Vitalij Petrov se dnes jako první Rus posadil do vozu DTM, konkrétně Mercedesu. Bývalý jezdec F1 by rád získal místo v DTM u stuttgarstké značky.
Už před několika měsíci při závodu DTM v Moskvě se nechal Vitalij Petrov slyšet, že cestovní vozy ho velmi zajímají. Dnes jezdí s Mercedesem v portugalském Portimau v rámci testů. Není to ale jeho první zkušenost s DTM, protože už v létě 2013 v rámci Moscow City Race (demonstrační jízdy na Rudém náměstí) a i o víkendu na Moscow Raceway jezdil s Mercedesem taxi jízdy."Moc se těším a jsem velmi vděčný Mercedesu, že mi umožnil tyto testovací jízdy. Je to skvělá příležitost jezdit opět s výkonným autem. Šampionát DTM je na nejvyšší úrovni a auta jsou opravdová třída sama pro sebe. Je skvělé být prvním ruským jezdcem, který zkouší DTM auto," řekl bývalý pilot Lotusu a Caterhamu.
"Nikdy jsem s podobným autem nejezdil a demo jízdy mě opravdu hodně bavily. Velký dojem na mě udělal Mercedes-Benz C-Klasse Coupé AMG DTM zvláště v zatáčkách, přítlak je obrovský. DTM je nejlepší série cestovních vozů na světě," řekl 29 letý pilot po taxi jízdách vloni v Moskvě.Rus je od svého propuštění z týmu Caterham bez práce a v DTM by velmi rád jezdil. Podle některých zpráv už rozpočet na program v DTM naplnil. Také Mercedes, ústy svého šéfa Toto Wollfa potvrdil zájem o angažmá: "Rusko je pro DTM i Mercedes-Benz velmi důležitým trhem. Po úspěšné premiéře vloni v Moskvě stoupl v Rusku o DTM zájem."
Petrov s Caterhamem při GP USA 2012 v Austinu (foto: Team Caterham F1)
Pokud by Petrov dokázal zaujmout při dnešních testech v Portugalsku natolik, že by získal u Mercedesu místo, byl by to pro ruské fanoušky pro místním závodu další magnet, který by zvyšoval zájem o DTM.
FIA a Formule 1 oznámily novou terminologii pro sezonu 2026 a zároveň představily první vizualizace monopostů nové generace. Ty naznačují směr, kterým se technická podoba šampionátu v následujících letech ubere.
Lando Norris oslavil svůj premiérový titul mistra světa ve Formuli 1 při závěrečném závodě sezony v Abu Dhabi, přičemž jeho výkon ocenili i samotní soupeři.
Maurizio Arrivabene varoval, že Lewis Hamilton posíláním podrobných „dokumentací“ Ferrari může naznačovat, že jeho vztah s týmem je napjatý. Takový krok často signalizuje, že komunikace a důvěra mezi jezdcem a týmem jsou ohroženy.
Koji Watanabe, prezident Honda Racing Corporation, prozradil, že jeho debaty se záhy nastupujícím šéfem Aston Martinu Adrianem Neweym jsou často velmi živé a intenzivní. Diskuse podle něj slouží k hledání optimálních řešení a posouvání týmu vpřed.
McLaren před závěrečnou Velkou cenou sezony zvolil neobvyklý způsob, jak podpořit svého jezdce Landa Norrise. Na startovní pásku se objevila drobná, osobní zpráva, která měla Norrisovi dodat klid a motivaci v okamžiku, kdy šlo o hodně.
Max Verstappen se ani po skončení sezóny F1 nezastavil a už se objevil za volantem závodního vozu. Zdá se, že jeho vášeň pro rychlost stále hoří naplno.
Formule 1 se po letech vrací na portugalskou půdu. Fanoušky čeká návrat atraktivní destinace, která se v sezonách 2027 a 2028 znovu objeví v kalendáři královny motorsportu.
Charles Leclerc se ohlíží za sezonou 2025 s kombinací spokojenosti a kritického pohledu. Poté přinesl svůj pohled na budoucnost.
První sezona Lewise Hamiltona ve Ferrari byla poznamenána výzvami a adaptací na nový tým, přičemž výrazné úspěchy se objevily jen zřídka. Insideři odhalili, jaký je skutečný stav vztahů a atmosféra uvnitř týmu.
Třídenní akce McLaren F1 Teamu a společnosti Allwyn proměnila pražské Holešovice v interaktivní centrum Formule 1. Fanouškům nabídla bezplatný a otevřený pohled do světa F1.
Honda Racing poprvé poodhalila zvukovou identitu své pohonné jednotky pro Formuli 1 od roku 2026. Krátká zvuková ukázka nabízí autentický náhled na to, jaký projev budou mít monoposty nové generace
Lando Norris převzal v Taškentu trofej za titul mistra Formule 1 v sezóně 2025. Ceremoniál završil jeho úspěšnou sezonu a oslavil triumf McLarenu v Poháru konstruktérů.