Prezident Ferrari Luca di Montezemolo si uvědomuje, že spojení Kimiho Räikkönena s Fernandem Alonsem může být nebezpečné, v F1 však podle něj není nic bez rizika. Očekává, že oba budou jezdit ne za sebe, ale pro tým. Kimiho navíc čeká tvrdá práce na neoblíbeném simulátoru.
"Kimi bude od počátku ledna extrémně zaneprázdněný prací na tomto podivném stroji, který nemám vůbec rád - na simulátoru," zdůrazňuje prezident Ferrari, který by uvítal neomezené testování v průběhu sezóny.
O Räikkönenovi je na druhou stranu známo, že simulátory nemá příliš v lásce. Například před prvním závodem v Indii uvedl: "Nejsem jako ostatní jezdci, takže jsem nejezdil na simulátoru, abych se naučil trať."
Fin bude prvním, kdo si při testech v Jerezu vyzkouší nové auto, zatímco se Fernando Alonso připojí později. O své nové jezdecké sestavě Montezemolo, jenž před časem varoval před 'dvěma kohouty ve stejném kurníku,' pro Reuters uvedl: "Dát dohromady Alonsa a Räikkönena může být nebezpečné. Ale ve Formuli 1... je všechno potenciálně nebezpečné."
"Myslím si, že Fernando ví, že nejezdí pro sebe, ale pro Ferrari. A Räikkönen ví, že se nachází ve druhé polovině své kariéry, že pro něj půjde o dva velmi důležité roky vzhledem ke zkušenostem a zodpovědnosti," pokračuje prezident Ferrari.
Kimiho považuje za "velmi korektního kluka," který byl plně motivovaný a soustředěný jeho příchod bude pro Alonsa znamenat, že nebude osamoceně bojovat proti svým soupeřům, ale že bude mít někoho v týmu, kdo na něj pěkně přitlačí.
Na pódiu po Velké ceně Španělska 2013 (foto: Lotus F1 Team)
"Domenicali s oběma hovořil velmi jasně. Mají tu čest a zodpovědnost jezdit za Ferrari a každý pilot ví, že musí jezdit ne za sebe, ale za tým. Pokud chce pilot jezdit za sebe, má mnoho možností. Může si vytvořit svůj vlastní tým či odejít do jiného týmu, ale u Ferrari máme tato pravidla," dodává Montezemolo.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.