice tvrdé hodnocení má ale Ludwig pro dalšího bývalého jezdce z F1, Davida Coultharda: "David Coulthard byl opravdu k smíchu."
Pravdou je, že ani Ralf Schumacher ani David Coulthard toho v DTM moc nepředvedli, ostatní byli ale úspěšnější
Že Klaus Ludwig ví, o čem mluví, dosvědčují tato fakta: Mistrem DTM se stal třikrát - v roce 1988 ve Fordu Sierra a v letech 1992 a 1994 v Mercedesu 190. Na staré časy stále rád vzpomíná: "Byl jsem překvapen, jak dobrá tato auta byla. Měla více koní než dnešní vozy DTM, žádné elektronické pomocníky, byly to čisté závodní stroje. Naproti tomu byla moje Sierra překvapivě špatná. Mohli jsme toho na ní změnit jen málo, ale i tak jsme vyhráli." Ludwig dále pokračuje, když mluví o "mistrovství jezdců a ne jako dnes o mistrovství značek". Ve prospěch zatím poslední velké změny pravidel ale mluví to, že přilákala novou značku, kterou je BMW. "Přesto jsou dnešní auta až moc technická. Bylo by žádnoucí, kdyby se aerodynamika ještě více zjednodušila, pak by bylo 20 aut v rozmezí 2 desetin sekundy. Věřím, že by to přilákalo další výrobce."
Technický ředitel Red Bullu Pierre Waché zlehčil význam úprav, které tým plánuje otestovat v závěrečném dni testů v Bahrajnu.
Předsezónní testy v Bahrajnu pokračovaly i dnes, přičemž dopolední mírný déšť zpomalil testování na zhruba hodinu. Nejrychlejším jezdcem dne se stal Carlos Sainz ve voze Williams.
Formule 1 se po zimní pauze opět vrací zpět na závodní dráhu. Dva týdny před úvodním závodem sezóny v Austrálii se odjel první den předsezónních testů v Bahrajnu. Nejrychlejší byl Norris.
Před rokem Lewis Hamilton šokoval motorsportový svět oznámením přestupu do Ferrari. Po nějaké době si fanoušci začínají zvykat na jeho nové působiště a brzy jej uvidí v akci. I když už žije v Itálii, kde si rád dopřeje místní speciality, přiznává, že si musí dávat pozor na svou oblíbenou pizzu, aby se vešel do závodní sedačky.
Mladý Ital Kimi Antonelli zažívá svůj debut na oficiálních předsezónních testech F1. V Bahrajnu sdílí vůz Mercedesu W16 s Georgem Russellem a během tří dnů si poprvé vyzkouší intenzitu přípravy na novou sezónu.
Liam Lawson se stal prvním, kdo z týmu vyzkoušel nový monopost Red Bull RB21 při zahájení předsezónních testů v Bahrajnu. Dopolední část testovacího dne patřila právě jemu, než vůz odpoledne převzal úřadující šampion Max Verstappen.
Před nadcházející sezónou 2025 se naplno rozběhne testování Formule 1. Týmy a jezdci nyní usilovně ladí své vozy a strategie, aby byli připraveni na další vzrušující ročník plný napínavých závodů a nečekaných momentů.
S okamžitou platností se nový tým Cadillac v rámci Formule 1 připojí k TWG Motorsports, nové divizi TWG Global. Tato akvizice zahrnuje i Andretti Global, který se účastní závodů v IndyCar, Formuli E a Indy Nxt, dále Spire v NASCAR Cup, Wayne Taylor Racing v IMSA a Walkinshaw Andretti v australských supersportech.
Tento týden v Bahrajnu poutají veškerou pozornost Lewis Hamilton a Charles Leclerc, kteří se účastní klíčového testování. Ferrari, které si v zimní přestávce zajistilo sedminásobného mistra světa, se stalo hlavním tématem motorsportových diskuzí.
Red Bull odhalil svůj nový monopost RB21, se kterým Max Verstappen bude usilovat o pátý titul mistra světa v řadě. Tým představil svůj vůz těsně před začátkem testů v Bahrajnu, čímž se stal posledním, kdo odkryl vůz pro nadcházející sezónu.
Alpine představil svůj monopost AP25 poprvé na dráze v Sachíru během filmovacího dne. Tyto dny slouží nejen k ověření funkčnosti nových monopostů, ale i k jejich oficiálnímu představení na dráze.
Michael Schumacher ukončil svou kariéru ve Formuli 1 na konci roku 2006 jako jeden z nejúspěšnějších jezdců historie, když dosáhl téměř všech možných triumfů v tomto sportu.