Williams je nadšený z výsledků práce své letní posily - technického ředitele Pata Symondse, který před svým příchodem do Grove působil u Marussie jako technický konzultant.
"Jsme opravdu spokojeni, celé vedení bylo nadšeno z toho, že byl Pat dostupný a mohl přijít. V několika posledních měsících udělal vše, v co jsme u něj doufali," pochvaluje si Claire Williamsová, která po otci Frankovi přebírá otěže závodní stáje.
"U Pata je velmi zřejmé, že je ceněnou osobností, nepanikaří, nestresuje. To je příznak toho, že ví, co dělá, protože má věci pod kontrolou. A dává si na čas - není nic horšího, než když někdo přijde a hned začne vše čistit.
Potřebujete někoho, kdo si sedne, vyhodnotí, zanalyzuje, učiní rozhodnutí a od toho se odráží, což on dělá. Je to opravdu skvělé. Do toho jsme se potřebovali dostat a příštím ročníkem jsme nadšeni," pokračuje zástupkyně šéfa týmu.
"Je rádcem. Naslouchá lidem, chodí kolem a hovoří před tím, než něco posoudí a rozhodne, což je pro všechny v tomto odvětví důležité. Potřebují někoho, za kým můžou zajít, být otevření s vědomím, že budou vyslechnuti. To je opravdu důležité pro všechny."
V posledních závodech se Williams zbavil Coanda výfuků a výkonnost vozu FW35 se zlepšila(foto: Williams F1 Team)
"Přijít a bouchat pěstmi do stolu není správný přístup a on to rozhodně nedělal. Když se lidé doslechli, že ho přivedeme do týmu, mysleli si, že to bude fantastické. Když máte někoho s takovými zkušenostmi, ukazuje to, že to myslíte vážně.
To, že máme Pata, se skutečně projevuje v duševním rozpoložení týmu - to, co dokáže udělat a že začal se všemi spolupracovat," dodává Williamsová.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.
FIA a Formule 1 oznámily novou terminologii pro sezonu 2026 a zároveň představily první vizualizace monopostů nové generace. Ty naznačují směr, kterým se technická podoba šampionátu v následujících letech ubere.
Lando Norris oslavil svůj premiérový titul mistra světa ve Formuli 1 při závěrečném závodě sezony v Abu Dhabi, přičemž jeho výkon ocenili i samotní soupeři.