S novým Ferrari F14 T včera na dráze v Jerezu debutoval Kimi Räikkönen, jenž se pak večer podělil o své jízdní dojmy.
Fin včera v Jerezu předvedl nejrychlejší kolo a zároveň ujel největší vzdálenost ze všech: 31 kol. Týmy se seznamovaly s novou technikou a novými pohonnými jednotkami, některé zvládly pouze jedno kol a McLarenu svůj monopost na dráhu nedokázal vypravit vůbec.
"Největší výzvou je nyní zajistit, aby vše fungovalo. Nová auta jsou mnohem složitější než ta předchozí a existují tisíce detailů, které mohou práci zpomalit. Toto [úterní] dopoledne bychom byli rádi bývali ujeli o něco více kol, ale odpoledne si myslím, že jsme odvedli dobrou práci," uznává Räikkönen.
"Z jízdního hlediska jsem necítil žádný úžasný rozdíl, ačkoliv na takové názory je stále příliš brzy. Celkově můžeme uvést, že šlo o dobrý začátek. Máme solidní základ, na kterém můžeme v následujících dnech pracovat. Časy z tohoto testu nic neznamenají, rozumět tomu začneme až v Bahrajnu."
Kimi Räikkönen při svém debutu s novým Ferrari F14 T (foto: Scuderia Ferrari)
Otázka, zda jsou letošní vozy F1 mnohem pomalejší než v minulých letech, ho vůbec nevzrušila. Svým nejlepším časem zaostal za loňským rekordem prvního dne o více než 9 sekund a tři sekundy za loňským rekordem vozů GP2. "Auta že jsou mnohem pomalejší? Nemá to cenu srovnávat s minulostí, protože je všechno úplně jiné," dodal Räikkönen.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.