Mika Häkkinen, který býval v období přelomu tisíciletí asi největším rivalem Michaela Schumachera v F1, ví, v jaké situaci teď Michael je. Mika také věří, Němec vyhraje i tento boj.
Damon Hill, Jacques Villeneuve nebo Fernando Alonso - to je jen pár velkých jmen, se kterými se Michael Schumacher musel během své kariéry popasovat, ale jeho asi největším rivalem byl Mika Häkkinen. Oba si navíc dobře rozuměli i mimo kokpit. I Häkkinen před nedávnem oslavil 45. narozeniny. O stav rodáka z Kerpenu má samozřejmě obavy.
Fin také prožil podobnou situaci, když se při kvalifikaci v Adelaide roku 1995 těžce zranil. Tehdy Mika přežil jen díky tomu, že tehdejší lékař Formule 1, Sid Watkins, mu na místě provedl tracheotomii. Stejně jako Schumacher, byl i Häkkinen tehdy v komatu a dokáže si tak dobře představit bolest, kterou musejí příbuzní včetně manželky Corinny prožívat. "Když jsem se probudil z komatu, tak jsem viděl bolest, kterou museli prožít," říká Mika Häkkinen pro německý Bild.
Příbuzní Michaela Schumachera jsou o jeho zdravotním stavu pravidelně informováni, v případě nehody Häkkinena tomu tak ale nebylo. "Noviny byly plné fotek, jak mě vytahovali krvácejícího z vraku. To je zlé při každém zranění závodího jezdce. Kromě těchto fotografií ale neměli příbuzní napřed žádné informace. Viděli, jak jsem byl vytažen z vraku, nevěděli ale, jak se mi daří a jak těžká jsou zranění."
Jestli se zranění Schumachera vyléčí nebo jestli bude mít trvalé následky, to je momentálně nejasné. Häkkinen následky svojí nehody pociťuje ještě dnes. "Polovina obličeje je dodnes napůl ochrnutá, na pravé ucho neslyším moc dobře. Sice jsem znovu závodil, ale musel jsem kariéru ukončit dříve, než jsem plánoval. Zdravotně už to dál nešlo."
Schumacher už také rok aktivně nezávodí, v jeho případě tedy jde o to, aby se dokázal plně vrátit do normálního života. Že vyhraje i tento závod, podobně jako spoustu na závodní dráze, je Mika přesvědčen. "Je bojovník a nikdy se nevzdá, dokud ten závod nevyhraje."
Mika měl dle informací Bildu svému starému kamarádovi poslat i dopis, ve kterém stojí: "Drahý Michaeli, jsi mužem, který vytváří výzvy, a jsi zvyklý v každé obstát. Tvoje nehoda teď není ničím jiným než další výzvou. Musíš znova tvrdě bojovat - stejně jako jsme dříve bojovali na závodní dráze. Jak víš, sám jsem v minulosti měl těžké poranění hlavy. Ale přežil jsem. S pomocí rodiny a kamarádů a profesionální pomoci lékařů. Jsem si jistý, že se ti také dostane takové podpory. Vše, co je důležité, je, být zdravý. Prosím udělej mi radost a tentokrát nezkoušej porazit čas. V tomto závodě nemusíš ustavit nejrychlejší čas. Musíš si vzít veškerý čas, který potřebuješ. Take it easy. Mika."
Před nadcházející sezónou 2025 se naplno rozběhne testování Formule 1. Týmy a jezdci nyní usilovně ladí své vozy a strategie, aby byli připraveni na další vzrušující ročník plný napínavých závodů a nečekaných momentů.
S okamžitou platností se nový tým Cadillac v rámci Formule 1 připojí k TWG Motorsports, nové divizi TWG Global. Tato akvizice zahrnuje i Andretti Global, který se účastní závodů v IndyCar, Formuli E a Indy Nxt, dále Spire v NASCAR Cup, Wayne Taylor Racing v IMSA a Walkinshaw Andretti v australských supersportech.
Tento týden v Bahrajnu poutají veškerou pozornost Lewis Hamilton a Charles Leclerc, kteří se účastní klíčového testování. Ferrari, které si v zimní přestávce zajistilo sedminásobného mistra světa, se stalo hlavním tématem motorsportových diskuzí.
Red Bull odhalil svůj nový monopost RB21, se kterým Max Verstappen bude usilovat o pátý titul mistra světa v řadě. Tým představil svůj vůz těsně před začátkem testů v Bahrajnu, čímž se stal posledním, kdo odkryl vůz pro nadcházející sezónu.
Alpine představil svůj monopost AP25 poprvé na dráze v Sachíru během filmovacího dne. Tyto dny slouží nejen k ověření funkčnosti nových monopostů, ale i k jejich oficiálnímu představení na dráze.
Michael Schumacher ukončil svou kariéru ve Formuli 1 na konci roku 2006 jako jeden z nejúspěšnějších jezdců historie, když dosáhl téměř všech možných triumfů v tomto sportu.
Lewis Hamilton čelí ve Ferrari obrovské výzvě – v legendárním týmu z Maranella se pokusí dosáhnout historického osmého titulu mistra světa, zatímco očekávání fanoušků i tlak konkurence neustále rostou.
Mercedes odhalil první snímky svého nového monopostu W16, se kterým do sezóny 2025 vstoupí George Russell a talentovaný nováček Andrea Kimi Antonelli. Stáj ze Stuttgartu se chystá na další boj v královně motorsportu a naděje vkládá do kombinace zkušeností a mladé dravosti.
Aston Martin v neděli představil svůj nový monopost AMR25 včetně hlavních inovací na svém na autě. Předsezónní představení monopostů obvykle odhalují jen minimální detaily o technických novinkách, přičemž skutečné změny jsou většinou známé až během předsezónních testů.
Carlos Sainz se připojil k George Russellovi jako jeden z mála aktivních jezdců F1, kteří se podílejí na vedení organizace hájící zájmy pilotů.
Lewis Hamilton stojí před jednou z největších výzev kariéry – uspět ve Ferrari, kde mnoho legend na titul nedosáhlo. Sedminásobný šampion si uvědomuje náročnost adaptace a s respektem vzhlíží k těm, kteří to zkusili před ním.
George Russell věří, že Mercedes zahájí nadcházející sezónu silněji než v minulých letech a vyhne se problémům, které tým sužovaly u jejich vozů.