Jenson Button prozradil, že ze svých dosavadních kolegů trávil nejvíce času s Rubensem Barrichellem. Na nové motory se Brit těší, i když miloval V10.
Jenson Button už v F1 odjel 247 závodů, což ho řadí na 5. místo mezi jezdci s nejvíce odjetými závody. Pokud sezona 2014 proběhne podle plánu, posune se před Jarna Trulliho a Riccarda Patrese. Jezdec pocházející z Frome už má za sebou 14 sezon.
Jenson za tu dobu spolupracoval s 9 různými kolegy, který je ale ten nejlepší? "Myslím, že srovnávat kolegy podle schopností je nefair. S Lewisem jsem měl samozřejmě nejlepší vztah, protože jsme oba Britové a také už jsme oba vyhráli titul mistra světa.
Kolega, se kterým jsem ale trávil ještě víc času než s Lewisem, byl Rubens Barrichello. Je to skvělý chlap a v F1 byl dlouho. Já mám za sebou 247 závodů, on kolem 320. On má velké zkušenosti a neustále dobré příhody."
Oblíbenou érou F1 jsou pro Buttona 70. léta. "Když jsem viděl film 'Rivalové', tak to bylo něco neobvyklého. Ten film ale prozrazoval pravdu o té době - především o nebezpečí, které tehdy bylo všudypřítomné. My teď jezdíme s daleko bezpečnějšími vozy a také na nejbezpečnějších tratích na světě. Neměnil bych."
Mistr světa F1 z roku 2009 by vrátil zpět jen jedno - hřmoucí motory V10, které F1 používala zkraje nového tisíciletí: "Vím, že se i sport musí ubírat zelenou cestou. Ale motory V10 z let 2004 a 2005 opravdu miluji. Mladí kluci dnes ví, jak znějí V8, ale V10 byly ještě o stupeň výš."
Po katastrofálním roce 2008 to vypadalo s kariérami obou pilotů špatně, pak ale Brawn na poslední chvíli odkoupil tým od Hondy a sněhobílé monoposty ovládly ročník 2009
V příštím roce ale pojede 34 letý pilot s pouze V6, co na to říká: "Těším se na to, že si budeme muset zvykat na nový motor. Mluvíme zde o kompletní pohonné jednotce, nejtěžší bude si zvyknout na ten točivý moment. Na to nejsem zvyklý. Monoposty F1 sice mají hodně koní, ale ty nevystřelí ihned po sešlápnutí plynového pedálu. Bude to zajímavé a podle mě s tím bude mít dost lidí problémy."
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.