Vitalij Petrov se dnes jako první Rus posadil do vozu DTM, konkrétně Mercedesu. Bývalý jezdec F1 by rád získal místo v DTM u stuttgarstké značky.
Už před několika měsíci při závodu DTM v Moskvě se nechal Vitalij Petrov slyšet, že cestovní vozy ho velmi zajímají. Dnes jezdí s Mercedesem v portugalském Portimau v rámci testů. Není to ale jeho první zkušenost s DTM, protože už v létě 2013 v rámci Moscow City Race (demonstrační jízdy na Rudém náměstí) a i o víkendu na Moscow Raceway jezdil s Mercedesem taxi jízdy."Moc se těším a jsem velmi vděčný Mercedesu, že mi umožnil tyto testovací jízdy. Je to skvělá příležitost jezdit opět s výkonným autem. Šampionát DTM je na nejvyšší úrovni a auta jsou opravdová třída sama pro sebe. Je skvělé být prvním ruským jezdcem, který zkouší DTM auto," řekl bývalý pilot Lotusu a Caterhamu.
"Nikdy jsem s podobným autem nejezdil a demo jízdy mě opravdu hodně bavily. Velký dojem na mě udělal Mercedes-Benz C-Klasse Coupé AMG DTM zvláště v zatáčkách, přítlak je obrovský. DTM je nejlepší série cestovních vozů na světě," řekl 29 letý pilot po taxi jízdách vloni v Moskvě.Rus je od svého propuštění z týmu Caterham bez práce a v DTM by velmi rád jezdil. Podle některých zpráv už rozpočet na program v DTM naplnil. Také Mercedes, ústy svého šéfa Toto Wollfa potvrdil zájem o angažmá: "Rusko je pro DTM i Mercedes-Benz velmi důležitým trhem. Po úspěšné premiéře vloni v Moskvě stoupl v Rusku o DTM zájem."
Petrov s Caterhamem při GP USA 2012 v Austinu (foto: Team Caterham F1)
Pokud by Petrov dokázal zaujmout při dnešních testech v Portugalsku natolik, že by získal u Mercedesu místo, byl by to pro ruské fanoušky pro místním závodu další magnet, který by zvyšoval zájem o DTM.
Mexická národní sportovní autorita OMDAI poskytla komentář k události z minulého závodního víkendu, kdy Liam Lawson zažil nebezpečný moment na trati.
Felipe Massa zahájil u londýnského Nejvyššího soudu spor o 82 milionů dolarů kvůli aféře „Crashgate“ z roku 2008.
Lewis Hamilton byl po Velké ceně Mexika zklamaný z desetisekundové penalizace za souboj s Maxem Verstappenem. Podle něj bylo rozhodnutí komisařů zbytečně přísné.
Martin Brundle naznačuje, že start Mexické Grand Prix měl mnohem dramatičtější podtext, než se zdálo. Podle něj si Max Verstappen zasloužil přísný trest, který by jasně vymezil hranice chování na trati, a poukázal tak na nedostatečné rozhodnutí rozhodčích.
Kandidátka na prezidentku FIA Laura Villars oznámila, že obdržela povolení k mimořádnému soudnímu slyšení v Paříži. Tento krok naznačuje další vývoj v napjaté situaci kolem vedení federace.
Lando Norris z McLarenu prozradil, že v posledních závodech nepoužívá jeden z běžných nástrojů na svém palubním displeji během kvalifikace.
Fernando Alonso kritizoval FIA za postup při startu Velké ceny Mexika. Podle něj nebyla reakce komisařů dostatečně rychlá ani konzistentní.
Oscar Piastri po Grand Prix Mexika přiznal, že je potřeba zhodnotit změny jeho jízdního stylu, které ovlivnily výkon.
Carlos Sainz čelil v Mexiku nečekaným potížím, které výrazně ovlivnily jeho závod. Problém se ukázal už po úvodním kole, kdy se na jeho voze objevila technická závada, jež vedla k sérii nepříjemných následků.
George Russell po Grand Prix Mexika ostře kritizoval Mercedes za pomalé reakce, které ho připravily o lepší výsledek.
Na Grand Prix Mexika měli dva maršálové velké štěstí, že vyvázli bez újmy. Rychlé reakce Liama Lawsona zabránily potenciálně vážnému neštěstí.
Lando Norris se posunul do čela šampionátu jezdců, když o jediný bod předstihl svého týmového kolegu Oscara Piastriho.