Williams je nadšený z výsledků práce své letní posily - technického ředitele Pata Symondse, který před svým příchodem do Grove působil u Marussie jako technický konzultant.
"Jsme opravdu spokojeni, celé vedení bylo nadšeno z toho, že byl Pat dostupný a mohl přijít. V několika posledních měsících udělal vše, v co jsme u něj doufali," pochvaluje si Claire Williamsová, která po otci Frankovi přebírá otěže závodní stáje.
"U Pata je velmi zřejmé, že je ceněnou osobností, nepanikaří, nestresuje. To je příznak toho, že ví, co dělá, protože má věci pod kontrolou. A dává si na čas - není nic horšího, než když někdo přijde a hned začne vše čistit.
Potřebujete někoho, kdo si sedne, vyhodnotí, zanalyzuje, učiní rozhodnutí a od toho se odráží, což on dělá. Je to opravdu skvělé. Do toho jsme se potřebovali dostat a příštím ročníkem jsme nadšeni," pokračuje zástupkyně šéfa týmu.
"Je rádcem. Naslouchá lidem, chodí kolem a hovoří před tím, než něco posoudí a rozhodne, což je pro všechny v tomto odvětví důležité. Potřebují někoho, za kým můžou zajít, být otevření s vědomím, že budou vyslechnuti. To je opravdu důležité pro všechny."
V posledních závodech se Williams zbavil Coanda výfuků a výkonnost vozu FW35 se zlepšila(foto: Williams F1 Team)
"Přijít a bouchat pěstmi do stolu není správný přístup a on to rozhodně nedělal. Když se lidé doslechli, že ho přivedeme do týmu, mysleli si, že to bude fantastické. Když máte někoho s takovými zkušenostmi, ukazuje to, že to myslíte vážně.
To, že máme Pata, se skutečně projevuje v duševním rozpoložení týmu - to, co dokáže udělat a že začal se všemi spolupracovat," dodává Williamsová.
Oscar Piastri získal podporu od bývalého pilota F1 Jolyonna Palmera po penalizaci, která ho na Silverstonu připravila o vítězství. Palmer označil trest za příliš přísný a Piastriho manévr za férový.
Ferrari prožívá těžkou sezonu a italská média hlásí rostoucí tlak na šéfa týmu Freda Vasseura. Výsledky zaostávají za očekáváními, což vyvolává spekulace o nutnosti změn v řízení stáje. Vasseur tak čelí výzvě, jak tým rychle vrátit zpět na vrchol.
Red Bull má ve svých řadách talentovaného Arvida Lindblada, který se poprvé objevil ve světě F1 po boku Maxe Verstappena v Silverstonu. Mladý jezdec z F2 tak udělal významný krok směrem k možné budoucnosti v královně motorsportu.
George Russell potřebuje novou smlouvu na příští sezónu. Güenther Steiner se obává, že jeho požadavky komplikují Mercedesu cestu za získáním Maxe Verstappena.
Adrian Newey zůstává plně koncentrován na projekt vozu Aston Martin pro sezonu 2026, a to i navzdory potížím, které aktuálně tým potkávají. Legendární inženýr tak potvrzuje, že dlouhodobá strategie má pro něj prioritu před krátkodobými výsledky.
Laurent Mekies musí v Red Bullu co nejdříve vyřešit nejistou budoucnost Maxe Verstappena. Jeho rozhodnutí může zásadně ovlivnit nejen tým, ale i rozložení sil v celé Formuli 1.
Christian Horner se během Velké ceny Británie ostře pohádal s Josem Verstappenem. Incident přišel právě v době, kdy Horner čelil spekulacím o konci ve funkci šéfa Red Bullu.
Finský závodník Valtteri Bottas se tento týden znovu posadil za volant vozu Mercedes – na jihu Španělska, na okruhu v Jerezu, absolvuje soukromý test.
Cadillac představil požadavky na své jezdce pro sezonu 2026, zatímco v paddocku propuká tvrdý boj o jejich podpisy. Šéf týmu Dan Towriss přiznal, že vyjednávání jsou plná napětí a rivality.
Zak Brown tvrdí, že vztah mezi Norrisem a Piastrim je pro McLaren spíše radostí než problémem. Doufá, že jejich zdravá rivalita vydrží až do konce sezóny.
Martin Brundle naznačuje, že za koncem Christiana Hornera mohl stát tlak ze strany blízkého okolí Maxe Verstappena. Podle něj sehrál Verstappenův tým v rozhodnutí Red Bullu klíčovou roli.
Ferrari oznámilo, že během středečního filmovacího dne na okruhu Mugello usednou do vozu oba jeho jezdci – Lewis Hamilton i Charles Leclerc. Italský tým zde poprvé nasadí nové zadní zavěšení, které má být klíčové před nadcházející Velkou cenou Belgie.