INTERLAGOS - ZASTÁVKY V BOXECH A STRATEGIE; Jak rychle pracovaly týmy v boxech a jaké strategie připravili pro své jezdce v průběhu Velké ceny Brazílie?
Absolutně nejrychlejší zastávku v Brazílii předvedlo Ferrari v 19. kole závodu, když Felipeho Massu odbavilo za 2,4 sekundy.
Jen o několik setin pomalejší byl ve stejném kole McLarenu, když Sergia Péreze zvládl odbavit za podobně dlouhou dobu. McLaren však byl v jeho případě konzistentnější, druhá zastávka trvala jen 2,6 sekundy, Massova 2,7 s. Brazilec se v boxech jednou ukázal navíc kvůli svému trestu za přejetí bílé čáry oddělující nájezd do boxů na cílové rovince.
Ferrari pracovalo výborně i na druhém voze, když Fernanda Alonsa přezulo dvakrát za 2,8 sekund. Výborný byl v boxech také Lotus: Heikki Kovalainen u mechaniků strávil průměrně 2,9 s, čtvrtý nejlepší výsledek mechaniků během Velké ceny Brazílie.
Jednu zastávku pod tři sekundy zvládl také Red Bull v případě Vettela (2,6 s v 24. kole), který se dočkal svého 13 vítězství sezóny, Toro Rosso u Ricciarda (2,8 s v 14. kole), Mercedes u Hamiltona (2,7 s v 21. kole) a u Rosberga (2,8 s v 44. kole) i McLaren u Buttona (2,8 s v 20. kole).
Red Bull dnes předváděl nezvyklé chyby v boxech, když hledal pneumatiku pro Sebastiana při dvojzastávce ve 47. kole, na což pochopitelně doplatil i Mark jedoucí identickou strategii. Navíc ani jeho první zastávka nebyla vůbec povedená (5,1 s).
Do závodu startovala většina pilotů na středně-tvrdé směsi, výjimku tvořili pouze Button s Gutiérrezem, kteří nasadili gumy tvrdé.
Většina také dnes zvolila pouze dvě zastávky, třikrát stavěli jen Sutil, Vergne a Chilton. Z dvouzastávkových se kvůli trestným průjezdům třikrát v boxech ukázali i Massa (několikeré přejetí bílé čáry vymezující trať), Hamilton (způsobení kolize) a Van der Garde (ignorování modrých vlajek).
Pro týmy to dnes bylo velmi těžké, protože od pátku po celý víkend nejezdily vůbec za sucha na středně-tvrdých a tvrdých směsích, museli proto spoléhat při nastavení na své simulátory.
Kvůli tomu, že dráha nebyla pogumovaná, se navíc obzvlášť obtížně vypočítávaly úrovně opotřebení a degradace. V závodu neustále hrozil déšť (50% pravděpodobnost), týmy však musely myslet na svůj závazek nasadit oba druhy suchých směsí, pokud by zůstalo sucho - což se nakonec také stalo.
Nejdelší stint na středně-tvrdé směsi zvládl Button: 28 kol tvořilo 39,4 % závodu. Na jedné sadě tvrdých pneumatik odkroužil nejvíce kol Kovalainen: 37 (52,1% ze 71 kol, na které byla vypsána Velká cena Brazílie).
Legenda:
Liam Lawson připouští, že jezdci Formule 1 často využívají mezer v pravidlech ve svůj prospěch. Zároveň vyzývá k jejich zpřísnění, aby se zvýšila férovost na trati.
Mick Schumacher jedná s týmem Cadillac o své možné návratu do Formule 1 v sezóně 2026. Po období nejistoty a hledání nové příležitosti se zdá, že mladý závodník má reálnou šanci znovu se objevit na startovním roštu díky ambicióznímu projektu nováčka mezi týmy F1.
Odchod Jonathana Wheatleyho z Red Bullu přišel jako velké překvapení, protože ve týmu působil téměř dvě desetiletí na klíčových pozicích. Jeho rozhodnutí odchodu odráželo skryté napětí uvnitř stáje a naznačilo významné personální změny v konkurenčním prostředí formule 1.
Toto Wolff uvedl, že přátelství mezi ním a Lewisem Hamiltonem přestup do Ferrari nijak neovlivnil. Podle něj jejich vztah přesahuje hranice sportovní spolupráce a zůstává pevný i mimo týmové barvy.
Martin Brundle vyjádřil podporu Laurentovi Mekiesovi v jeho nové roli šéfa a výkonného ředitele Red Bullu. Podle něj má Mekies potřebné zkušenosti a autoritu, aby tým úspěšně vedl i v náročném období.
Fernando Alonso upozorňuje na velké výkonnostní rozdíly v poli F1, které podle něj zůstanou až do změny pravidel v roce 2026. Bez revoluce v technických předpisech podle něj nelze očekávat, že se týmy výrazněji srovnají.
Carlos Sainz výrazně ovlivnil kulturu i přístup uvnitř týmu Williams, říká sportovní ředitel Sven Smeets. Podle něj přinesl profesionalitu a technickou preciznost, která motivuje celý tým ke zrychlení vývoje.
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.
Zak Brown znovu rozdmýchal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena a jeho možném odchodu z Red Bullu. Šéf McLarenu naznačil, že přestup k Mercedesu není mimo hru, čímž opět rozvířil dění v paddocku.
Oliver Bearman otevřeně promluvil o finančních obětech, které jeho rodina podstoupila, aby mu umožnila nastartovat závodní kariéru. Zároveň sdílel, jaký zlomový moment mu přinesl klíčovou příležitost a jak se musel psychicky připravit na náročnou debutovou sezónu ve Formuli 1 s týmem Haas.
Adrian Newey od svého příchodu do Aston Martinu před sezonou 2025 nezná odpočinek a pracuje naplno. Jeho cílem je co nejrychleji posunout tým mezi špičku formule 1.