Kimi Räikkönen dnes navštívil Maranello a Ferrari potvrdilo, že jeho novým závodním inženýrem bude Antonio Spagnolo.
Kimi Räikkönen dnes navštívil továrnu Ferrari v Maranellu, aby se sešel se členy týmu. "Byla to příležitost probrat současný stav věcí a prací na voze pro rok 2014, stejně jako šance Kimiho setkat se starými známými. Zahrnuje to i Antonia Spagnola, který bude od příští sezony jeho závodním inženýrem," uvedlo Ferrari na svých oficiálních stránkách.
Spagnolo je v týmu od roku 2005. V posledních letech pracoval jako šasi inženýr na obou vozech a nyní povýšil na závodního inženýra.
Räikkönen vystřídal několik inženýrů. V McLarenu spolupracoval s Markem Sladem, který jej následoval i do Lotusu. Ve Ferrari v roce 2007 byl jeho inženýrem Chris Dyer, v dalších dvou letech Adrea Stella, který je nyní závodním inženýrem Fernanda Alonsa.
A jak se jim vlastně s málomluvným Finem spolupracovalo? "Nenechá se ničím rozptylovat a soustředí se na svou práci. Mnoho lidí si myslí, že není soustředěný - to tak to není. Když je v autě, vždy odvede svou práci. Co vidíte, to dostanete - nehraje hry. Na trati je ale mentálně hodně silný a nenechá se ovlivnit tlakem," uvedl například Dyer.
Setkání s týmem (foto: Scuderia Ferrari)
"Říkají, že je Kimi chladná osobnost, ale když vyhrál v roce 2007 titul, viděl jsem jej brečet. V roce 2009 toho dokázal za volantem tolik, že naše inženýrské rady by tehdy nepomohly. V tomto směru je Kimi lepší než Michael Schumacher.
Když jsem pracoval jako Michaelův datový inženýr, vždy jsme mu museli přesně říkat, jak by mohl být podle počítače v různých zatáčkách rychlejší. Kimi tyhle rady nepotřebuje. Najde si řešení sám," zavzpomínal také Stella. Pro Turun Sanomat uvedl, že po oznámení návratu Fina do Ferrari zavládla v týmu pozitivní atmosféra.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.