Pilot Lotusu Romain Grosjean hovoří o svých bývalých týmových kolezích - o Fernandovi Alonsovi a Kimim Räikkönenovi. Co se od nich může naučit?
Francouz strávil po boku Kimiho poslední dvě sezóny, v roce 2009 se u stejného týmu (tehdy Renault) učil od Fernanda - oba jezdce, kteří se příští rok sejdou u Ferrari, tedy velmi dobře zná. Jak jim to bude klapat?
"Přeji jim mnoho štěstí. Jsou velmi silnými osobnostmi, bude to zajímavé. Kimi se v několika ohledech Fernandovi hodně podobá. Oba jsou rádi jedničkou, takže uvidíme, jak to dopadne," usmívá se Grosjean.
V čem pro něj byla spolupráce s těmito dvěma mistry světa užitečná? "Pokud existuje něco, co bych se mohl od Kimiho a Fernanda naučit, pak to, že se nikdy nevzdávali. Kdykoliv se dostali do auta, dostali z něj 100 % - ať už to bylo auto dobré či špatná nebo bylo sucho či mokro."
Grosjean bude letos u Lotusu pokračovat, Räikkönena po jeho boku nahradí Pastor Maldonado, který přichází i se svým velkým sponzorem - venezuelskou státní ropnou společností PDVSA. Rozejde se však se svým manažerem Ericem Boullierem, jenž odchází k McLarenu, kde nastoupil v pondělí 3. února na pozici závodního ředitele.
Romain Grosjean se svým bývalým kolegou Kimim Räikkönenem (foto: Lotus F1 Team)
Společnost Gravity nyní povede Gerard Lopez, který přebírá také vedení závodního týmu Lotusu. Podle finských médií ale Boullierův nástupce bude jmenován ještě před testem v Bahrajnu, který začíná za dva týdny. Tam by se měl tým poprvé objevit s novým vozem, zatímco všichni jeho soupeři své první kilometry ujeli už minulý týden v Jerezu.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.