Vitalij Petrov se dnes jako první Rus posadil do vozu DTM, konkrétně Mercedesu. Bývalý jezdec F1 by rád získal místo v DTM u stuttgarstké značky.
Už před několika měsíci při závodu DTM v Moskvě se nechal Vitalij Petrov slyšet, že cestovní vozy ho velmi zajímají. Dnes jezdí s Mercedesem v portugalském Portimau v rámci testů. Není to ale jeho první zkušenost s DTM, protože už v létě 2013 v rámci Moscow City Race (demonstrační jízdy na Rudém náměstí) a i o víkendu na Moscow Raceway jezdil s Mercedesem taxi jízdy."Moc se těším a jsem velmi vděčný Mercedesu, že mi umožnil tyto testovací jízdy. Je to skvělá příležitost jezdit opět s výkonným autem. Šampionát DTM je na nejvyšší úrovni a auta jsou opravdová třída sama pro sebe. Je skvělé být prvním ruským jezdcem, který zkouší DTM auto," řekl bývalý pilot Lotusu a Caterhamu.
"Nikdy jsem s podobným autem nejezdil a demo jízdy mě opravdu hodně bavily. Velký dojem na mě udělal Mercedes-Benz C-Klasse Coupé AMG DTM zvláště v zatáčkách, přítlak je obrovský. DTM je nejlepší série cestovních vozů na světě," řekl 29 letý pilot po taxi jízdách vloni v Moskvě.Rus je od svého propuštění z týmu Caterham bez práce a v DTM by velmi rád jezdil. Podle některých zpráv už rozpočet na program v DTM naplnil. Také Mercedes, ústy svého šéfa Toto Wollfa potvrdil zájem o angažmá: "Rusko je pro DTM i Mercedes-Benz velmi důležitým trhem. Po úspěšné premiéře vloni v Moskvě stoupl v Rusku o DTM zájem."
Petrov s Caterhamem při GP USA 2012 v Austinu (foto: Team Caterham F1)
Pokud by Petrov dokázal zaujmout při dnešních testech v Portugalsku natolik, že by získal u Mercedesu místo, byl by to pro ruské fanoušky pro místním závodu další magnet, který by zvyšoval zájem o DTM.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.