Kimi Räikkönen se podle Ferrari objevuje v Maranellu stále častěji. Včera opět navštívil továrnu, aby se s inženýry připravil na test v Bahrajnu, přitom se svezl se supersportovním silničním vozem LaFerrari.
Fin sice nepatří mezi fanoušky simulátoru, podobně jako Fernando Alonso, na kterého Felipe Massa nedávno prozradil, že do něj usedal jen velmi zřídka. "Loni jsem hodně pracoval na vývoji vozu a na simulátoru jsem byl prakticky jediným pilotem, protože tam nebýval," řekl Brazilec v rozhovoru pro portugalská média..
Ferrari nyní těší, že je "Räikkönen stále častěji viděn v Maranellu, což je důkaz, že se plánuje ještě více zapojit do chodu týmu, než tomu bylo v minulosti," uvádí tým na svých internetových stránkách.
Kimi včera v Maranellu absolvoval několik schůzek s inženýry, aby připravili program pro nadcházející testování v Bahrajnu a doladili jeho sezení v kokpitu nového monopostu F14 T. Den zakončil svezením s LaFerrari - výkonným silničním vozem.
"Fin se brzy za volantem supervozu cítil pohodlně, ale nezbylo mu dostatek času, aby jeho výkonnost otestoval na dráze ve Fioranu. Na to dojde příště, jelikož se Kimi cítí v Maranellu stále více doma," dodává Ferrari.
Kimi Räikkönen a LaFerrari (foto: Scuderia Ferrari)
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.