Podle Luca di Montezemola hlavní úloha Kimiho Räikkönena spočívá v tom, že bude obírat hlavní rivaly Fernanda Alonsa v boji o titul o cenné body.
Perioda pěti let bez zisku jediného titulu leží Ferrari hodně v zaludku. Na tradiční večeři v Maranellu opět Luca di Montezemolo prohlásil, jak moc důležitý je pro Ferrari titul: "Jsem smutný, když jsme druzí." Pro rok 2014 Ferrari připravilo nový aerodynamický tunel a také stáj posílili noví inženýři. Nesmíme zapomenout také na příchod Kimi Räikkönena, který nahradil Felipeho Massu - "všechny elementy nutné pro úspěch jsou teď pohromadě," míní Luca.
Spousta fanoušků F1 se během zimní přestávky těší na duel Kimiho a Fernanda v jednom týmu. Oba přitom platí za aspiranty na titul, takže je možné, že mezi nimi dojde k rozporům. Minimálně by měl být jejich duel otevřenější než duel mezi Alonsem a Massou. Ale z prohlášení Montezemola se dá vyčíst, že Ferrari spíše s Räikkönenem počítají jako jezdcem číslo 2: "Kimiho jsme vzali, protože jsme chtěli rychlého a zkušeného jezdce.
Ví, že je ve druhé polovině své kariéry v F1. Zvláště v závodech je velmi silný a Fernandovi soupeře může obírat o body." Přitom právě tato vlastnost v poslední době chyběla Felipemu - obírat Alonsovi konkurenty o body. Od 'Icemana' si v Itálii slibují více: "Kimiho přítomnost bude důležitá. Fernando nebude osamocen v boji o přední příčky a důležité body."
Jezdec číslo 2 (Räikkönen) a jezdec číslo 1 (Alonso)?
Ferrari bude i v roce 2014 spoléhat především na Alonsa, avšak ten musí svoje osobní zájmy upozadit: "Fernando ví, že nejezdí za sebe, ale za tým Ferrari. Jeho velkým výkonem byl zisk druhého místa s autem, které v druhé polovině roku na druhé místo rozhodně nemělo. Občas byl frustrovaný.
Důležité ale je, že společně vyhráváme i prohráváme." Jasným odkazem je Michael Schumacher, který se v týmu Ferrari po jeho příchodu trápil a v letech 1996 - 1999 na titul nedosáhl, avšak poté následovalo velmi úspěšné období.
Šéf týmu Racing Bulls Alan Permane zdůraznil, že tým se soustředí na podporu Liama Lawsona a jeho další rozvoj.
Bernie Ecclestone, bývalý šéf Formule 1, znovu otevřel debatu o vnitřních vztazích v McLarenu. Podle jeho slov tým podle určitých kritérií upřednostňuje jednoho z jezdců.
Toto Wolff věří, že Mercedes má stále šanci zvrátit boj o druhé místo mezi konstruktéry. Před závodem v Brazílii prohlásil, že tým je připraven „vrátit úder“ Ferrari i Red Bullu.
Šéf týmu Sauber Jonathan Wheatley si udržuje naději, že tým by mohl během Grand Prix v Sao Paulu předvést něco výjimečného, když zde poprvé závodí Gabriel Bortoleto před domácím publikem.
Oscar Piastri přišel o vedení v šampionátu po závodě v Mexico City, čímž se změnilo rozložení sil v boji o titul. Australan tak vstupuje do závěrečné fáze sezony pod větším tlakem.
Williams připravuje změny pro sezonu 2026, které propojují jeho bohatou historii s novou etapou týmu.
Zhou Guanyu se rozpovídal o své cestě ve Ferrari a o tom, co mu aktuální sezona po boku Lewise Hamiltona a Charlese Leclerca přináší.
I přes vedení v šampionátu Lando Norris přiznává, že letošní sezona pro něj nebyla úplně jednoduchá.
Oscar Piastri prochází náročnějším obdobím a jeho pozice v šampionátu se změnila, přičemž závěrečné závody sezony budou klíčové. Mladý Australan nyní čelí většímu tlaku a každý bod se bude počítat.
Bývalý pilot Formule 1 Robert Doornbos okomentoval aktuální dění ve Ferrari a upozornil na jeden z možných problémů, kterému tým Lewise Hamiltona stále čelí.
Paul Monaghan z Red Bullu upozornil, že poslední zlepšení týmu nejsou výsledkem jen jednotlivých technických novinek na voze RB21.
Max Verstappen z Red Bullu a Oliver Bearman z Haasu vstupují do víkendu v Brazílii s větším klidem, protože jim již nehrozí zákaz startu.