Prezident Ferrari Luca di Montezemolo si uvědomuje, že spojení Kimiho Räikkönena s Fernandem Alonsem může být nebezpečné, v F1 však podle něj není nic bez rizika. Očekává, že oba budou jezdit ne za sebe, ale pro tým. Kimiho navíc čeká tvrdá práce na neoblíbeném simulátoru.
"Kimi bude od počátku ledna extrémně zaneprázdněný prací na tomto podivném stroji, který nemám vůbec rád - na simulátoru," zdůrazňuje prezident Ferrari, který by uvítal neomezené testování v průběhu sezóny.
O Räikkönenovi je na druhou stranu známo, že simulátory nemá příliš v lásce. Například před prvním závodem v Indii uvedl: "Nejsem jako ostatní jezdci, takže jsem nejezdil na simulátoru, abych se naučil trať."
Fin bude prvním, kdo si při testech v Jerezu vyzkouší nové auto, zatímco se Fernando Alonso připojí později. O své nové jezdecké sestavě Montezemolo, jenž před časem varoval před 'dvěma kohouty ve stejném kurníku,' pro Reuters uvedl: "Dát dohromady Alonsa a Räikkönena může být nebezpečné. Ale ve Formuli 1... je všechno potenciálně nebezpečné."
"Myslím si, že Fernando ví, že nejezdí pro sebe, ale pro Ferrari. A Räikkönen ví, že se nachází ve druhé polovině své kariéry, že pro něj půjde o dva velmi důležité roky vzhledem ke zkušenostem a zodpovědnosti," pokračuje prezident Ferrari.
Kimiho považuje za "velmi korektního kluka," který byl plně motivovaný a soustředěný jeho příchod bude pro Alonsa znamenat, že nebude osamoceně bojovat proti svým soupeřům, ale že bude mít někoho v týmu, kdo na něj pěkně přitlačí.
Na pódiu po Velké ceně Španělska 2013 (foto: Lotus F1 Team)
"Domenicali s oběma hovořil velmi jasně. Mají tu čest a zodpovědnost jezdit za Ferrari a každý pilot ví, že musí jezdit ne za sebe, ale za tým. Pokud chce pilot jezdit za sebe, má mnoho možností. Může si vytvořit svůj vlastní tým či odejít do jiného týmu, ale u Ferrari máme tato pravidla," dodává Montezemolo.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.