Kimi Räikkönen dnes navštívil Maranello a Ferrari potvrdilo, že jeho novým závodním inženýrem bude Antonio Spagnolo.
Kimi Räikkönen dnes navštívil továrnu Ferrari v Maranellu, aby se sešel se členy týmu. "Byla to příležitost probrat současný stav věcí a prací na voze pro rok 2014, stejně jako šance Kimiho setkat se starými známými. Zahrnuje to i Antonia Spagnola, který bude od příští sezony jeho závodním inženýrem," uvedlo Ferrari na svých oficiálních stránkách.
Spagnolo je v týmu od roku 2005. V posledních letech pracoval jako šasi inženýr na obou vozech a nyní povýšil na závodního inženýra.
Räikkönen vystřídal několik inženýrů. V McLarenu spolupracoval s Markem Sladem, který jej následoval i do Lotusu. Ve Ferrari v roce 2007 byl jeho inženýrem Chris Dyer, v dalších dvou letech Adrea Stella, který je nyní závodním inženýrem Fernanda Alonsa.
A jak se jim vlastně s málomluvným Finem spolupracovalo? "Nenechá se ničím rozptylovat a soustředí se na svou práci. Mnoho lidí si myslí, že není soustředěný - to tak to není. Když je v autě, vždy odvede svou práci. Co vidíte, to dostanete - nehraje hry. Na trati je ale mentálně hodně silný a nenechá se ovlivnit tlakem," uvedl například Dyer.
Setkání s týmem (foto: Scuderia Ferrari)
"Říkají, že je Kimi chladná osobnost, ale když vyhrál v roce 2007 titul, viděl jsem jej brečet. V roce 2009 toho dokázal za volantem tolik, že naše inženýrské rady by tehdy nepomohly. V tomto směru je Kimi lepší než Michael Schumacher.
Když jsem pracoval jako Michaelův datový inženýr, vždy jsme mu museli přesně říkat, jak by mohl být podle počítače v různých zatáčkách rychlejší. Kimi tyhle rady nepotřebuje. Najde si řešení sám," zavzpomínal také Stella. Pro Turun Sanomat uvedl, že po oznámení návratu Fina do Ferrari zavládla v týmu pozitivní atmosféra.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.