Toro Rosso se včera pochlubilo, že s novým vozem STR9 zvládlo všechny nárazové testy a může tedy zamířit k prvním jízdám do Jerezu.
"STR9 úspěšně prošlo všemi nezbytnými nárazovými testy FIA. To je životně důležitou součástí naši přípravy, protože v minulosti jste mohli s vozem vyrazit k zimním testům i bez toho. V posledních dvou letech však musí být vozy plně certifikovány FIA, než se zúčastní jakékoliv akce na dráze," vysvětluje Toro Rosso důležitost tohoto kroku.
"Nyní jsou bezpečnostní pravidla opět přísnější než v minulosti a v roce 2014 jsou nárazové struktury, monokok, boční nárazové vzpěry, nos a zadní nárazový prvek, u všech týmu odlišné," uvádí italský tým.
Monopost pro sezónu 2014 odhalí již v pondělí 27. ledna, den před zahájením testování. "Naše auto je zcela nové. Prezentace bude v duchu tradice posledních let - hostit ji bude náš sponzor CEPSA a uskuteční se v boxové uličce v Jerezu de la Frontera," oznamuje italská stáj.
1) Crash Tests: done! 2) Photo Shooting: done! 3) http://t.co/KLIPJWStLA #TOROUNCHAINED #F1 #STR9 pic.twitter.com/QINfLZ3fZI
— Toro Rosso (@ToroRossoSpy) January 20, 2014
Během uplynulého víkendu mechanici již dali dohromady šasi číslo 01, které se závodními jezdci a klíčovými členy týmu již absolvovalo první focení.
Z Feanzy vyrazí kamiony na konci tohoto týdne: "Nepovezou jenom auto, ale také naše naděje pro nadcházející sezónu." S vozem STR9 se letos chytají závodit Jean-Eric Vergne, jehož závodním inženýrem bude Xevi Pujolar, který přešel z Williamsu, a mladý Rus Daniil Kvjat.
Charles Leclerc se ohlíží za sezonou 2025 s kombinací spokojenosti a kritického pohledu. Poté přinesl svůj pohled na budoucnost.
První sezona Lewise Hamiltona ve Ferrari byla poznamenána výzvami a adaptací na nový tým, přičemž výrazné úspěchy se objevily jen zřídka. Insideři odhalili, jaký je skutečný stav vztahů a atmosféra uvnitř týmu.
Třídenní akce McLaren F1 Teamu a společnosti Allwyn proměnila pražské Holešovice v interaktivní centrum Formule 1. Fanouškům nabídla bezplatný a otevřený pohled do světa F1.
Honda Racing poprvé poodhalila zvukovou identitu své pohonné jednotky pro Formuli 1 od roku 2026. Krátká zvuková ukázka nabízí autentický náhled na to, jaký projev budou mít monoposty nové generace
Lando Norris převzal v Taškentu trofej za titul mistra Formule 1 v sezóně 2025. Ceremoniál završil jeho úspěšnou sezonu a oslavil triumf McLarenu v Poháru konstruktérů.
Dosavadní prezident FIA si zajistil další čtyřleté funkční období v čele federace. Pokračuje tak kontinuita vedení jedné z klíčových institucí světového motorsportu.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.