Whiting o Velké ceně Koreje: Očekávali jsme od ní víc.
Počínaje rokem 2014 FIA angažuje v průběhu závodních víkendů mnoho bývalých pilotů. Dosud se ve funkci komisařů představili například Nigel Mansell, Tom Kristensen, Danny Sullivan, Derek Warwick, Mika Salo nebo Alan Jones a zdá se, že nápad se osvědčil. Ředitel závodů a technický delegát FIA Charlie Whiting myšlenku zapojit do práce bývalé jezdce podporuje.
„Jsem rád, že mezi bývalými jezdci nacházíme dobré komisaře. Skvěle spolupracují s kmenovými komisaři, kteří podobnou pomoc neodmítají. Když nějaký jezdec vytlačí jiného mimo trať, bývalý jezdec si všímá i detaily, které nemůže běžný komisař postřehnout. Kromě toho si současní jezdci hodně váží své zkušené kolegy.
Někdy si jezdci stěžují, že neviděli soupeřův monopost. Ale bývalí jezdci v roli komisaře chápou na základě svých dlouholetých zkušeností, jak se řídí závodní vůz. Nejezdí v současných vozech, ale zase až tak mnoho se nezměnilo.“
Charlie Whiting se vyjádřil i k současné situaci kolem Velké ceny Koreje, která není v kalendáři pro letošní sezonu. Podle Whitinga vedení Formule 1 neočekávalo, že tento projekt se ukáže ve špatném světle.
„Bernie Ecclestone věřil, že Velká cena Koreje bude úspěšným motoristickým podnikem. Je to zajímavá krajina a podle Bernieho měl být pro mnohé zajímavý i závod. Přítomnost v Koreji měla vyhovovat i týmům. Proč to vše nefungovalo? Rozšířil se názor, že okruh je daleko od Soulu. Zdá se mi, že jsme očekávali od Velké ceny Koreje příliš hodně.“
Sergio Pérez po těžkém konci u Red Bullu strávil letošní rok pauzou, aby si odpočinul a zhodnotil svou kariéru, než se vrátí do F1 s Cadillacem. Mexický pilot je přesvědčen, že díky tréninku a plánovanému testování bude připraven podávat výkony od prvního závodu sezony 2026.
Alex Brundle označil angažování Valtteriho Bottase a Sergia Péreze za správný krok pro Cadillac, i když by rád viděl místo pro mladého nebo amerického jezdce.
Generální ředitel týmu Cadillac F1 Dan Towriss se vyjádřil k spekulacím ohledně možného přesunu Christiana Hornera, zdůrazňujíc, že tým je plně zaměřen na budování vlastního projektu.
Jolyon Palmer se zastal Lewise Hamiltona a tvrdí, že jeho výkony nevypadají špatně kvůli nedostatku rychlosti, ale kvůli sérii drobných chyb, které ovlivnily výsledky.
Cadillac oficiálně oznámil, že jeho piloty pro debut v F1 v roce 2026 budou Sergio Pérez a Valtteri Bottas. Tým sází na tuto zkušenou dvojici, aby co nejlépe zvládl náročný vstup do světového šampionátu.
Andrea Stella očekává, že druhá polovina sezony 2025 bude pro McLaren mnohem náročnější, zejména kvůli rostoucí síle soupeřů, především Ferrari. Po dominanci v první polovině roku si tým nemůže dovolit polevit a musí být připraven na tvrdý boj o každý bod.
Zkušený pilot Formule 1 Sergio Pérez se spojí s Valtterim Bottasem, když Cadillac nasadí tuto zkušenou dvojici do své debutové sezony v roce 2026.
Emerson Fittipaldi Jr., syn legendárního šampiona Formule 1, přiznal, že jeho obdiv k Maxu Verstappenovi se zrodil během kontroverzního finále sezony 2021 v Abú Dhabí.
Jolyon Palmer míní, že těsný bodový rozdíl mezi Landem Norrisem a Oscarem Piastrim není jen odrazem jejich výkonů, ale i výsledkem štěstí. Podle něj Norrisovi v několika případech výrazně pomohly okolnosti, které mu umožnily zůstat v těsném kontaktu s týmovým kolegou.
James Allison varuje, že i po změně pravidel v roce 2026 zůstanou pneumatiky hlavním limitem výkonu monopostů. Podle něj bude strategie a práce s degradací klíčovější než samotné technické inovace.
Podle amerických médií zvažuje Red Bull možnost přivést do svého týmu F1 šampiona IndyCar Alexe Paloua, který by usedl vedle Maxe Verstappena.
Lewis Hamilton se po letní pauze vrací zpět do dění formule 1 a hned na úvod ho čeká závod, který může zásadně ovlivnit jeho sezonu. Britský šampion tak vstupuje do víkendu s vědomím, že následující velká cena je pro něj i pro Ferrari mimořádně důležitá.