Kimi Räikkönen rozbil svůj vůz těsně před koncem posledního dne testů. I tak však dosavadní výkony Ferrari hodnotí pozitivně. Dodává ale, že se mají v čem zlepšovat a čeká je ještě kus práce.
Do konce posledního dne testování v Bahrajnu zbývalo pár minut a Kimi Räikkönen v tu chvíli rozbil svůj vůz. V zatáčce číslo čtyři ztratil kontrolu, narazil do bariéry a rozbil nos F14 T. Do té doby ujel v Bahrajnu 126 kol a na svém kontě měl nejrychlejší čas s hodnotou 1:36,718.
"Dostal jsem hodiny při přejíždění obrubníku na výjezdu ze zatáčky č.4, nedokázal to zachytit a opřel to do zdi. Bohužel jsem dost rozbil auto, ale není to nic, co bychom nemohli opravit. Naštěstí se to stalo na konci dne, ale je mi líto, že tým má teď o to víc práce. Není to však konec světa," okomentoval to s klidem Fin.
Celkově testy z pohledu Ferrari hodnotí realtivně pozitivně, avšak mají prý co zlepšovat. "Myslím, že na tom nejsme špatně. Co se rychlosti týče, zatím ještě nevíme, na to si budeme počkat do příštího týdne, ale nemáme žádné větší problémy. Jsou oblasti, které chceme a můžeme zlepšit. Nyní jsme se však snažili pochopit chování při změnách nastavení a jak bude auto reagovat."
"Každý vůz se chová jinak a je těžké to hodnotit, ale my získali jasné přestavy, co chceme dál dělat. Myslím, že je zatím vše ok, ale určitě se ještě chceme zlepšit a je před námi dlouhá cesta," uzavírá Räikkönen.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.