Pilot Lotusu Romain Grosjean hovoří o svých bývalých týmových kolezích - o Fernandovi Alonsovi a Kimim Räikkönenovi. Co se od nich může naučit?
Francouz strávil po boku Kimiho poslední dvě sezóny, v roce 2009 se u stejného týmu (tehdy Renault) učil od Fernanda - oba jezdce, kteří se příští rok sejdou u Ferrari, tedy velmi dobře zná. Jak jim to bude klapat?
"Přeji jim mnoho štěstí. Jsou velmi silnými osobnostmi, bude to zajímavé. Kimi se v několika ohledech Fernandovi hodně podobá. Oba jsou rádi jedničkou, takže uvidíme, jak to dopadne," usmívá se Grosjean.
V čem pro něj byla spolupráce s těmito dvěma mistry světa užitečná? "Pokud existuje něco, co bych se mohl od Kimiho a Fernanda naučit, pak to, že se nikdy nevzdávali. Kdykoliv se dostali do auta, dostali z něj 100 % - ať už to bylo auto dobré či špatná nebo bylo sucho či mokro."
Grosjean bude letos u Lotusu pokračovat, Räikkönena po jeho boku nahradí Pastor Maldonado, který přichází i se svým velkým sponzorem - venezuelskou státní ropnou společností PDVSA. Rozejde se však se svým manažerem Ericem Boullierem, jenž odchází k McLarenu, kde nastoupil v pondělí 3. února na pozici závodního ředitele.
Romain Grosjean se svým bývalým kolegou Kimim Räikkönenem (foto: Lotus F1 Team)
Společnost Gravity nyní povede Gerard Lopez, který přebírá také vedení závodního týmu Lotusu. Podle finských médií ale Boullierův nástupce bude jmenován ještě před testem v Bahrajnu, který začíná za dva týdny. Tam by se měl tým poprvé objevit s novým vozem, zatímco všichni jeho soupeři své první kilometry ujeli už minulý týden v Jerezu.
Andrea Stella uznává, že řídit dva ambiciózní jezdce bojující o titul je náročné a vyžaduje citlivý přístup. McLaren teď balancuje mezi týmovou rovnováhou a snahou vytěžit maximum z formy Landa Norrise a Oscara Piastriho.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.