Snad všechny známé osobnosti F1, které se doposud vyjádřily k souboji ve Ferrari v letošní sezoně, favorizují Fernanda Alonsa před Kimim Räikkönenem. Mika Häkkinen je opačného názoru. Kimiho výhodou by měl být jemný jezdecký styl.
Týmový duel u Ferrari bude letos jedním z lákadel sezony, na tom se shodnou všichni. Většina expertů však favorizuje Fernanda Alonsa, který by si měl s navrátilcem do Ferrari, Kimim Räikkönenem, poradit. Opačný názor má krajana Kimiho, Mika Häkkinen.
"Myslím, že jízdní styl Räikkönena přesně pasuje k novým turbomotorům," zdůvodňuje svoji volbu Fin pro deník 'Marca'. "Alonso na to tlačí až moc tvrdě, proto si myslím, že vyhraje Kimi." Räikkönen v minulosti opakovaně dokazoval, že dokáže s pneumatikami zacházet velmi jemně. 'Iceman' jezdí ohleduplněji ke gumám a méně agresivně než Španěl.
To se mu bude i v roce 2014 hodit, míní Fin, protože točivý moment nových motorů hodně narostl. Obecně se dá totiž očekávat větší množství prokluzů kol a případně driftů. Kde budou jiní jezdci ztrácet, mohl by mít mistr F1 z roku 2007 výhodu. Navíc, podle šampiona McLarenu pro roky 1998 a 1999, bude mít přestup z Lotusu do Ferrari na Kimiho pozitivní vliv.
Nástupce Miky v McLarenu, Kimi, si s Alonsem poradí
"Při takových změnách pravidel je lepší být v TOP týmu. To ví i Kimi." Kimimu tak letos odpadnou i startosti o plat, se kterým byl u Lotusu problém.
Bernie Ecclestone kritizuje přestup Lewise Hamiltona do Ferrari pro sezonu 2025 a považuje ho za chybný krok. Podle něj měla stáj vsadit na mladšího pilota s dlouhodobou perspektivou.
Poslední dny se objevují spekulace že se Sergio Pérez chystá na návrat do Formule 1 v roce 2026. Oficiální potvrzení jeho dalšího působení by mělo přijít během několika příštích týdnů.
Šéf Williamsu James Vowles je přesvědčen, že formule 1 má dost času uklidnit obavy jezdců ohledně pravidel pro sezonu 2026.
Šéf a generální ředitel týmu Red Bull Laurent Mekies se podělil o své první dojmy ze spolupráce s Maxem Verstappenem.
V posledních týdnech se hodně spekuluje o budoucnosti Lewise Hamiltona ve Ferrari, avšak vše nasvědčuje tomu, že kontrolu nad svým současným kontraktem má pevně v rukou právě on.
Zak Brown, šéf McLarenu, připomněl, že růst Formule 1 v USA dlouhou dobu brzdila absence stálé domácí Velké ceny a také nedostatečné zapojení fanoušků, které se změnilo až s příchodem Liberty Media.
Max Verstappen prozradil, jak je to o voze Red Bullu, který byl navržen podle jeho stylu jízdy.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že on i Lewis Hamilton podcenili, jak těžké bude jezdcovo přizpůsobení se vozu Ferrari. Ukázalo se, že adaptace je mnohem náročnější, než čekali.
Charles Leclerc míní, že Ferrari by mělo dát přednost udržení druhého místa v Poháru konstruktérů před ziskem většího času ve větrném tunelu pro rok 2026. Podle něj má aktuální úspěch a s ním spojené benefity větší váhu než dlouhodobá technická výhoda.
Oscar Piastri tvrdí, že stabilita jezdecké sestavy a vedení McLarenu dává týmu důležité výhody. Podle něj kontinuita pomáhá plánovat a zlepšovat výkon bez zbytečných otřesů.
Po nepovedené kvalifikaci a závodě Velké ceny Maďarska se Martin Brundle pustil do kritiky ponurých vyjádření Lewise Hamiltona, která podle něj působila až příliš poraženecky.
James Vowles označil návrat dvouzastávkové strategie v Monaku 2026 za „nejnepříjemnější pocit“, jaký kdy zažil. Podle něj může jít o krok, který závodu spíše uškodí.