Podle Luca di Montezemola hlavní úloha Kimiho Räikkönena spočívá v tom, že bude obírat hlavní rivaly Fernanda Alonsa v boji o titul o cenné body.
Perioda pěti let bez zisku jediného titulu leží Ferrari hodně v zaludku. Na tradiční večeři v Maranellu opět Luca di Montezemolo prohlásil, jak moc důležitý je pro Ferrari titul: "Jsem smutný, když jsme druzí." Pro rok 2014 Ferrari připravilo nový aerodynamický tunel a také stáj posílili noví inženýři. Nesmíme zapomenout také na příchod Kimi Räikkönena, který nahradil Felipeho Massu - "všechny elementy nutné pro úspěch jsou teď pohromadě," míní Luca.
Spousta fanoušků F1 se během zimní přestávky těší na duel Kimiho a Fernanda v jednom týmu. Oba přitom platí za aspiranty na titul, takže je možné, že mezi nimi dojde k rozporům. Minimálně by měl být jejich duel otevřenější než duel mezi Alonsem a Massou. Ale z prohlášení Montezemola se dá vyčíst, že Ferrari spíše s Räikkönenem počítají jako jezdcem číslo 2: "Kimiho jsme vzali, protože jsme chtěli rychlého a zkušeného jezdce.
Ví, že je ve druhé polovině své kariéry v F1. Zvláště v závodech je velmi silný a Fernandovi soupeře může obírat o body." Přitom právě tato vlastnost v poslední době chyběla Felipemu - obírat Alonsovi konkurenty o body. Od 'Icemana' si v Itálii slibují více: "Kimiho přítomnost bude důležitá. Fernando nebude osamocen v boji o přední příčky a důležité body."
Jezdec číslo 2 (Räikkönen) a jezdec číslo 1 (Alonso)?
Ferrari bude i v roce 2014 spoléhat především na Alonsa, avšak ten musí svoje osobní zájmy upozadit: "Fernando ví, že nejezdí za sebe, ale za tým Ferrari. Jeho velkým výkonem byl zisk druhého místa s autem, které v druhé polovině roku na druhé místo rozhodně nemělo. Občas byl frustrovaný.
Důležité ale je, že společně vyhráváme i prohráváme." Jasným odkazem je Michael Schumacher, který se v týmu Ferrari po jeho příchodu trápil a v letech 1996 - 1999 na titul nedosáhl, avšak poté následovalo velmi úspěšné období.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.