Ferrari tvrdí, že dobře vědělo o chronických problémech se zády Kimiho Räikkönena, který v příští sezóně u nich nahradí Felipeho Massu.
Dva měsíce poté, co Scuderia potvrdila návrat Fina do Maranella, se mistr světa z roku 2007 rozhodl podstoupit operaci zad, která proběhla úspěšně minulý týden v Salcburku, aby vyřešil svůj dlouhotrvající zdravotní problém.
Krátce předtím navštívil továrnu v Maranellu, kde si nechal vyrobit sedačku na příští rok. Poté se objevily spekulace, že ho tým povzbudil k tomu, aby šel na operaci co nejdříve na úkor odjetí zbývajících závodů v letošní sezóně.
Takovým spekulacím se však šéf týmu Stefano Domenicali vysmívá. Závažnost Kimiho problémů pro ně předtím nebyla žádným tajemstvím: "Samozřejmě, že jsme o té situaci věděli. Pokud jde o specifickou situaci Kimiho, nebude s tím vůbec žádný problém."
Räikkönen se po nuceném odpočinku bude několik týdnů zotavovat. Jeho návrat za volant v barvách Ferrari se očekává při testu na konci ledna v Jerezu. Ferrari sice ještě bojuje s Mercedesem o druhé místo v celkovém pořadí, svou pozornost ale již soustředí k novému vozu pro sezónu 2014.
"Pro nás to nebyla skvělá sezóna, máme však povinnost ji dokončit co nejlépe. Jak dobře víte, všichni v Maranellu pracují naplno na novém projektu, stále však máme na dosah velmi důležitý cíl, takže mu věnujeme úsilí. Všichni se ale určitě už na konec sezóny těší," dodává Domenicali.
Kimi Räikkönen s Ferrari v roce 2009 (foto: Scuderia Ferrari)
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.