Kimi Räikkönen popisuje, jak vážné jsou jeho bolesti se zády, kvůli kterým nedokončí za Lotus letošní sezónu Formule 1.
"Nemůžu pomýšlet ani na to, abych nasedl do auta," uvádí Räikkönen pro finský list Turun Sanomat. Kvůli narůstajícím problémům se rozhodl podrobit se tento týden operaci v rakouském Salcburku, jak jsme vás již dříve informovali (viz zde).
Samotný pilot z takového zakončení sezóny radost nemá: "Jsem zklamaný tím, že nemůžu odjet poslední dva závody a bojovat druhý rok po sobě mezi nejlepšími třemi a pomoci Lotusu. Rád bych se toho zúčastnil, ale bolest je zkrátka příliš velká."
Lotusu své rozhodnutí podstoupit operaci oznámil v sobotu večer, kdy zavolal šéfovi týmu Ericovi Boullierovi. Tým přitom ještě v pátek večer vydal prohlášení před Velkou cenou Spojených států, ve kterém Kimi uvádí, jak se těší na americký závod v naději, že bude delší než ten v Abú Zabí.
Jeho manažer Steve Robertson vysvětluje: "Kimiho záda někdy občas trpí těmito symptomy. Během posledních dnů byla ale bolest tak intenzivní, že nedokázal bez prášků proti bolesti ani usnout." Jeho problémy se zády začaly již v roce 2001, kdy testoval se Sauberem v Magny Cours.
Fin měl velké problémy také letos v Singapuru, kdy mu od bolesti dočasně pomohl lékař McLarenu Aki Hintsa. Od té doby bylo jasné, že bude potřebovat operaci. Po ní nebude moci po čtyři týdny nic dělat, chtěl by však stihnout začátek předsezónních testů s Ferrari - ty tentokrát budou začínat již v polovině ledna.
"Samozřejmě to je zklamání skončit vztah s Lotusem po dvou úspěšných sezónách od doby, kdy se Kimi vrátil zpět do F1. Nemůže si však již dovolit dále marnit čas. Vyřešit to a dát se do pořádku, aby mohl začít rok 2014 ve zdraví a v plné kondici, je nyní tou nejdůležitější věcí," dodává Robertson.
Kimi Räikkönen v Abú Zabí - naposledy za Lotus (foto: Lotus F1 Team)
Räikkönen od příštího roku bude závodit za stáj z Maranella, s níž podepsal dvouletou smlouvu. Minulý týden ve čtvrtek ji navštívil, aby se podrobil tvarování své sedačky pro příští sezónu. V šampionátu mu patří třetí místo, o osm bodů zpět je Lewis Hamilton.
Lotus stále nedotáhl do konce smlouvu s novým sponzorem Quantum Motorsport a vypadá to, že možná k podpisu nakonec ani nedojde, což je špatnou zprávou a signálem pro ostatní v paddocku. Finovi doposud dluží základní plat ve výši 8 mil. Euro + bonusy (50 tisíc Eur za mistrovský bod), tj. letos dohromady 17,15 mil Eur (přes 460 mil. Kč).
Nico Hülkenberg se proto již pro příští rok rozhoduje pouze mezi Sauberem a Force Indií a nehodlá za sebou spálit ve Švýcarsku mosty jen kvůli dvěma letos zbývajícím závodům s technikou Lotus, na kterou není zvyklý.
Stáj z Enstone horečně hledá náhradu na poslední dva závody, zřejmě je ale po boku Romaina Grosjeana odjede rezervní pilot Davide Valsecchi.
Mladý talent Kimi Antonelli z Mercedesu zazářil v kvalifikaci na sprintový závod Velké ceny Miami, když v dramatickém finiši překonal lídra šampionátu Oscara Piastriho a vybojoval si pole position.
Australský talent Oscar Piastri zazářil v jediné tréninkové jízdě před Velkou cenou Miami, kterou však předčasně ukončil incident Olivera Bearmana. Krátké, ale intenzivní dopoledne tak přineslo nečekané pořadí a omezený prostor pro přípravu na víkendový program.
Max Verstappen a Kelly Piquet se stali rodiči, na svět přišla jejich první společná dcera. Pro čtyřnásobného mistra světa jde o výjimečný životní milník, jenž přichází v době jeho sportovní dominance a značí začátek nové kapitoly také mimo svět Formule 1.
Rivalové na okruhu v Miami se nemusí obávat, že by lesklá helma Landa Norrise ve tvaru disko koule narušila jejich výhled. Tento extravagantní design je podle jezdce spíše zábavný, než praktický pro závodní účely.
Max Verstappen a Kelly Piquet čekají své první dítě a je možné, že miminko už přišlo na svět. S touto radostnou novinkou se však pojí i otázka, jaké národnosti jejich dítě bude, vzhledem k různým kulturním kořenům obou rodičů.
George Russell hodnotí start sezóny Mercedesu jako příjemné překvapení, ale stále má obavy ohledně závodního tempa. Britský pilot se obává, že problémy z Džiddy by se mohly opakovat i v Miami.
Oscar Piastri se po triumfu v Saúdské Arábii poprvé v kariéře ocitl na čele šampionátu F1 s náskokem deseti bodů. McLaren i Norris působí sebevědomě a jejich forma naznačuje, že letos mohou skutečně zasáhnout do boje o titul.
Yuki Tsunoda se s náročným vozem Red Bull RB21 adaptuje lépe, než se očekávalo, přičemž přiznává, že stále potřebuje více času na poznání jeho limitů. I přesto věří, že bude schopen uspět tam, kde jeho předchůdci Liam Lawson a Sergio Pérez selhali.
Carlos Sainz se nediví, že se Lewis Hamilton zatím s Ferrari plně nesžil, a připomíná, že změna týmu ve Formuli 1 je vždy složitý proces vyžadující čas a přizpůsobení.
Lando Norris přičítá své chyby v sezóně 2025 složitostem nového vozu McLaren, zároveň však tvrdí, že by měl být schopen zvládnout jakýkoli vůz, který mu tým poskytne. Po uvedení vylepšení, která měla usnadnit řízení vozu, reaguje jako druhý muž šampionátu na změny, které McLaren připravil s cílem vylepšit jeho výkon.
Ačkoliv Lewis Hamilton zatím ve Ferrari naráží na víc překážek než úspěchů, rozhodně nehodlá podlehnout tlaku zvenčí. Kritiku nechává za zády a místo toho se soustředí na adaptaci v novém prostředí.
Red Bull vstoupil do nové sezóny Formule 1 tím, že přitáhl pozornost médií nejen výkony na trati, ale i děním v zákulisí, které vyvolává otázky a emoce.