INTERLAGOS - ZASTÁVKY V BOXECH A STRATEGIE; Jak rychle pracovaly týmy v boxech a jaké strategie připravili pro své jezdce v průběhu Velké ceny Brazílie?
Absolutně nejrychlejší zastávku v Brazílii předvedlo Ferrari v 19. kole závodu, když Felipeho Massu odbavilo za 2,4 sekundy.
Jen o několik setin pomalejší byl ve stejném kole McLarenu, když Sergia Péreze zvládl odbavit za podobně dlouhou dobu. McLaren však byl v jeho případě konzistentnější, druhá zastávka trvala jen 2,6 sekundy, Massova 2,7 s. Brazilec se v boxech jednou ukázal navíc kvůli svému trestu za přejetí bílé čáry oddělující nájezd do boxů na cílové rovince.
Ferrari pracovalo výborně i na druhém voze, když Fernanda Alonsa přezulo dvakrát za 2,8 sekund. Výborný byl v boxech také Lotus: Heikki Kovalainen u mechaniků strávil průměrně 2,9 s, čtvrtý nejlepší výsledek mechaniků během Velké ceny Brazílie.
Jednu zastávku pod tři sekundy zvládl také Red Bull v případě Vettela (2,6 s v 24. kole), který se dočkal svého 13 vítězství sezóny, Toro Rosso u Ricciarda (2,8 s v 14. kole), Mercedes u Hamiltona (2,7 s v 21. kole) a u Rosberga (2,8 s v 44. kole) i McLaren u Buttona (2,8 s v 20. kole).
Red Bull dnes předváděl nezvyklé chyby v boxech, když hledal pneumatiku pro Sebastiana při dvojzastávce ve 47. kole, na což pochopitelně doplatil i Mark jedoucí identickou strategii. Navíc ani jeho první zastávka nebyla vůbec povedená (5,1 s).
Do závodu startovala většina pilotů na středně-tvrdé směsi, výjimku tvořili pouze Button s Gutiérrezem, kteří nasadili gumy tvrdé.
Většina také dnes zvolila pouze dvě zastávky, třikrát stavěli jen Sutil, Vergne a Chilton. Z dvouzastávkových se kvůli trestným průjezdům třikrát v boxech ukázali i Massa (několikeré přejetí bílé čáry vymezující trať), Hamilton (způsobení kolize) a Van der Garde (ignorování modrých vlajek).
Pro týmy to dnes bylo velmi těžké, protože od pátku po celý víkend nejezdily vůbec za sucha na středně-tvrdých a tvrdých směsích, museli proto spoléhat při nastavení na své simulátory.
Kvůli tomu, že dráha nebyla pogumovaná, se navíc obzvlášť obtížně vypočítávaly úrovně opotřebení a degradace. V závodu neustále hrozil déšť (50% pravděpodobnost), týmy však musely myslet na svůj závazek nasadit oba druhy suchých směsí, pokud by zůstalo sucho - což se nakonec také stalo.
Nejdelší stint na středně-tvrdé směsi zvládl Button: 28 kol tvořilo 39,4 % závodu. Na jedné sadě tvrdých pneumatik odkroužil nejvíce kol Kovalainen: 37 (52,1% ze 71 kol, na které byla vypsána Velká cena Brazílie).
Legenda:
Lewis Hamilton se ve Spa roztočil v šikaně Bus Stop po zablokování zadních kol a kvalifikaci tak nedokončil podle představ. Do sobotního sprintu odstartuje až z 18. místa.
Oscar Piastri si ve Spa vyjel pole position pro sobotní sprint a znovu tak podtrhl formu, kterou McLaren předvádí v belgických Ardenách. Mladý Australan zvládl kvalifikaci nejlépe ze všech a do krátkého závodu odstartuje z čela startovního roštu.
Oscar Piastri ovládl jediný trénink na GP Belgie ve Spa, když překonal Maxe Verstappena i týmového parťáka Landa Norrise. McLaren tím hned v úvodu víkendu demonstroval svou formu.
George Russell zůstává klidný a věří ve své místo u Mercedesu navzdory spekulacím o jednáních s Maxem Verstappenem. Zdůrazňuje, že se soustředí na výkon, ne na přestupové hry.
Isack Hadjar odmítl přikládat velkou váhu odchodu Christiana Hornera z Red Bullu, ale s úsměvem přiznal, že povýšení Laurenta Mekiese by mu mohlo do budoucna pomoci. Francouzský jezdec zůstává soustředěný na své výkony, přesto mezi řádky naznačil, že nové vedení může být výhodou.
Lewis Hamilton jasně prohlásil, že nechce dopadnout jako Fernando Alonso nebo Sebastian Vettel ve Ferrari, kteří nedokázali získat titul. Zdůraznil, že k úspěchu potřebuje nejen odhodlání, ale i silný tým a správnou strategii.
Liam Lawson se o odchodu Christiana Hornera z Red Bullu dozvěděl z médií, ale tvrdí, že to na jeho cíle a soustředění nemá velký vliv. Nové vedení v podobě Laurenta Mekiese a Alana Permaneho vnímá jako stabilní a motivované, což podle něj týmu nijak neškodí.
Gabriel Bortoleto vyzdvihl výkon Nica Hülkenberga, který v Silverstonu senzačně dovezl Sauber na stupně vítězů. Podle něj veterán předvedl klidnou a precizní jízdu, která je velkým impulsem pro celý tým.
Max Verstappen odmítá spekulace o své budoucnosti a soustředí se na aktuální úkoly. Jeho hlavní prioritou je výkon na trati, bez zbytečného rozptýlení.
Navzdory intenzivním spekulacím z minulého měsíce, které naznačovaly, že dny Freda Vasseura v čele Ferrari by mohly být sečteny, se situace zdá být opačná. Ralf Schumacher si myslí opak.
Yuki Tsunoda dostal od Helmuta Marka jasné potvrzení, že u Red Bullu zůstane minimálně do konce sezony 2025. Pro jezdce je to vítaná jistota po dřívějších spekulacích o možných rychlých změnách v sestavě.
Šéf Mercedesu Formule 1 zchladil spekulace o brzkém příchodu Maxe Verstappena do týmu. Přestože se v paddocku neustále šíří zvěsti o možné změně dresu úřadujícího šampiona, Mercedes se zatím drží zdrženlivého postoje.