Kimi Räikkönen dnes navštívil Maranello a Ferrari potvrdilo, že jeho novým závodním inženýrem bude Antonio Spagnolo.
Kimi Räikkönen dnes navštívil továrnu Ferrari v Maranellu, aby se sešel se členy týmu. "Byla to příležitost probrat současný stav věcí a prací na voze pro rok 2014, stejně jako šance Kimiho setkat se starými známými. Zahrnuje to i Antonia Spagnola, který bude od příští sezony jeho závodním inženýrem," uvedlo Ferrari na svých oficiálních stránkách.
Spagnolo je v týmu od roku 2005. V posledních letech pracoval jako šasi inženýr na obou vozech a nyní povýšil na závodního inženýra.
Räikkönen vystřídal několik inženýrů. V McLarenu spolupracoval s Markem Sladem, který jej následoval i do Lotusu. Ve Ferrari v roce 2007 byl jeho inženýrem Chris Dyer, v dalších dvou letech Adrea Stella, který je nyní závodním inženýrem Fernanda Alonsa.
A jak se jim vlastně s málomluvným Finem spolupracovalo? "Nenechá se ničím rozptylovat a soustředí se na svou práci. Mnoho lidí si myslí, že není soustředěný - to tak to není. Když je v autě, vždy odvede svou práci. Co vidíte, to dostanete - nehraje hry. Na trati je ale mentálně hodně silný a nenechá se ovlivnit tlakem," uvedl například Dyer.
Setkání s týmem (foto: Scuderia Ferrari)
"Říkají, že je Kimi chladná osobnost, ale když vyhrál v roce 2007 titul, viděl jsem jej brečet. V roce 2009 toho dokázal za volantem tolik, že naše inženýrské rady by tehdy nepomohly. V tomto směru je Kimi lepší než Michael Schumacher.
Když jsem pracoval jako Michaelův datový inženýr, vždy jsme mu museli přesně říkat, jak by mohl být podle počítače v různých zatáčkách rychlejší. Kimi tyhle rady nepotřebuje. Najde si řešení sám," zavzpomínal také Stella. Pro Turun Sanomat uvedl, že po oznámení návratu Fina do Ferrari zavládla v týmu pozitivní atmosféra.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.