Williams si je jistý, že být zákaznickým týmem výrobce, který má v F1 svůj vlastní tým, nijak nepřibrzdí jejich sezonu roku 2014.
Tým z Grove pro letošní sezonu, kdy bude díky velkým změnám v pravidlech vliv 6 válcového pohonného ústrojí hodně velký, přešel od Renaultu k pohonným agregátům Mercedesu.
Německá značka bude muset, tedy stejně jako v minulých letech, pečlivě zvažovat svoji roli jako dodavatele pohonného ústrojí zákaznickým týmům a jako majitele závodního týmu. Vedoucí testovací a podpůrný inženýr Williamsu Rod Nelson řekl, že se nebojí toho, že by byla jeho stáj nějak omezena zákaznickým statusem.
Dle jeho slov jim také pomůže to, že výrobci jsou stále ještě od maxima možného, co se z nových pravidel dá získat, vzdáleni, a tak bude spolupráce mezi nimi a Mercedesem intenzivnější, protože mají oba stejný zájem. "Se vztahem, který máme s Mercedesem, jsme velmi spokojení. Chtějí, aby se nám dařilo, čím více mil ujedeme, tím šťastnější budou, takže nám jasně pomáhají naplňovat naše cíle."
"Historicky jako zákaznický tým, kluci přes motory jsou na jedné straně kanceláře nebo garáže a lidé starající se o šasi jsou na druhé straně a máte s nimi tak rozdílný kontakt. Ale teď trávíte většinu času mluvením s našim inženýrem přes motory nebo kontroloním inženýrem nebo kontrolním výkonovým inženýrem a nebo KERS techniky."
Felipe Massa s novým Willamsem FW36 (foto: Williams F1 Team)
Nelson také řekl, že komplexnost interakce spousty nových systémů - včetně turba, zařízení pro rekuperaci energie a brake-by-wire technologie - přinutilo tým znovu promyslet jejich tradiční model testování. "Po technické stránce se učíme spoustu věcí, které jsme nečekali, že se budeme učit a některé věcí, které jsme si mysleli, že by mohly být oporavdu důležité, nejsou tak důležité, jak jsme si mysleli, že budou.
Hlavní oblastí vývoje je momentálně obnova motoru, což je pro nás nové. Občas dokonce ani nevíte, odkud energie pochází a po celý čas se to snažíte zoptimalizovat, protože to je velmi složité. Je zde mnoho nových věcí a bez pochyby jsme něco přehlédli a doposud jsme na to ještě nepřišli."
Charles Leclerc se ohlíží za sezonou 2025 s kombinací spokojenosti a kritického pohledu. Poté přinesl svůj pohled na budoucnost.
První sezona Lewise Hamiltona ve Ferrari byla poznamenána výzvami a adaptací na nový tým, přičemž výrazné úspěchy se objevily jen zřídka. Insideři odhalili, jaký je skutečný stav vztahů a atmosféra uvnitř týmu.
Třídenní akce McLaren F1 Teamu a společnosti Allwyn proměnila pražské Holešovice v interaktivní centrum Formule 1. Fanouškům nabídla bezplatný a otevřený pohled do světa F1.
Honda Racing poprvé poodhalila zvukovou identitu své pohonné jednotky pro Formuli 1 od roku 2026. Krátká zvuková ukázka nabízí autentický náhled na to, jaký projev budou mít monoposty nové generace
Lando Norris převzal v Taškentu trofej za titul mistra Formule 1 v sezóně 2025. Ceremoniál završil jeho úspěšnou sezonu a oslavil triumf McLarenu v Poháru konstruktérů.
Dosavadní prezident FIA si zajistil další čtyřleté funkční období v čele federace. Pokračuje tak kontinuita vedení jedné z klíčových institucí světového motorsportu.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.