Zatímco jezdci Formule 1 si přes zimu vybírali čísla, se kterými budou jezdit po zbytek kariéry v F1, hodně důkladně a snažili se vybrat číslo, které pro ně něco znamená, Kimi Räikkönen k výběru přistoupil svým už pověstným stylem.
Fin bude jezdit od sezony 2014 dále se startovním číslem 7 na přídi svého Ferrari. Toto číslo však pro mistra světa z roku 2007 nemá žádný větší význam. "Není s tím [výběrem startovního čísla] spojena žádná konkrétní příhoda," říká Kimi Räikkönen.
"Je to číslo, které jsem měl vloni u Lotusu a neviděl jsem žádný důvod pro to, abych ho měnil. Prostě ho mám rád a to je dostatečně dobrý důvod ne?" zakončil seveřan.
To jeho týmový kolega, Fernando Alonso, vyrazí s číslem 14 a pro svoji volbu důvod měl: "Vždycky mi toto číslo přinášelo štěstí. 14. července 1996, když mi bylo 14, jsem vyhrál MS v závodech motokár. Na své káře jsem měl číslo 14."
Kimi si vybral číslo 7 prostě proto, že s ním jezdil loni (foto: Lotus F1 Team)
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.