Prezident Ferrari Luca di Montezemolo si uvědomuje, že spojení Kimiho Räikkönena s Fernandem Alonsem může být nebezpečné, v F1 však podle něj není nic bez rizika. Očekává, že oba budou jezdit ne za sebe, ale pro tým. Kimiho navíc čeká tvrdá práce na neoblíbeném simulátoru.
"Kimi bude od počátku ledna extrémně zaneprázdněný prací na tomto podivném stroji, který nemám vůbec rád - na simulátoru," zdůrazňuje prezident Ferrari, který by uvítal neomezené testování v průběhu sezóny.
O Räikkönenovi je na druhou stranu známo, že simulátory nemá příliš v lásce. Například před prvním závodem v Indii uvedl: "Nejsem jako ostatní jezdci, takže jsem nejezdil na simulátoru, abych se naučil trať."
Fin bude prvním, kdo si při testech v Jerezu vyzkouší nové auto, zatímco se Fernando Alonso připojí později. O své nové jezdecké sestavě Montezemolo, jenž před časem varoval před 'dvěma kohouty ve stejném kurníku,' pro Reuters uvedl: "Dát dohromady Alonsa a Räikkönena může být nebezpečné. Ale ve Formuli 1... je všechno potenciálně nebezpečné."
"Myslím si, že Fernando ví, že nejezdí pro sebe, ale pro Ferrari. A Räikkönen ví, že se nachází ve druhé polovině své kariéry, že pro něj půjde o dva velmi důležité roky vzhledem ke zkušenostem a zodpovědnosti," pokračuje prezident Ferrari.
Kimiho považuje za "velmi korektního kluka," který byl plně motivovaný a soustředěný jeho příchod bude pro Alonsa znamenat, že nebude osamoceně bojovat proti svým soupeřům, ale že bude mít někoho v týmu, kdo na něj pěkně přitlačí.
Na pódiu po Velké ceně Španělska 2013 (foto: Lotus F1 Team)
"Domenicali s oběma hovořil velmi jasně. Mají tu čest a zodpovědnost jezdit za Ferrari a každý pilot ví, že musí jezdit ne za sebe, ale za tým. Pokud chce pilot jezdit za sebe, má mnoho možností. Může si vytvořit svůj vlastní tým či odejít do jiného týmu, ale u Ferrari máme tato pravidla," dodává Montezemolo.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.