AUSTIN - ZASTÁVKY V BOXECH A STRATEGIE; Který tým si dnes vedl nejlépe během zastávek v boxech a s jakými strategiemi nastoupili piloti do Velké ceny Spojených států?
Absolutně nejrychlejší zastávku předvedli u Red Bullu u Marka Webbera - od zastavení po rozjezd trvala 2,2 sekundy, od zastavení po rozsvícení světel dokonce 1,923 s, čímž překonali světový rekord Ferrari z letošní Velké ceny Japonska.
Zastávku za 2,6 s jsme viděli u čtyř dalších týmů: u Mercedesu, McLarenu, Ferrari a Lotusu při přezouvání Rosberga, Péreze, Alonsa a Grosjeana.
Na jednu zastávku vsadilo 15 klasifikovaných jezdců, dvakrát se v boxech objevilo šest pilotů (včetně Chiltona a Pica, kteří si tam odpykávali své penalizace). Do Velké ceny Spojených států odstartovali všichni kromě Vergneho na středně-tvrdé směsi.
Nejdelší stint na středně-tvrdých pneumatikách předvedli Grosjean a Vergne - oba na nich odjeli 29 kol (51,8 % závodu). Na tvrdých vydržel nejdéle Maldonado - celých 48 kol, což tvořilo 85,7 % závodu.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.