Red Bull dnes potvrdil datum odhalení svého nového monopostu RB10. Dojde k tomu těsně před zahájením prvního předsezónního testu v Jerezu.
Mistrovský Red Bull se tak stává pátou stájí, která potvrdila termín prezentace svého nového auta pro sezónu 2014. Dříve již tak učinil Caterham, Ferrari, McLaren a Mercedes.
Ani v případě rakouského týmu, který ovládl poslední čtyři ročníky Formule 1, nepůjde o žádnou pompézní akci - svůj stroj odhalí až v úterý 28. ledna 2014 v Jerezu těsně před výjezdem na dráhu, podobně jako Caterham a Mercedes.
Bez velké okázalosti proběhne také prezentace u dalších dvou špičkových stájí - McLaren odhalí nový MP4-29 pouze digitálně přes Internet 24. ledna, Ferrari přistoupí k podobnému kroku o den později. V případě Scuderie se mohou fanoušci podílet na zvolení jména letošního monopostu (více zde).
Jediným týmem, který ohlásil, že svůj nový vůz odhalí později a do Jerezu nedorazí, zatím zůstává Lotus.
28.01.2014 #UnboltTheBull pic.twitter.com/XXQH5utLtY
— Red Bull Racing (@redbullracing) January 16, 2014
Data předsezónních testů a odhalování nových vozů můžete sledovat v pravém sloupci na hlavní stránce F1news.cz.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.
Podle poradce Red Bullu se Max Verstappen znovu plně zapojil do Formule 1 díky rychlejšímu vozu, možnosti prosazovat vlastní nastavení a přesvědčivé výhře na Monze.