Ve svém prvním videorozhovoru pro tiskovou službu Ferrari Kimi Räikkönen promluvil o tom, jak probíhá jeho návrat do týmu a o přípravě na novou sezonu.
Jak se Vám líbí znovu jezdit ve Ferrari po ulicích Maranella?Kimi Räikkönen (KR): „Je skvělé se znovu sem vrátit a potkat staré známé, ale jsou tady i jiní, které neznám. Zatím jde všechno dobře.“
Pamatujete si místní cesty? KR: „Moc ne. Když jsem sem přišel znovu poprvé, jel jsem sám autem a jen tak-tak jsem nezabloudil.“
Vzhledem na rozhovory o nadcházející sezoně, o všech změnách, kterými prochází Formule 1, těšíte se, že poprvé zkusíte monopost na trati, abyste pochopil, jak se liší od předešlého?KR: „Mám takový pocit, že se nebude lišit tak moc, jak si mnozí myslí. Možná se ale mýlím. Doufám, že to vše nebude tak složité. Pro techniky to nebude lehké, pracují s novým motorem, novou převodovkou a vším ostatním. Pro jezdce to není tak těžké. Zkusíme – uvidíme. Po prvních testech bude jednodušší diskutovat na toto téma.“
Co si myslíte o dvojitém bodování v posledním závodě sezony? KR: „Je to stejné pro všechny. Někomu to může vyhovovat, může se to ale i obrátit proti jezdci. Jedněm se to bude líbit, druhým ne. Mně je to jedno, pravidla jsou taková, jaká jsou.“
Už jste se seznámil se všemi specialisty, se kterými budete spolupracovat?KR: „Ano, už jsem se potkal s inženýry, některými konstruktéry, ale je ještě mnoho lidí, se kterými jsem neměl to štěstí se seznámit. Jistě to udělám.“
Už jste zkusil simulátor, začal jste se učit nové postupy, adaptovat se na nové přepínače a páčky. Co je jednodušší, naučit se tohle, nebo zapamatovat si jména všech lidí, se kterými budete pracovat?KR: „Naučit se rozmístění přepínačů je jistě jednodušší než naučit se nová jména. (Smích) Na jména mám špatnou paměť. Nepochybuju ale, že si ty jména postupně zapamatuju a vše bude v pořádku. Práci na simulátoru jsme už začali, budeme v ní pokračovat, abych si dobře osvojil všechny prvky ovládání vozu.“
Video: Kimi o nových pravidlech a svém návratu do Maranella (zdroj: Youtube/Scuderia Ferrari)
Jak proběhla schůzka s Vaším novým inženýrem Antoniem Spagnolem? Vy už jste se předtím znali? KR: „Ano, už jsme dva roky spolupracovali. Tehdy byl mým inženýrem pro telemetrii. Je skvělé s ním znovu spolupracovat. O závodech jsme se několikrát potkali a mluvili spolu. Podle něho je nová sezona také určitým druhem výzvy. Musíme se znovu sladit, z mé strany nevidím nic, co by tomu bránilo.“
Fanoušci se hodně zajímají o Váš návrat k Ferrari, co Vy na to?KR: „To je jen dobře. Je skvělé se vrátit k Ferrari, a jestli se těší i fanoušci, je to bonus. Věřím, že můžeme dosáhnout výborné výsledky, budeme se bít o vítězství v šampionátu. Čeká nás těžká sezona, předpovídat výsledky není lehké, zejména vzhledem k novým pravidlům Musíme pro úspěch vynaložit maximální úsilí a pak uvidíme, co můžeme dosáhnout.“
Adrian Newey od svého příchodu do Aston Martinu před sezonou 2025 nezná odpočinek a pracuje naplno. Jeho cílem je co nejrychleji posunout tým mezi špičku formule 1.
Ferrari údajně připravuje vylepšení posilovače řízení u svého vozu SF-25 na nadcházející Velkou cenu Maďarska. Tato změna by mohla zlepšit ovladatelnost a výkon týmu na technickém okruhu.
Valtteri Bottas prozradil, že během povinné vojenské služby ve Finsku absolvoval výcvik ostřelovače, který mu pomohl lépe zvládat tlak i soustředění. Klid a přesnost z armády dnes využívá i v kokpitu formule.
Situace uvnitř Red Bullu se dál komplikuje. Ralf Schumacher je přesvědčen, že pokud se tým rychle nestabilizuje, Max Verstappen z něj odejde.
Yuki Tsunoda si při návštěvě italského jezera Como vybral slabší chvilku. Jeho mobilní telefon zmizel neznámo kam. Mladý japonský jezdec však situaci bere s nadhledem a místo paniky se obrátil na své fanoušky s prosbou o pomoc při hledání.
Známý komentátor F1 Martin Brundle rozebral rozhodnutí Christiana Hornera a poukázal na moment, který považuje za zásadní pochybení v řízení týmu Red Bull.
Jules Bianchi, kterému bylo tehdy jen 25 let, podlehl osudovým zraněním z nehody v Suzuce. Jeho smrt otřásla světem Formule 1 a přiměla k zásadním změnám v bezpečnosti.
Charles Leclerc si při desátém výročí úmrtí Julese Bianchiho připomněl jeho vliv na svou kariéru i osobní život. Byl pro něj nejen kmotrem a přítelem, ale také inspirací, která ho provází dodnes.
Sebastian Vettel je mimo Formuli 1 už tři sezóny a kolem jeho návratu dlouho panovaly spekulace. Nyní učinil konečné rozhodnutí ohledně možného comebacku.
Před deseti lety nás navždy opustil Jules Bianchi. Zemřel na následky zranění z Velké ceny Japonska 2014, která navždy změnila Formuli 1.
Nico Hülkenberg věří, že tým Kick Sauber se stává vážným hráčem ve středu pole. Jak uvedl, od zavedení klíčových vylepšení ve Španělsku tým nepřetržitě zrychluje a získává na sebedůvěře i výkonnosti.
Šéf McLarenu Andrea Stella představil plány na technické vylepšení po testech na Silverstonu. Tým doufá, že novinky pomohou zvýšit výkon a konkurenceschopnost vozu.