Jenson Button prozradil, že ze svých dosavadních kolegů trávil nejvíce času s Rubensem Barrichellem. Na nové motory se Brit těší, i když miloval V10.
Jenson Button už v F1 odjel 247 závodů, což ho řadí na 5. místo mezi jezdci s nejvíce odjetými závody. Pokud sezona 2014 proběhne podle plánu, posune se před Jarna Trulliho a Riccarda Patrese. Jezdec pocházející z Frome už má za sebou 14 sezon.
Jenson za tu dobu spolupracoval s 9 různými kolegy, který je ale ten nejlepší? "Myslím, že srovnávat kolegy podle schopností je nefair. S Lewisem jsem měl samozřejmě nejlepší vztah, protože jsme oba Britové a také už jsme oba vyhráli titul mistra světa.
Kolega, se kterým jsem ale trávil ještě víc času než s Lewisem, byl Rubens Barrichello. Je to skvělý chlap a v F1 byl dlouho. Já mám za sebou 247 závodů, on kolem 320. On má velké zkušenosti a neustále dobré příhody."
Oblíbenou érou F1 jsou pro Buttona 70. léta. "Když jsem viděl film 'Rivalové', tak to bylo něco neobvyklého. Ten film ale prozrazoval pravdu o té době - především o nebezpečí, které tehdy bylo všudypřítomné. My teď jezdíme s daleko bezpečnějšími vozy a také na nejbezpečnějších tratích na světě. Neměnil bych."
Mistr světa F1 z roku 2009 by vrátil zpět jen jedno - hřmoucí motory V10, které F1 používala zkraje nového tisíciletí: "Vím, že se i sport musí ubírat zelenou cestou. Ale motory V10 z let 2004 a 2005 opravdu miluji. Mladí kluci dnes ví, jak znějí V8, ale V10 byly ještě o stupeň výš."
Po katastrofálním roce 2008 to vypadalo s kariérami obou pilotů špatně, pak ale Brawn na poslední chvíli odkoupil tým od Hondy a sněhobílé monoposty ovládly ročník 2009
V příštím roce ale pojede 34 letý pilot s pouze V6, co na to říká: "Těším se na to, že si budeme muset zvykat na nový motor. Mluvíme zde o kompletní pohonné jednotce, nejtěžší bude si zvyknout na ten točivý moment. Na to nejsem zvyklý. Monoposty F1 sice mají hodně koní, ale ty nevystřelí ihned po sešlápnutí plynového pedálu. Bude to zajímavé a podle mě s tím bude mít dost lidí problémy."
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.