Čtyřnásobný šampion F1 Alain Prost nevěří, že by se F1 stala plně elektrickou, ale domnívá se, že Formule E by mohla mít úspěch.
Ve Formuli 1 se uvažovalo o zavedení elektrického pohonu v boxové uličce od roku 2014, ale na žádost výrobců motorů FIA toto opatření odložila. Alain Prost se domnívá, že charakter F1 jí nedovoluje stát se "elektrickou:" „F1 nikdy nebude úplně elektrickou."
"Ne, pokud budu na této planetě… Nemyslím, že by to bylo možné. To je skutečně věc, které bychom se měli vyhnout. Nemůžete mít Formuli 1 s plně elektrickým pohonem, to nejde. To je otázka zdroje energie, to nemůže fungovat. Odkazy pro veřejnost jsou špatné. Nemůžete jen tak říct, že za dva roky bude každý jezdit v monopostu na elektriku.“
Přesto se Prost domnívá, že existuje prostor pro šampionát, jako je Formule E. Zúčastní se ho prostřednictvím týmu DAMS. „Formule E je něco jiného, je to úplně jiná věc. To co děláme, je dobré, jdeme správným směrem, potřebujeme ukázat výsledky.
Formule E je směsí vývoje a vzdělávaní lidí ve městech. Dáváme lidem jiný odkaz, než který by se mi nejvíc líbil. Ale aby nedošlo k nedorozumění – nikdy tímhle směrem nepůjdeme v F1,“ dodává Prost.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.
FIA a Formule 1 oznámily novou terminologii pro sezonu 2026 a zároveň představily první vizualizace monopostů nové generace. Ty naznačují směr, kterým se technická podoba šampionátu v následujících letech ubere.
Lando Norris oslavil svůj premiérový titul mistra světa ve Formuli 1 při závěrečném závodě sezony v Abu Dhabi, přičemž jeho výkon ocenili i samotní soupeři.
Maurizio Arrivabene varoval, že Lewis Hamilton posíláním podrobných „dokumentací“ Ferrari může naznačovat, že jeho vztah s týmem je napjatý. Takový krok často signalizuje, že komunikace a důvěra mezi jezdcem a týmem jsou ohroženy.
Koji Watanabe, prezident Honda Racing Corporation, prozradil, že jeho debaty se záhy nastupujícím šéfem Aston Martinu Adrianem Neweym jsou často velmi živé a intenzivní. Diskuse podle něj slouží k hledání optimálních řešení a posouvání týmu vpřed.
McLaren před závěrečnou Velkou cenou sezony zvolil neobvyklý způsob, jak podpořit svého jezdce Landa Norrise. Na startovní pásku se objevila drobná, osobní zpráva, která měla Norrisovi dodat klid a motivaci v okamžiku, kdy šlo o hodně.