Mika Häkkinen, který býval v období přelomu tisíciletí asi největším rivalem Michaela Schumachera v F1, ví, v jaké situaci teď Michael je. Mika také věří, Němec vyhraje i tento boj.
Damon Hill, Jacques Villeneuve nebo Fernando Alonso - to je jen pár velkých jmen, se kterými se Michael Schumacher musel během své kariéry popasovat, ale jeho asi největším rivalem byl Mika Häkkinen. Oba si navíc dobře rozuměli i mimo kokpit. I Häkkinen před nedávnem oslavil 45. narozeniny. O stav rodáka z Kerpenu má samozřejmě obavy.
Fin také prožil podobnou situaci, když se při kvalifikaci v Adelaide roku 1995 těžce zranil. Tehdy Mika přežil jen díky tomu, že tehdejší lékař Formule 1, Sid Watkins, mu na místě provedl tracheotomii. Stejně jako Schumacher, byl i Häkkinen tehdy v komatu a dokáže si tak dobře představit bolest, kterou musejí příbuzní včetně manželky Corinny prožívat. "Když jsem se probudil z komatu, tak jsem viděl bolest, kterou museli prožít," říká Mika Häkkinen pro německý Bild.
Příbuzní Michaela Schumachera jsou o jeho zdravotním stavu pravidelně informováni, v případě nehody Häkkinena tomu tak ale nebylo. "Noviny byly plné fotek, jak mě vytahovali krvácejícího z vraku. To je zlé při každém zranění závodího jezdce. Kromě těchto fotografií ale neměli příbuzní napřed žádné informace. Viděli, jak jsem byl vytažen z vraku, nevěděli ale, jak se mi daří a jak těžká jsou zranění."
Jestli se zranění Schumachera vyléčí nebo jestli bude mít trvalé následky, to je momentálně nejasné. Häkkinen následky svojí nehody pociťuje ještě dnes. "Polovina obličeje je dodnes napůl ochrnutá, na pravé ucho neslyším moc dobře. Sice jsem znovu závodil, ale musel jsem kariéru ukončit dříve, než jsem plánoval. Zdravotně už to dál nešlo."
Schumacher už také rok aktivně nezávodí, v jeho případě tedy jde o to, aby se dokázal plně vrátit do normálního života. Že vyhraje i tento závod, podobně jako spoustu na závodní dráze, je Mika přesvědčen. "Je bojovník a nikdy se nevzdá, dokud ten závod nevyhraje."
Mika měl dle informací Bildu svému starému kamarádovi poslat i dopis, ve kterém stojí: "Drahý Michaeli, jsi mužem, který vytváří výzvy, a jsi zvyklý v každé obstát. Tvoje nehoda teď není ničím jiným než další výzvou. Musíš znova tvrdě bojovat - stejně jako jsme dříve bojovali na závodní dráze. Jak víš, sám jsem v minulosti měl těžké poranění hlavy. Ale přežil jsem. S pomocí rodiny a kamarádů a profesionální pomoci lékařů. Jsem si jistý, že se ti také dostane takové podpory. Vše, co je důležité, je, být zdravý. Prosím udělej mi radost a tentokrát nezkoušej porazit čas. V tomto závodě nemusíš ustavit nejrychlejší čas. Musíš si vzít veškerý čas, který potřebuješ. Take it easy. Mika."
FIA a Formule 1 oznámily novou terminologii pro sezonu 2026 a zároveň představily první vizualizace monopostů nové generace. Ty naznačují směr, kterým se technická podoba šampionátu v následujících letech ubere.
Lando Norris oslavil svůj premiérový titul mistra světa ve Formuli 1 při závěrečném závodě sezony v Abu Dhabi, přičemž jeho výkon ocenili i samotní soupeři.
Maurizio Arrivabene varoval, že Lewis Hamilton posíláním podrobných „dokumentací“ Ferrari může naznačovat, že jeho vztah s týmem je napjatý. Takový krok často signalizuje, že komunikace a důvěra mezi jezdcem a týmem jsou ohroženy.
Koji Watanabe, prezident Honda Racing Corporation, prozradil, že jeho debaty se záhy nastupujícím šéfem Aston Martinu Adrianem Neweym jsou často velmi živé a intenzivní. Diskuse podle něj slouží k hledání optimálních řešení a posouvání týmu vpřed.
McLaren před závěrečnou Velkou cenou sezony zvolil neobvyklý způsob, jak podpořit svého jezdce Landa Norrise. Na startovní pásku se objevila drobná, osobní zpráva, která měla Norrisovi dodat klid a motivaci v okamžiku, kdy šlo o hodně.
Max Verstappen se ani po skončení sezóny F1 nezastavil a už se objevil za volantem závodního vozu. Zdá se, že jeho vášeň pro rychlost stále hoří naplno.
Formule 1 se po letech vrací na portugalskou půdu. Fanoušky čeká návrat atraktivní destinace, která se v sezonách 2027 a 2028 znovu objeví v kalendáři královny motorsportu.
Charles Leclerc se ohlíží za sezonou 2025 s kombinací spokojenosti a kritického pohledu. Poté přinesl svůj pohled na budoucnost.
První sezona Lewise Hamiltona ve Ferrari byla poznamenána výzvami a adaptací na nový tým, přičemž výrazné úspěchy se objevily jen zřídka. Insideři odhalili, jaký je skutečný stav vztahů a atmosféra uvnitř týmu.
Třídenní akce McLaren F1 Teamu a společnosti Allwyn proměnila pražské Holešovice v interaktivní centrum Formule 1. Fanouškům nabídla bezplatný a otevřený pohled do světa F1.
Honda Racing poprvé poodhalila zvukovou identitu své pohonné jednotky pro Formuli 1 od roku 2026. Krátká zvuková ukázka nabízí autentický náhled na to, jaký projev budou mít monoposty nové generace
Lando Norris převzal v Taškentu trofej za titul mistra Formule 1 v sezóně 2025. Ceremoniál završil jeho úspěšnou sezonu a oslavil triumf McLarenu v Poháru konstruktérů.