Claire Williamsová tvrdí, že Felipe Massa byl angažován kvůli svému talentu a zkušenostem.
Felipe Massa nebyl angažován do týmu Williams jako platící pilot, to je jasný odkaz Claire Williamsové. Vyhlásila to po oznámení podpisu smlouvy zkušeného Brazilce, kterým se stal spolujezdcem Valtteriho Bottase od nové sezony.
„Pro tým Williams byl vždy nejdůležitější talent, ten má prioritu před komerčními výhodami, které by mohl pilot přinést do týmu. Felipe není platícím pilotem, i on si je toho vědom a my jsme si ho vybrali kvůli jeho talentu. Věříme, že ho prokáže za volantem našeho vozu.“
Williams tak, jako jiné týmy potřebuje peníze a Claire Williamsová to nepopírá. „Je na nás, abychom vytěžili výhodu z toho, že pochází z Brazílie a z toho, že Brazílie disponuje obrovským počtem fanoušků našeho sportu.“
Massa přesvědčil o svých kvalitách i přes těžkosti, kterými prošel v posledních sezonách. „Teď jsou jeho špatné chvíle jen minulostí, nikdy jsme o něm nepochybovali. Letos odvedl pro Ferrari skvělou práci. Jezdcům se rok od roku může jednou dařit lépe, jindy zase hůř, my hodnotíme jezdce podle jeho celé kariéry. Změna mu může navíc pomoci k ještě lepším výkonům.“
Pro podpis smlouvy (zatím na dva roky) byly důležité i Felipeho zkušenosti. „Felipe má zkušenosti, které jsou pro tým důležité. Můžou nám pomoci ve vývoji a zlepšit naše výkony v závodech.“
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.
Lando Norris musel v Zandvoortu předčasně odstoupit kvůli úniku oleje, zatímco se snažil dotáhnout na týmového kolegu Oscara Piastriho. Nadějný závod se tak proměnil v hořké zklamání pro britského jezdce.
Lewis Hamilton přiznal, že Ferrari čelí před domácím závodem v Monze obrovskému tlaku, a to zejména on sám. Podle něj půjde kromě výkonu vozu i o zvládnutí emocí a očekávání fanoušků.