Williams je nadšený z výsledků práce své letní posily - technického ředitele Pata Symondse, který před svým příchodem do Grove působil u Marussie jako technický konzultant.
"Jsme opravdu spokojeni, celé vedení bylo nadšeno z toho, že byl Pat dostupný a mohl přijít. V několika posledních měsících udělal vše, v co jsme u něj doufali," pochvaluje si Claire Williamsová, která po otci Frankovi přebírá otěže závodní stáje.
"U Pata je velmi zřejmé, že je ceněnou osobností, nepanikaří, nestresuje. To je příznak toho, že ví, co dělá, protože má věci pod kontrolou. A dává si na čas - není nic horšího, než když někdo přijde a hned začne vše čistit.
Potřebujete někoho, kdo si sedne, vyhodnotí, zanalyzuje, učiní rozhodnutí a od toho se odráží, což on dělá. Je to opravdu skvělé. Do toho jsme se potřebovali dostat a příštím ročníkem jsme nadšeni," pokračuje zástupkyně šéfa týmu.
"Je rádcem. Naslouchá lidem, chodí kolem a hovoří před tím, než něco posoudí a rozhodne, což je pro všechny v tomto odvětví důležité. Potřebují někoho, za kým můžou zajít, být otevření s vědomím, že budou vyslechnuti. To je opravdu důležité pro všechny."
V posledních závodech se Williams zbavil Coanda výfuků a výkonnost vozu FW35 se zlepšila(foto: Williams F1 Team)
"Přijít a bouchat pěstmi do stolu není správný přístup a on to rozhodně nedělal. Když se lidé doslechli, že ho přivedeme do týmu, mysleli si, že to bude fantastické. Když máte někoho s takovými zkušenostmi, ukazuje to, že to myslíte vážně.
To, že máme Pata, se skutečně projevuje v duševním rozpoložení týmu - to, co dokáže udělat a že začal se všemi spolupracovat," dodává Williamsová.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.