Kimi Räikkönen se v rámci příprav na novou sezonu vydal do Maranella, kde má mimo jiné za úkol práci na simulátoru Ferrari.
Kimi Räikkönen se po čtyřech letech vrací do Maranella. Poslední dva závody uplynulé sezóny za Lotus kvůli operaci zad vynechal, nyní se ale už připravuje na nový ročník šampionátu. Fin Maranello navštívil již před Vánoci. Dnes se tam vrátil znovu a zůstane až do středy. Na programu má kromě setkání s inženýry i práci na simulátoru Ferrari.
Zatímco jeho týmový kolega Fernando Alonso si nový vůz vyzkoušel už v polovině prosince, nyní příšla řada na Räikkönena.
"Je dobré být zase v práci," uvedl pro oficiální stránky italského týmu. Nadšením však zřejmě neoplývá, protože se nikdy netajil tím, že simulátory nemá v oblibě.
"Začal jsem u zvykání si na nové systémy a procedury, které budu letos používat. Z tohoto úhlu pohledu je simulátor užitečný. Pravdou je, že je před námi spousta práce, ale není to příliš odlišné od toho, co jsem zažil v minulých letech. Pro mě jsou následující dny možností strávit čas s týmem a mnoha mými přáteli v Maranellu," prozradil mistr světa z roku 2007.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.