Podle Luca di Montezemola hlavní úloha Kimiho Räikkönena spočívá v tom, že bude obírat hlavní rivaly Fernanda Alonsa v boji o titul o cenné body.
Perioda pěti let bez zisku jediného titulu leží Ferrari hodně v zaludku. Na tradiční večeři v Maranellu opět Luca di Montezemolo prohlásil, jak moc důležitý je pro Ferrari titul: "Jsem smutný, když jsme druzí." Pro rok 2014 Ferrari připravilo nový aerodynamický tunel a také stáj posílili noví inženýři. Nesmíme zapomenout také na příchod Kimi Räikkönena, který nahradil Felipeho Massu - "všechny elementy nutné pro úspěch jsou teď pohromadě," míní Luca.
Spousta fanoušků F1 se během zimní přestávky těší na duel Kimiho a Fernanda v jednom týmu. Oba přitom platí za aspiranty na titul, takže je možné, že mezi nimi dojde k rozporům. Minimálně by měl být jejich duel otevřenější než duel mezi Alonsem a Massou. Ale z prohlášení Montezemola se dá vyčíst, že Ferrari spíše s Räikkönenem počítají jako jezdcem číslo 2: "Kimiho jsme vzali, protože jsme chtěli rychlého a zkušeného jezdce.
Ví, že je ve druhé polovině své kariéry v F1. Zvláště v závodech je velmi silný a Fernandovi soupeře může obírat o body." Přitom právě tato vlastnost v poslední době chyběla Felipemu - obírat Alonsovi konkurenty o body. Od 'Icemana' si v Itálii slibují více: "Kimiho přítomnost bude důležitá. Fernando nebude osamocen v boji o přední příčky a důležité body."
Jezdec číslo 2 (Räikkönen) a jezdec číslo 1 (Alonso)?
Ferrari bude i v roce 2014 spoléhat především na Alonsa, avšak ten musí svoje osobní zájmy upozadit: "Fernando ví, že nejezdí za sebe, ale za tým Ferrari. Jeho velkým výkonem byl zisk druhého místa s autem, které v druhé polovině roku na druhé místo rozhodně nemělo. Občas byl frustrovaný.
Důležité ale je, že společně vyhráváme i prohráváme." Jasným odkazem je Michael Schumacher, který se v týmu Ferrari po jeho příchodu trápil a v letech 1996 - 1999 na titul nedosáhl, avšak poté následovalo velmi úspěšné období.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.