Williams si je jistý, že být zákaznickým týmem výrobce, který má v F1 svůj vlastní tým, nijak nepřibrzdí jejich sezonu roku 2014.
Tým z Grove pro letošní sezonu, kdy bude díky velkým změnám v pravidlech vliv 6 válcového pohonného ústrojí hodně velký, přešel od Renaultu k pohonným agregátům Mercedesu.
Německá značka bude muset, tedy stejně jako v minulých letech, pečlivě zvažovat svoji roli jako dodavatele pohonného ústrojí zákaznickým týmům a jako majitele závodního týmu. Vedoucí testovací a podpůrný inženýr Williamsu Rod Nelson řekl, že se nebojí toho, že by byla jeho stáj nějak omezena zákaznickým statusem.
Dle jeho slov jim také pomůže to, že výrobci jsou stále ještě od maxima možného, co se z nových pravidel dá získat, vzdáleni, a tak bude spolupráce mezi nimi a Mercedesem intenzivnější, protože mají oba stejný zájem. "Se vztahem, který máme s Mercedesem, jsme velmi spokojení. Chtějí, aby se nám dařilo, čím více mil ujedeme, tím šťastnější budou, takže nám jasně pomáhají naplňovat naše cíle."
"Historicky jako zákaznický tým, kluci přes motory jsou na jedné straně kanceláře nebo garáže a lidé starající se o šasi jsou na druhé straně a máte s nimi tak rozdílný kontakt. Ale teď trávíte většinu času mluvením s našim inženýrem přes motory nebo kontroloním inženýrem nebo kontrolním výkonovým inženýrem a nebo KERS techniky."
Felipe Massa s novým Willamsem FW36 (foto: Williams F1 Team)
Nelson také řekl, že komplexnost interakce spousty nových systémů - včetně turba, zařízení pro rekuperaci energie a brake-by-wire technologie - přinutilo tým znovu promyslet jejich tradiční model testování. "Po technické stránce se učíme spoustu věcí, které jsme nečekali, že se budeme učit a některé věcí, které jsme si mysleli, že by mohly být oporavdu důležité, nejsou tak důležité, jak jsme si mysleli, že budou.
Hlavní oblastí vývoje je momentálně obnova motoru, což je pro nás nové. Občas dokonce ani nevíte, odkud energie pochází a po celý čas se to snažíte zoptimalizovat, protože to je velmi složité. Je zde mnoho nových věcí a bez pochyby jsme něco přehlédli a doposud jsme na to ještě nepřišli."
Druhý volný trénink v Mexico City přinesl napínavé momenty a technické komplikace několika jezdců. Závěr ukázal vyrovnanou konkurenci a naznačil, že nadcházející závod bude velmi zajímavý.
Charles Leclerc zahájil víkend v Mexiku nejrychlejším časem v prvním volném tréninku na okruhu v Mexico City. Mezi nováčky se nejlépe předvedl Arvid Lindblad, který zazářil jako nejrychlejší z debutantů.
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.