Ve svém prvním videorozhovoru pro tiskovou službu Ferrari Kimi Räikkönen promluvil o tom, jak probíhá jeho návrat do týmu a o přípravě na novou sezonu.
Jak se Vám líbí znovu jezdit ve Ferrari po ulicích Maranella?Kimi Räikkönen (KR): „Je skvělé se znovu sem vrátit a potkat staré známé, ale jsou tady i jiní, které neznám. Zatím jde všechno dobře.“
Pamatujete si místní cesty? KR: „Moc ne. Když jsem sem přišel znovu poprvé, jel jsem sám autem a jen tak-tak jsem nezabloudil.“
Vzhledem na rozhovory o nadcházející sezoně, o všech změnách, kterými prochází Formule 1, těšíte se, že poprvé zkusíte monopost na trati, abyste pochopil, jak se liší od předešlého?KR: „Mám takový pocit, že se nebude lišit tak moc, jak si mnozí myslí. Možná se ale mýlím. Doufám, že to vše nebude tak složité. Pro techniky to nebude lehké, pracují s novým motorem, novou převodovkou a vším ostatním. Pro jezdce to není tak těžké. Zkusíme – uvidíme. Po prvních testech bude jednodušší diskutovat na toto téma.“
Co si myslíte o dvojitém bodování v posledním závodě sezony? KR: „Je to stejné pro všechny. Někomu to může vyhovovat, může se to ale i obrátit proti jezdci. Jedněm se to bude líbit, druhým ne. Mně je to jedno, pravidla jsou taková, jaká jsou.“
Už jste se seznámil se všemi specialisty, se kterými budete spolupracovat?KR: „Ano, už jsem se potkal s inženýry, některými konstruktéry, ale je ještě mnoho lidí, se kterými jsem neměl to štěstí se seznámit. Jistě to udělám.“
Už jste zkusil simulátor, začal jste se učit nové postupy, adaptovat se na nové přepínače a páčky. Co je jednodušší, naučit se tohle, nebo zapamatovat si jména všech lidí, se kterými budete pracovat?KR: „Naučit se rozmístění přepínačů je jistě jednodušší než naučit se nová jména. (Smích) Na jména mám špatnou paměť. Nepochybuju ale, že si ty jména postupně zapamatuju a vše bude v pořádku. Práci na simulátoru jsme už začali, budeme v ní pokračovat, abych si dobře osvojil všechny prvky ovládání vozu.“
Video: Kimi o nových pravidlech a svém návratu do Maranella (zdroj: Youtube/Scuderia Ferrari)
Jak proběhla schůzka s Vaším novým inženýrem Antoniem Spagnolem? Vy už jste se předtím znali? KR: „Ano, už jsme dva roky spolupracovali. Tehdy byl mým inženýrem pro telemetrii. Je skvělé s ním znovu spolupracovat. O závodech jsme se několikrát potkali a mluvili spolu. Podle něho je nová sezona také určitým druhem výzvy. Musíme se znovu sladit, z mé strany nevidím nic, co by tomu bránilo.“
Fanoušci se hodně zajímají o Váš návrat k Ferrari, co Vy na to?KR: „To je jen dobře. Je skvělé se vrátit k Ferrari, a jestli se těší i fanoušci, je to bonus. Věřím, že můžeme dosáhnout výborné výsledky, budeme se bít o vítězství v šampionátu. Čeká nás těžká sezona, předpovídat výsledky není lehké, zejména vzhledem k novým pravidlům Musíme pro úspěch vynaložit maximální úsilí a pak uvidíme, co můžeme dosáhnout.“
Mladý talent Kimi Antonelli z Mercedesu zazářil v kvalifikaci na sprintový závod Velké ceny Miami, když v dramatickém finiši překonal lídra šampionátu Oscara Piastriho a vybojoval si pole position.
Australský talent Oscar Piastri zazářil v jediné tréninkové jízdě před Velkou cenou Miami, kterou však předčasně ukončil incident Olivera Bearmana. Krátké, ale intenzivní dopoledne tak přineslo nečekané pořadí a omezený prostor pro přípravu na víkendový program.
Max Verstappen a Kelly Piquet se stali rodiči, na svět přišla jejich první společná dcera. Pro čtyřnásobného mistra světa jde o výjimečný životní milník, jenž přichází v době jeho sportovní dominance a značí začátek nové kapitoly také mimo svět Formule 1.
Rivalové na okruhu v Miami se nemusí obávat, že by lesklá helma Landa Norrise ve tvaru disko koule narušila jejich výhled. Tento extravagantní design je podle jezdce spíše zábavný, než praktický pro závodní účely.
Max Verstappen a Kelly Piquet čekají své první dítě a je možné, že miminko už přišlo na svět. S touto radostnou novinkou se však pojí i otázka, jaké národnosti jejich dítě bude, vzhledem k různým kulturním kořenům obou rodičů.
George Russell hodnotí start sezóny Mercedesu jako příjemné překvapení, ale stále má obavy ohledně závodního tempa. Britský pilot se obává, že problémy z Džiddy by se mohly opakovat i v Miami.
Oscar Piastri se po triumfu v Saúdské Arábii poprvé v kariéře ocitl na čele šampionátu F1 s náskokem deseti bodů. McLaren i Norris působí sebevědomě a jejich forma naznačuje, že letos mohou skutečně zasáhnout do boje o titul.
Yuki Tsunoda se s náročným vozem Red Bull RB21 adaptuje lépe, než se očekávalo, přičemž přiznává, že stále potřebuje více času na poznání jeho limitů. I přesto věří, že bude schopen uspět tam, kde jeho předchůdci Liam Lawson a Sergio Pérez selhali.
Carlos Sainz se nediví, že se Lewis Hamilton zatím s Ferrari plně nesžil, a připomíná, že změna týmu ve Formuli 1 je vždy složitý proces vyžadující čas a přizpůsobení.
Lando Norris přičítá své chyby v sezóně 2025 složitostem nového vozu McLaren, zároveň však tvrdí, že by měl být schopen zvládnout jakýkoli vůz, který mu tým poskytne. Po uvedení vylepšení, která měla usnadnit řízení vozu, reaguje jako druhý muž šampionátu na změny, které McLaren připravil s cílem vylepšit jeho výkon.
Ačkoliv Lewis Hamilton zatím ve Ferrari naráží na víc překážek než úspěchů, rozhodně nehodlá podlehnout tlaku zvenčí. Kritiku nechává za zády a místo toho se soustředí na adaptaci v novém prostředí.
Red Bull vstoupil do nové sezóny Formule 1 tím, že přitáhl pozornost médií nejen výkony na trati, ale i děním v zákulisí, které vyvolává otázky a emoce.