Nový Lotus E22 sice může být z aerodynamického hlediska výhodný, podle Enriqua Scalabroniho však bude nedotáčivým a těžko ovladatelným vozem.
Lotus minulý pátek narušil prezentaci McLarenu, když záměrně ve stejnou dobu na Twitteru vypustil snímek svého nového vozu s velmi netypickým řešením nosu, který obsahuje dva různě dlouhé "kly."
Svým řešením připomíná vůz, jemuž se přezdívalo "mrož" - Williams FW26, který kdysi navrhla Antonia Terziové. Jeho nos však úspěšný nebyl a stáj z Grove ho brzy v sezóně nahradila konvenčnějším řešením.
Bývalý designér vozů F1, který pracoval u Dallary (1982 - 1984), Williamsu (1985 - 1988), Ferrari (1989, 1990), kde působil v roli hlavního designéra šasi a aerodynamiky, či u Lotusu (1991) - Enrique Scalabroni, však nový Lotus E22 kritizuje.
Williams FW26 z roku 2004 (foto: Williams F1 Team)
"Řešení je originální a velmi zvláštně interpretuje pravidla omezující přední část. Velmi to připomíná mroží nos Williamsu FW26 z roku 2004. Je také zajímavé, že dva zuby nsou jsou asymetrické," popisuje Scalabroni pro Omnicorse.
"Samozřejmě, že z aerodynamického pohledu by to mohlo mít určité výhody. Patrik Head [tehdy technický ředitel Williamsu] mi řekl, že data z aerodynamického tunelu byla excelentní, když je srovnávali s konvenčním nosem, stejné výsledky se však na dráze nedostavily," vzpomíná bývalý designér na dobu před 10 lety.
Totéž ale věstí i Lotusu pro letošní sezónu: "Přední část [Lotusu E22] bude vytvářet silnou nedotáčivost, díky které bude auto při rychlých změnách směru nestabilní. Oba přední konce jsou velmi dlouhé a budou vytvářet moment, kdy bude jezdec pociťovat při zatáčení volantem podivnou reakci. Bude to mít efekt jako ploutev."
Lotus E22 shora (foto: Lotus F1 Team)
Lotus s novým vozem E22 na první předsezónní testy tento týden do Jerezu nedorazí, poprvé si jej vyzkouší až za měsíc v Bahrajnu, což týmu může velmi chybět. Jezdit s ním letos budou Romain Grosjean a Pastor Maldonado.
Nico Rosberg varuje George Russella během jednání o smlouvě s Totem Wolffem. Doporučuje mu být opatrný a pečlivě zvážit všechny důsledky dlouhodobého závazku.
Fred Vasseur uvedl, že přestože výsledky v Belgii byly různorodé, v týmu panuje pozitivní atmosféra. Všichni jsou optimističtí a plně soustředění na další kroky vedoucí ke zlepšení.
Andrea Stella přiznává, že pokud by chtěl, aby souboj o titul mezi Norrisem a Piastrem byl pohodlný, neplnil by svou roli správně. Intenzita a napětí v boji podle něj znamenají správné vedení a motivaci jezdců.
Gabriel Bortoleto byl po belgickém závodě přesvědčen, že odvedl maximum navzdory nepříznivému výsledku. Jeho týmový kolega Nico Hülkenberg se mezitím upíná k Maďarsku, kde očekává silnější výkon od celého týmu Kick Sauber.
Fintech společnost Revolut se stane klíčovým partnerem týmu Audi F1, který v roce 2026 převezme současný tým Sauber. Audi tak vstoupí do Formule 1 s výraznou podporou ze světa digitálních financí.
Martin Brundle nastínil, co bude klíčové pro Landa Norrise, má-li v letošní sezóně porazit týmového kolegu Oscara Piastriho. Podle bývalého pilota F1 musí Norris ve zbytku šampionátu potvrdit svou zkušenost, jezdeckou vyzrálost a pravidelně přivážet silné výsledky, pokud si chce udržet pozici jedničky v týmu McLaren.
Navzdory spekulacím o přestupu k Mercedesu Helmut Marko potvrzuje, že Max Verstappen zůstane u Red Bullu i v sezóně 2026. Fanoušci tak mohou počítat s jeho pokračováním v týmu z Milton Keynes.
Mercedes připouští, že pokles výkonnosti v průběhu sezóny může souviset s některými úpravami, které tým provedl na monopostu W16. Podle inženýra Andrewa Shovlina nyní tým důkladně analyzuje, zda se vývoj vozu neubral chybným směrem.
Lewis Hamilton vzbudil pozornost fanoušků tajemným příspěvkem na sociálních sítích, v němž avizuje oznámení na začátek srpna. Zatím není jasné, čeho se novinka týká, spekulace však okamžitě nabraly na obrátkách.
Šéf stáje Williams James Vowles vyjádřil Carlosi Sainzovi omluvu za nepovedený pitstop během Velké ceny Belgie. Incident, který ovlivnil průběh závodu, přiměl vedení týmu k veřejnému přiznání chyby.
Během dešťového přerušení na Velké ceně Belgie si Nico Rosberg připomněl divokou historku z dětství s Lewisem Hamiltonem. Ukázalo se, že jejich rivalita začala ještě dávno předtím, než se střetli jako soupeři na trati.
Média po celém světě reagovala na odloženou Velkou cenu Belgie ve Spa-Francorchamps. Závod, který se nakonec rozjel, však nesplnil očekávání divoké mokré podívané.