Toro Rosso se včera pochlubilo, že s novým vozem STR9 zvládlo všechny nárazové testy a může tedy zamířit k prvním jízdám do Jerezu.
"STR9 úspěšně prošlo všemi nezbytnými nárazovými testy FIA. To je životně důležitou součástí naši přípravy, protože v minulosti jste mohli s vozem vyrazit k zimním testům i bez toho. V posledních dvou letech však musí být vozy plně certifikovány FIA, než se zúčastní jakékoliv akce na dráze," vysvětluje Toro Rosso důležitost tohoto kroku.
"Nyní jsou bezpečnostní pravidla opět přísnější než v minulosti a v roce 2014 jsou nárazové struktury, monokok, boční nárazové vzpěry, nos a zadní nárazový prvek, u všech týmu odlišné," uvádí italský tým.
Monopost pro sezónu 2014 odhalí již v pondělí 27. ledna, den před zahájením testování. "Naše auto je zcela nové. Prezentace bude v duchu tradice posledních let - hostit ji bude náš sponzor CEPSA a uskuteční se v boxové uličce v Jerezu de la Frontera," oznamuje italská stáj.
1) Crash Tests: done! 2) Photo Shooting: done! 3) http://t.co/KLIPJWStLA #TOROUNCHAINED #F1 #STR9 pic.twitter.com/QINfLZ3fZI
— Toro Rosso (@ToroRossoSpy) January 20, 2014
Během uplynulého víkendu mechanici již dali dohromady šasi číslo 01, které se závodními jezdci a klíčovými členy týmu již absolvovalo první focení.
Z Feanzy vyrazí kamiony na konci tohoto týdne: "Nepovezou jenom auto, ale také naše naděje pro nadcházející sezónu." S vozem STR9 se letos chytají závodit Jean-Eric Vergne, jehož závodním inženýrem bude Xevi Pujolar, který přešel z Williamsu, a mladý Rus Daniil Kvjat.
Max Verstappen potvrdil setrvání u Red Bullu i pro sezonu 2026, ačkoliv jeho budoucnost byla dlouho předmětem spekulací. Jeho rozhodnutí přichází v době příprav na novou motorovou éru Formule 1.
Red Bull nasadil Yukimu Tsunodovi novou specifikaci podlahy před kvalifikací na Grand Prix Belgie. Tento krok se vyplatil a zlepšil jeho výkon.
Lewis Hamilton přiznal, že intenzita ve Ferrari je mnohem větší, než si dokázal představit. Přechod z Mercedesu do italského týmu pro něj znamenal zásadní kulturní i pracovní změnu.
Frédéric Vasseur prodloužil smlouvu a nadále povede tým Ferrari ve Formuli 1. Tým tím vyjadřuje důvěru v jeho dosavadní práci a směr, kterým Scuderii vede.
Nico Rosberg varuje George Russella během jednání o smlouvě s Totem Wolffem. Doporučuje mu být opatrný a pečlivě zvážit všechny důsledky dlouhodobého závazku.
Fred Vasseur uvedl, že přestože výsledky v Belgii byly různorodé, v týmu panuje pozitivní atmosféra. Všichni jsou optimističtí a plně soustředění na další kroky vedoucí ke zlepšení.
Andrea Stella přiznává, že pokud by chtěl, aby souboj o titul mezi Norrisem a Piastrem byl pohodlný, neplnil by svou roli správně. Intenzita a napětí v boji podle něj znamenají správné vedení a motivaci jezdců.
Gabriel Bortoleto byl po belgickém závodě přesvědčen, že odvedl maximum navzdory nepříznivému výsledku. Jeho týmový kolega Nico Hülkenberg se mezitím upíná k Maďarsku, kde očekává silnější výkon od celého týmu Kick Sauber.
Fintech společnost Revolut se stane klíčovým partnerem týmu Audi F1, který v roce 2026 převezme současný tým Sauber. Audi tak vstoupí do Formule 1 s výraznou podporou ze světa digitálních financí.
Martin Brundle nastínil, co bude klíčové pro Landa Norrise, má-li v letošní sezóně porazit týmového kolegu Oscara Piastriho. Podle bývalého pilota F1 musí Norris ve zbytku šampionátu potvrdit svou zkušenost, jezdeckou vyzrálost a pravidelně přivážet silné výsledky, pokud si chce udržet pozici jedničky v týmu McLaren.
Navzdory spekulacím o přestupu k Mercedesu Helmut Marko potvrzuje, že Max Verstappen zůstane u Red Bullu i v sezóně 2026. Fanoušci tak mohou počítat s jeho pokračováním v týmu z Milton Keynes.
Mercedes připouští, že pokles výkonnosti v průběhu sezóny může souviset s některými úpravami, které tým provedl na monopostu W16. Podle inženýra Andrewa Shovlina nyní tým důkladně analyzuje, zda se vývoj vozu neubral chybným směrem.