Snad všechny známé osobnosti F1, které se doposud vyjádřily k souboji ve Ferrari v letošní sezoně, favorizují Fernanda Alonsa před Kimim Räikkönenem. Mika Häkkinen je opačného názoru. Kimiho výhodou by měl být jemný jezdecký styl.
Týmový duel u Ferrari bude letos jedním z lákadel sezony, na tom se shodnou všichni. Většina expertů však favorizuje Fernanda Alonsa, který by si měl s navrátilcem do Ferrari, Kimim Räikkönenem, poradit. Opačný názor má krajana Kimiho, Mika Häkkinen.
"Myslím, že jízdní styl Räikkönena přesně pasuje k novým turbomotorům," zdůvodňuje svoji volbu Fin pro deník 'Marca'. "Alonso na to tlačí až moc tvrdě, proto si myslím, že vyhraje Kimi." Räikkönen v minulosti opakovaně dokazoval, že dokáže s pneumatikami zacházet velmi jemně. 'Iceman' jezdí ohleduplněji ke gumám a méně agresivně než Španěl.
To se mu bude i v roce 2014 hodit, míní Fin, protože točivý moment nových motorů hodně narostl. Obecně se dá totiž očekávat větší množství prokluzů kol a případně driftů. Kde budou jiní jezdci ztrácet, mohl by mít mistr F1 z roku 2007 výhodu. Navíc, podle šampiona McLarenu pro roky 1998 a 1999, bude mít přestup z Lotusu do Ferrari na Kimiho pozitivní vliv.
Nástupce Miky v McLarenu, Kimi, si s Alonsem poradí
"Při takových změnách pravidel je lepší být v TOP týmu. To ví i Kimi." Kimimu tak letos odpadnou i startosti o plat, se kterým byl u Lotusu problém.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.