Nový Lotus E22 sice může být z aerodynamického hlediska výhodný, podle Enriqua Scalabroniho však bude nedotáčivým a těžko ovladatelným vozem.
Lotus minulý pátek narušil prezentaci McLarenu, když záměrně ve stejnou dobu na Twitteru vypustil snímek svého nového vozu s velmi netypickým řešením nosu, který obsahuje dva různě dlouhé "kly."
Svým řešením připomíná vůz, jemuž se přezdívalo "mrož" - Williams FW26, který kdysi navrhla Antonia Terziové. Jeho nos však úspěšný nebyl a stáj z Grove ho brzy v sezóně nahradila konvenčnějším řešením.
Bývalý designér vozů F1, který pracoval u Dallary (1982 - 1984), Williamsu (1985 - 1988), Ferrari (1989, 1990), kde působil v roli hlavního designéra šasi a aerodynamiky, či u Lotusu (1991) - Enrique Scalabroni, však nový Lotus E22 kritizuje.
Williams FW26 z roku 2004 (foto: Williams F1 Team)
"Řešení je originální a velmi zvláštně interpretuje pravidla omezující přední část. Velmi to připomíná mroží nos Williamsu FW26 z roku 2004. Je také zajímavé, že dva zuby nsou jsou asymetrické," popisuje Scalabroni pro Omnicorse.
"Samozřejmě, že z aerodynamického pohledu by to mohlo mít určité výhody. Patrik Head [tehdy technický ředitel Williamsu] mi řekl, že data z aerodynamického tunelu byla excelentní, když je srovnávali s konvenčním nosem, stejné výsledky se však na dráze nedostavily," vzpomíná bývalý designér na dobu před 10 lety.
Totéž ale věstí i Lotusu pro letošní sezónu: "Přední část [Lotusu E22] bude vytvářet silnou nedotáčivost, díky které bude auto při rychlých změnách směru nestabilní. Oba přední konce jsou velmi dlouhé a budou vytvářet moment, kdy bude jezdec pociťovat při zatáčení volantem podivnou reakci. Bude to mít efekt jako ploutev."
Lotus E22 shora (foto: Lotus F1 Team)
Lotus s novým vozem E22 na první předsezónní testy tento týden do Jerezu nedorazí, poprvé si jej vyzkouší až za měsíc v Bahrajnu, což týmu může velmi chybět. Jezdit s ním letos budou Romain Grosjean a Pastor Maldonado.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.