Snad všechny známé osobnosti F1, které se doposud vyjádřily k souboji ve Ferrari v letošní sezoně, favorizují Fernanda Alonsa před Kimim Räikkönenem. Mika Häkkinen je opačného názoru. Kimiho výhodou by měl být jemný jezdecký styl.
Týmový duel u Ferrari bude letos jedním z lákadel sezony, na tom se shodnou všichni. Většina expertů však favorizuje Fernanda Alonsa, který by si měl s navrátilcem do Ferrari, Kimim Räikkönenem, poradit. Opačný názor má krajana Kimiho, Mika Häkkinen.
"Myslím, že jízdní styl Räikkönena přesně pasuje k novým turbomotorům," zdůvodňuje svoji volbu Fin pro deník 'Marca'. "Alonso na to tlačí až moc tvrdě, proto si myslím, že vyhraje Kimi." Räikkönen v minulosti opakovaně dokazoval, že dokáže s pneumatikami zacházet velmi jemně. 'Iceman' jezdí ohleduplněji ke gumám a méně agresivně než Španěl.
To se mu bude i v roce 2014 hodit, míní Fin, protože točivý moment nových motorů hodně narostl. Obecně se dá totiž očekávat větší množství prokluzů kol a případně driftů. Kde budou jiní jezdci ztrácet, mohl by mít mistr F1 z roku 2007 výhodu. Navíc, podle šampiona McLarenu pro roky 1998 a 1999, bude mít přestup z Lotusu do Ferrari na Kimiho pozitivní vliv.
Nástupce Miky v McLarenu, Kimi, si s Alonsem poradí
"Při takových změnách pravidel je lepší být v TOP týmu. To ví i Kimi." Kimimu tak letos odpadnou i startosti o plat, se kterým byl u Lotusu problém.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.