Týmu Ferrari bude "pilný pracovník" Felipe Massa, který odešel k Williamsu, podle Fernanda Alonsa zřejmě scházet. Příchozí Kimi Räikkönen toho moc nenamluví a od lidí si drží odstup.
Španěl, který byl léta jedničkou týmu, dostane příští rok silného týmového kolegu, který v Maranellu již působil. Fernando tvrdí, že se snažil svého "kamaráda" Massu po svém boku udržet, tým pod vedením prezidenta Lucy di Montezemola, jenž by chtěl po několika neúspěšných sezónách konečně vyhrát mistrovské tituly, však nakonec sáhl ke změně.
"Felipe byl rozhodně pilným pracovníkem. Pro tým pracoval na zlepšení výkonnosti auta ve dne, v noci. Kimiho neznám, ale podle zpráv toho moc nenamluví a je trochu izolovanější. Proto si myslím, že by Ferrari mohl [Massa] scházet," uvádí Alonso pro brazilský TotalRace.
Nového týmového kolegy ani špatných pracovních vztahů se však neobává: "Nyní se budeme muset soustředit na to, abychom v zimě postavili dobré auto. Pokud bude tak dobré, jako má Red Bull, pak nebude záležet na tom, zda bude docházet k 'Multi 21,' 'Multi 35' či něčemu podobnému, protože atmosféra v týmu bude skvělá," dodává Alonso.
Piloti s dětmi zaměstnanců Ferrari minulý týden v Maranellu - Fernando Alonsos Felipem Massou nescházeli (foto: Scuderia Ferrari)
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.
Lando Norris musel v Zandvoortu předčasně odstoupit kvůli úniku oleje, zatímco se snažil dotáhnout na týmového kolegu Oscara Piastriho. Nadějný závod se tak proměnil v hořké zklamání pro britského jezdce.
Lewis Hamilton přiznal, že Ferrari čelí před domácím závodem v Monze obrovskému tlaku, a to zejména on sám. Podle něj půjde kromě výkonu vozu i o zvládnutí emocí a očekávání fanoušků.