Kimi Räikkönen rozbil svůj vůz těsně před koncem posledního dne testů. I tak však dosavadní výkony Ferrari hodnotí pozitivně. Dodává ale, že se mají v čem zlepšovat a čeká je ještě kus práce.
Do konce posledního dne testování v Bahrajnu zbývalo pár minut a Kimi Räikkönen v tu chvíli rozbil svůj vůz. V zatáčce číslo čtyři ztratil kontrolu, narazil do bariéry a rozbil nos F14 T. Do té doby ujel v Bahrajnu 126 kol a na svém kontě měl nejrychlejší čas s hodnotou 1:36,718.
"Dostal jsem hodiny při přejíždění obrubníku na výjezdu ze zatáčky č.4, nedokázal to zachytit a opřel to do zdi. Bohužel jsem dost rozbil auto, ale není to nic, co bychom nemohli opravit. Naštěstí se to stalo na konci dne, ale je mi líto, že tým má teď o to víc práce. Není to však konec světa," okomentoval to s klidem Fin.
Celkově testy z pohledu Ferrari hodnotí realtivně pozitivně, avšak mají prý co zlepšovat. "Myslím, že na tom nejsme špatně. Co se rychlosti týče, zatím ještě nevíme, na to si budeme počkat do příštího týdne, ale nemáme žádné větší problémy. Jsou oblasti, které chceme a můžeme zlepšit. Nyní jsme se však snažili pochopit chování při změnách nastavení a jak bude auto reagovat."
"Každý vůz se chová jinak a je těžké to hodnotit, ale my získali jasné přestavy, co chceme dál dělat. Myslím, že je zatím vše ok, ale určitě se ještě chceme zlepšit a je před námi dlouhá cesta," uzavírá Räikkönen.
Lewis Hamilton v Baku nepostoupil do Q3, když ho překonal jeho týmový kolega Charles Leclerc. Po kvalifikaci britský jezdec otevřeně přiznal frustraci a upozornil, že Ferrari zvolilo pneumatiky, které neodpovídaly podmínkám na trati, což nakonec rozhodlo o jeho neúspěchu.
Max Verstappen vybojoval pole position pro Velkou cenu Ázerbájdžánu před Carlosem Sainzem. Šampionát vedoucí Oscar Piastri skončil až devátý poté, co způsobil poslední červenou vlajku kvalifikace.
Helmut Marko považuje nové regulace pro rok 2026 za ideální šanci pro Isacka Hadjara postoupit do Red Bullu. Otázkou zůstává, zda je nováček připraven zvládnout tlak a zdokonalit se v klíčových oblastech závodění.
Třetí trénink v Baku ovládl Lando Norris, který i přes náročné větrné podmínky překonal Maxe Verstappena a Oscara Piastriho.
Juan Pablo Montoya věří, že Max Verstappen jednoho dne usedne do Ferrari, ale nejprve pravděpodobně zamíří do Mercedesu a cesta k italskému týmu potrvá nejméně pět let.
Lando Norris zajel nejlepší čas v úvodním tréninku na Grand Prix Ázerbájdžánu. Jeho týmový kolega a rival v boji o titul, Oscar Piastri, musel kvůli problémům s motorem část tréninku vynechat.
Podle zdrojů z paddocku míří Isack Hadjar na postup do Red Bullu v roce 2026. Nadcházející tři závody jsou klíčové pro Yukiho Tsunodu, který nevylučuje návrat k týmu Racing Bulls.
Fernando Alonso říká, že během své dlouhé kariéry ve Formuli 1 zažil jak chvíle štěstí, tak i smůly, a celkově se podle něj tyto momenty vyrovnaly. Otevřeně ale přiznává, že nejvíc ho stále tíží fakt, že na další vítězství v závodě Grand Prix čeká už velmi dlouho.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.