Jenson Button prozradil, že ze svých dosavadních kolegů trávil nejvíce času s Rubensem Barrichellem. Na nové motory se Brit těší, i když miloval V10.
Jenson Button už v F1 odjel 247 závodů, což ho řadí na 5. místo mezi jezdci s nejvíce odjetými závody. Pokud sezona 2014 proběhne podle plánu, posune se před Jarna Trulliho a Riccarda Patrese. Jezdec pocházející z Frome už má za sebou 14 sezon.
Jenson za tu dobu spolupracoval s 9 různými kolegy, který je ale ten nejlepší? "Myslím, že srovnávat kolegy podle schopností je nefair. S Lewisem jsem měl samozřejmě nejlepší vztah, protože jsme oba Britové a také už jsme oba vyhráli titul mistra světa.
Kolega, se kterým jsem ale trávil ještě víc času než s Lewisem, byl Rubens Barrichello. Je to skvělý chlap a v F1 byl dlouho. Já mám za sebou 247 závodů, on kolem 320. On má velké zkušenosti a neustále dobré příhody."
Oblíbenou érou F1 jsou pro Buttona 70. léta. "Když jsem viděl film 'Rivalové', tak to bylo něco neobvyklého. Ten film ale prozrazoval pravdu o té době - především o nebezpečí, které tehdy bylo všudypřítomné. My teď jezdíme s daleko bezpečnějšími vozy a také na nejbezpečnějších tratích na světě. Neměnil bych."
Mistr světa F1 z roku 2009 by vrátil zpět jen jedno - hřmoucí motory V10, které F1 používala zkraje nového tisíciletí: "Vím, že se i sport musí ubírat zelenou cestou. Ale motory V10 z let 2004 a 2005 opravdu miluji. Mladí kluci dnes ví, jak znějí V8, ale V10 byly ještě o stupeň výš."
Po katastrofálním roce 2008 to vypadalo s kariérami obou pilotů špatně, pak ale Brawn na poslední chvíli odkoupil tým od Hondy a sněhobílé monoposty ovládly ročník 2009
V příštím roce ale pojede 34 letý pilot s pouze V6, co na to říká: "Těším se na to, že si budeme muset zvykat na nový motor. Mluvíme zde o kompletní pohonné jednotce, nejtěžší bude si zvyknout na ten točivý moment. Na to nejsem zvyklý. Monoposty F1 sice mají hodně koní, ale ty nevystřelí ihned po sešlápnutí plynového pedálu. Bude to zajímavé a podle mě s tím bude mít dost lidí problémy."
Lewis Hamilton se zastal Kimiho Antonelliho, který prochází složitějším obdobím v první sezóně u Mercedesu. Podle něj je důležité dát mladému jezdci čas a podporu, protože úspěch přichází s trpělivostí a učením.
George Russell přiznal, že jednání o prodloužení smlouvy s Mercedesem byla náročná a zahrnovala nejen finanční otázky, ale i vzájemnou důvěru a vizi. Přesto zdůraznil svou loajalitu týmu a optimismus ohledně budoucnosti, zejména s blížícími se změnami v roce 2026.
Spekulace končí. Max Verstappen oficiálně potvrdil věrnost Red Bullu. Tým se tak může před rozhodujícími závody sezony opřít o svou klíčovou hvězdu.
Red Bull potvrdil, že Gianpiero Lambiase se na Velké ceně Maďarska vrátí jako hlavní závodní inženýr Maxe Verstappena. Jeho návrat týmu zajistí stabilitu a zkušenosti před důležitým závodem.
Šéf Williamsu James Vowles varuje, že tým může být v Maďarsku méně konkurenceschopný, přestože nový upgrade vozu ve Spa fungoval. Hungaroring podle něj odhalí limity vozu, který lépe sedí rychlým tratím.
Max Verstappen přiznal, že při obhajobě svých manévrů u komisařů často cituje Ayrtona Sennu. Používá jeho slavná slova: „Pokud už nezkusíš mezeru, která tam je, nejsi závodník.“
Max Verstappen potvrdil setrvání u Red Bullu i pro sezonu 2026, ačkoliv jeho budoucnost byla dlouho předmětem spekulací. Jeho rozhodnutí přichází v době příprav na novou motorovou éru Formule 1.
Red Bull nasadil Yukimu Tsunodovi novou specifikaci podlahy před kvalifikací na Grand Prix Belgie. Tento krok se vyplatil a zlepšil jeho výkon.
Lewis Hamilton přiznal, že intenzita ve Ferrari je mnohem větší, než si dokázal představit. Přechod z Mercedesu do italského týmu pro něj znamenal zásadní kulturní i pracovní změnu.
Frédéric Vasseur prodloužil smlouvu a nadále povede tým Ferrari ve Formuli 1. Tým tím vyjadřuje důvěru v jeho dosavadní práci a směr, kterým Scuderii vede.
Nico Rosberg varuje George Russella během jednání o smlouvě s Totem Wolffem. Doporučuje mu být opatrný a pečlivě zvážit všechny důsledky dlouhodobého závazku.
Fred Vasseur uvedl, že přestože výsledky v Belgii byly různorodé, v týmu panuje pozitivní atmosféra. Všichni jsou optimističtí a plně soustředění na další kroky vedoucí ke zlepšení.