S novým Ferrari F14 T včera na dráze v Jerezu debutoval Kimi Räikkönen, jenž se pak večer podělil o své jízdní dojmy.
Fin včera v Jerezu předvedl nejrychlejší kolo a zároveň ujel největší vzdálenost ze všech: 31 kol. Týmy se seznamovaly s novou technikou a novými pohonnými jednotkami, některé zvládly pouze jedno kol a McLarenu svůj monopost na dráhu nedokázal vypravit vůbec.
"Největší výzvou je nyní zajistit, aby vše fungovalo. Nová auta jsou mnohem složitější než ta předchozí a existují tisíce detailů, které mohou práci zpomalit. Toto [úterní] dopoledne bychom byli rádi bývali ujeli o něco více kol, ale odpoledne si myslím, že jsme odvedli dobrou práci," uznává Räikkönen.
"Z jízdního hlediska jsem necítil žádný úžasný rozdíl, ačkoliv na takové názory je stále příliš brzy. Celkově můžeme uvést, že šlo o dobrý začátek. Máme solidní základ, na kterém můžeme v následujících dnech pracovat. Časy z tohoto testu nic neznamenají, rozumět tomu začneme až v Bahrajnu."
Kimi Räikkönen při svém debutu s novým Ferrari F14 T (foto: Scuderia Ferrari)
Otázka, zda jsou letošní vozy F1 mnohem pomalejší než v minulých letech, ho vůbec nevzrušila. Svým nejlepším časem zaostal za loňským rekordem prvního dne o více než 9 sekund a tři sekundy za loňským rekordem vozů GP2. "Auta že jsou mnohem pomalejší? Nemá to cenu srovnávat s minulostí, protože je všechno úplně jiné," dodal Räikkönen.
Mladý talent Kimi Antonelli z Mercedesu zazářil v kvalifikaci na sprintový závod Velké ceny Miami, když v dramatickém finiši překonal lídra šampionátu Oscara Piastriho a vybojoval si pole position.
Australský talent Oscar Piastri zazářil v jediné tréninkové jízdě před Velkou cenou Miami, kterou však předčasně ukončil incident Olivera Bearmana. Krátké, ale intenzivní dopoledne tak přineslo nečekané pořadí a omezený prostor pro přípravu na víkendový program.
Max Verstappen a Kelly Piquet se stali rodiči, na svět přišla jejich první společná dcera. Pro čtyřnásobného mistra světa jde o výjimečný životní milník, jenž přichází v době jeho sportovní dominance a značí začátek nové kapitoly také mimo svět Formule 1.
Rivalové na okruhu v Miami se nemusí obávat, že by lesklá helma Landa Norrise ve tvaru disko koule narušila jejich výhled. Tento extravagantní design je podle jezdce spíše zábavný, než praktický pro závodní účely.
Max Verstappen a Kelly Piquet čekají své první dítě a je možné, že miminko už přišlo na svět. S touto radostnou novinkou se však pojí i otázka, jaké národnosti jejich dítě bude, vzhledem k různým kulturním kořenům obou rodičů.
George Russell hodnotí start sezóny Mercedesu jako příjemné překvapení, ale stále má obavy ohledně závodního tempa. Britský pilot se obává, že problémy z Džiddy by se mohly opakovat i v Miami.
Oscar Piastri se po triumfu v Saúdské Arábii poprvé v kariéře ocitl na čele šampionátu F1 s náskokem deseti bodů. McLaren i Norris působí sebevědomě a jejich forma naznačuje, že letos mohou skutečně zasáhnout do boje o titul.
Yuki Tsunoda se s náročným vozem Red Bull RB21 adaptuje lépe, než se očekávalo, přičemž přiznává, že stále potřebuje více času na poznání jeho limitů. I přesto věří, že bude schopen uspět tam, kde jeho předchůdci Liam Lawson a Sergio Pérez selhali.
Carlos Sainz se nediví, že se Lewis Hamilton zatím s Ferrari plně nesžil, a připomíná, že změna týmu ve Formuli 1 je vždy složitý proces vyžadující čas a přizpůsobení.
Lando Norris přičítá své chyby v sezóně 2025 složitostem nového vozu McLaren, zároveň však tvrdí, že by měl být schopen zvládnout jakýkoli vůz, který mu tým poskytne. Po uvedení vylepšení, která měla usnadnit řízení vozu, reaguje jako druhý muž šampionátu na změny, které McLaren připravil s cílem vylepšit jeho výkon.
Ačkoliv Lewis Hamilton zatím ve Ferrari naráží na víc překážek než úspěchů, rozhodně nehodlá podlehnout tlaku zvenčí. Kritiku nechává za zády a místo toho se soustředí na adaptaci v novém prostředí.
Red Bull vstoupil do nové sezóny Formule 1 tím, že přitáhl pozornost médií nejen výkony na trati, ale i děním v zákulisí, které vyvolává otázky a emoce.