Daniil Kvjat absolvoval po představení nového vozu STR9 v Jerezu tiskovou konferenci s ruskými novináři
Daniil, jaký máte dojem z dizajnu nových vozů?Daniil Kvjat (DK): „Všichni zvolili různý přístup. Myslím, že do prvního závodu se ještě hodně věcí změní. Možná se objeví i jiné tvary. Ale novinek je určitě víc než vloni…“Jak se Vám líbí Váš vůz?DK: „Hlavně aby byl rychlý. Když sedím v něm, tak stejně vidím jen volant a cestu přede mnou.“ Jako první vyjede na trať Jean-Eric, Vy až na druhý den…DK: „Od samého začátku jsem měl naplánovaný druhý den. Je nepravděpodobně, že už v první den půjde všechno hladce, vůz je úplně nový. Takže je dobře, že si sednu za volant až na druhý den.“ Bylo to rozhodnutí na Vás, nebo na týmu? DK: „Zajímali se o můj názor, ale rozhodnutí bylo ze strany týmu.“Jaké pocity máte z prezentace? Proběhlo vše tak, jak jste si představoval?DK: „Až dodnes jsem podobné prezentace viděl jen v televizi. Být součástí představení je fantastické, mám pozitivní pocity. Přišlo hodně lidí, cítil jsem se dobře. Dlouho jsme se chystali na testování, na novou sezonu. Tento den je významný pro tým i pro mě osobně.“ Nejste z rozhovorů unaven?DK: „Určitě ne. Styk s novináři je součástí mé práce. Navíc je to zajímavé. Tím, že mluvím s novináři, se dozvím taky něco o sobě. Jednou jsem se například dozvěděl, že můj táta je magnát.“ (smích)Jste připraven na to, že budete přitahovat více pozornosti?DK: „Ano, a do jisté míry si to užívám. To je také součástí světa F1. Možná se to v budoucnosti změní, ale zatím je to v pohodě.“ (smích)Existuje dotaz, z kterého jste už unaven?DK: „V Austinu a Sao Paolu jsem byl unaven z otázek o mé minulosti. Stále se mě někdo vyptával na můj předešlý život a předešlou kariéru. Nebylo to příjemné.“Budete přítomen na testování Jeana-Erica?DK: „Ano, na okruhu budu už od rána. Budu přítomen na všech brífincích, vynasnažím se poznat vše nové. Uvidíme, co se bude dít.“Znáte okruh v Jerezu?DK: „Znám ho z testování, když jsem byl ve Formuli Renault 2.0. Po dva roky jsme tady byli v zimě na testech.“Kolik dní jste absolvoval na simulátoru?DK: „Tři plné dni, to není špatné.“ Zahrnuje simulátor Red Bullu už i nový vůz STR9?DK: „Ano a práce na něm byla užitečná. Přítomen byl i můj závodní inženýr. Kvůli příští spolupráci je důležité, abychom se navzájem dobře poznali. Nejsem velkým fanouškem simulátorů, ale pro piloty je důležitý. Můžete se naučit přepínače na volantu, konfiguraci tratě, zkoušet nastavení vozu. Skutečně si užívat jízdu můžete ale jen za volantem skutečného monopostu.“ Máte po zkušenosti ze simulátoru představu, jak moc se liší nový vůz od předešlého?DK: „Jsou dost odlišné kvůli novým pravidlům. Na začátku sezony nebudou mít velký přítlak. Tato oblast bude jednou z hlavních, na kterých budou technici letos pracovat.“ Jak moc se odlišuje volant?DK: „Ani bych neřekl, že moc. Objevila se na něm malá obrazovka, doplnily se některé nové přepínače. Je trochu větší a těžší, ale vypadá podobně.“ Motor má nový zvuk… DK: „Upřímně, mě se ten nový zvuk líbí. Mnohým lidem se nelíbí dizajn nových vozů, ale zvuk se podle mě musí líbit všem. Zdá se mi agresivnější. Na změny je nutné si zvyknout. Formula 1 není monotónní disciplína, stále se něco mění.“
Fanoušci Formule 1 mají jedinečnou příležitost – originální závodní vůz BMW Sauber, s nímž Robert Kubica závodil v sezóně 2009, je nyní v aukci. Cena za tento kousek historie? 390 tisíc eur, a k ještě DPH.
Lando Norris věří, že v roce 2025 bude schopný „bojovat se všemi“ o titul. Britský jezdec se poučil z chyb, které udělal v minulém roce, a je připravený vstoupit do nové sezóny s cílem usilovat o mistrovský titul.
Laura Muellerová se stala historickou postavou ve formuli 1, když byla v úterý jmenována inženýrkou týmu Haas. Jako první žena v této roli se bude podílet na spolupráci s francouzským jezdcem Estebanem Oconem.
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.