Prezident Ferrari Luca di Montezemolo si uvědomuje, že spojení Kimiho Räikkönena s Fernandem Alonsem může být nebezpečné, v F1 však podle něj není nic bez rizika. Očekává, že oba budou jezdit ne za sebe, ale pro tým. Kimiho navíc čeká tvrdá práce na neoblíbeném simulátoru.
"Kimi bude od počátku ledna extrémně zaneprázdněný prací na tomto podivném stroji, který nemám vůbec rád - na simulátoru," zdůrazňuje prezident Ferrari, který by uvítal neomezené testování v průběhu sezóny.
O Räikkönenovi je na druhou stranu známo, že simulátory nemá příliš v lásce. Například před prvním závodem v Indii uvedl: "Nejsem jako ostatní jezdci, takže jsem nejezdil na simulátoru, abych se naučil trať."
Fin bude prvním, kdo si při testech v Jerezu vyzkouší nové auto, zatímco se Fernando Alonso připojí později. O své nové jezdecké sestavě Montezemolo, jenž před časem varoval před 'dvěma kohouty ve stejném kurníku,' pro Reuters uvedl: "Dát dohromady Alonsa a Räikkönena může být nebezpečné. Ale ve Formuli 1... je všechno potenciálně nebezpečné."
"Myslím si, že Fernando ví, že nejezdí pro sebe, ale pro Ferrari. A Räikkönen ví, že se nachází ve druhé polovině své kariéry, že pro něj půjde o dva velmi důležité roky vzhledem ke zkušenostem a zodpovědnosti," pokračuje prezident Ferrari.
Kimiho považuje za "velmi korektního kluka," který byl plně motivovaný a soustředěný jeho příchod bude pro Alonsa znamenat, že nebude osamoceně bojovat proti svým soupeřům, ale že bude mít někoho v týmu, kdo na něj pěkně přitlačí.
Na pódiu po Velké ceně Španělska 2013 (foto: Lotus F1 Team)
"Domenicali s oběma hovořil velmi jasně. Mají tu čest a zodpovědnost jezdit za Ferrari a každý pilot ví, že musí jezdit ne za sebe, ale za tým. Pokud chce pilot jezdit za sebe, má mnoho možností. Může si vytvořit svůj vlastní tým či odejít do jiného týmu, ale u Ferrari máme tato pravidla," dodává Montezemolo.
Navzdory spekulacím o přestupu k Mercedesu Helmut Marko potvrzuje, že Max Verstappen zůstane u Red Bullu i v sezóně 2026. Fanoušci tak mohou počítat s jeho pokračováním v týmu z Milton Keynes.
Mercedes připouští, že pokles výkonnosti v průběhu sezóny může souviset s některými úpravami, které tým provedl na monopostu W16. Podle inženýra Andrewa Shovlina nyní tým důkladně analyzuje, zda se vývoj vozu neubral chybným směrem.
Lewis Hamilton vzbudil pozornost fanoušků tajemným příspěvkem na sociálních sítích, v němž avizuje oznámení na začátek srpna. Zatím není jasné, čeho se novinka týká, spekulace však okamžitě nabraly na obrátkách.
Šéf stáje Williams James Vowles vyjádřil Carlosi Sainzovi omluvu za nepovedený pitstop během Velké ceny Belgie. Incident, který ovlivnil průběh závodu, přiměl vedení týmu k veřejnému přiznání chyby.
Během dešťového přerušení na Velké ceně Belgie si Nico Rosberg připomněl divokou historku z dětství s Lewisem Hamiltonem. Ukázalo se, že jejich rivalita začala ještě dávno předtím, než se střetli jako soupeři na trati.
Média po celém světě reagovala na odloženou Velkou cenu Belgie ve Spa-Francorchamps. Závod, který se nakonec rozjel, však nesplnil očekávání divoké mokré podívané.
Zatímco nejmladší jezdec startovního pole procházel během belgického víkendu těžkým obdobím jak na trati, tak mimo ni, jeho předchůdce v týmu Mercedes promluvil s dávkou zkušeností a nabídl cenné rady.
Lewis Hamilton po závodě v Belgii zůstává optimistou i přes sedmé místo, kterého dosáhl díky skvělému návratu v poli. Oceňuje svůj výkon a věří, že tým Mercedes postupně najde cestu zpět k předním příčkám.
George Russell potvrdil, že ho tento týden čeká klíčové jednání s Mercedesem kvůli nedávnému ústupu týmu z formy. Cílem bude najít řešení a vrátit se zpět do boje o přední příčky.
Max Verstappen zůstává i nadále vázán smlouvou s Red Bullem, protože letní přestávku tráví mezi nejlepší trojicí šampionátu. Tím nesplnil podmínku pro aktivaci výkonnostní klauzule.
Lewis Hamilton kritizoval odklad startu Velké ceny Belgie, který považoval za zbytečný. Podle něj se tím situace na trati nijak nezlepšila a chyběla konzistence v rozhodování.
Lando Norris sportovně uznal, že Oscar Piastri si vítězství ve Spa plně zasloužil. Přiznal, že ani bezchybný výkon by nestačil, protože Australan zvládl klíčové momenty lépe a celý závod měl pod kontrolou.