Kimi Räikkönen popisuje, jak vážné jsou jeho bolesti se zády, kvůli kterým nedokončí za Lotus letošní sezónu Formule 1.
"Nemůžu pomýšlet ani na to, abych nasedl do auta," uvádí Räikkönen pro finský list Turun Sanomat. Kvůli narůstajícím problémům se rozhodl podrobit se tento týden operaci v rakouském Salcburku, jak jsme vás již dříve informovali (viz zde).
Samotný pilot z takového zakončení sezóny radost nemá: "Jsem zklamaný tím, že nemůžu odjet poslední dva závody a bojovat druhý rok po sobě mezi nejlepšími třemi a pomoci Lotusu. Rád bych se toho zúčastnil, ale bolest je zkrátka příliš velká."
Lotusu své rozhodnutí podstoupit operaci oznámil v sobotu večer, kdy zavolal šéfovi týmu Ericovi Boullierovi. Tým přitom ještě v pátek večer vydal prohlášení před Velkou cenou Spojených států, ve kterém Kimi uvádí, jak se těší na americký závod v naději, že bude delší než ten v Abú Zabí.
Jeho manažer Steve Robertson vysvětluje: "Kimiho záda někdy občas trpí těmito symptomy. Během posledních dnů byla ale bolest tak intenzivní, že nedokázal bez prášků proti bolesti ani usnout." Jeho problémy se zády začaly již v roce 2001, kdy testoval se Sauberem v Magny Cours.
Fin měl velké problémy také letos v Singapuru, kdy mu od bolesti dočasně pomohl lékař McLarenu Aki Hintsa. Od té doby bylo jasné, že bude potřebovat operaci. Po ní nebude moci po čtyři týdny nic dělat, chtěl by však stihnout začátek předsezónních testů s Ferrari - ty tentokrát budou začínat již v polovině ledna.
"Samozřejmě to je zklamání skončit vztah s Lotusem po dvou úspěšných sezónách od doby, kdy se Kimi vrátil zpět do F1. Nemůže si však již dovolit dále marnit čas. Vyřešit to a dát se do pořádku, aby mohl začít rok 2014 ve zdraví a v plné kondici, je nyní tou nejdůležitější věcí," dodává Robertson.
Kimi Räikkönen v Abú Zabí - naposledy za Lotus (foto: Lotus F1 Team)
Räikkönen od příštího roku bude závodit za stáj z Maranella, s níž podepsal dvouletou smlouvu. Minulý týden ve čtvrtek ji navštívil, aby se podrobil tvarování své sedačky pro příští sezónu. V šampionátu mu patří třetí místo, o osm bodů zpět je Lewis Hamilton.
Lotus stále nedotáhl do konce smlouvu s novým sponzorem Quantum Motorsport a vypadá to, že možná k podpisu nakonec ani nedojde, což je špatnou zprávou a signálem pro ostatní v paddocku. Finovi doposud dluží základní plat ve výši 8 mil. Euro + bonusy (50 tisíc Eur za mistrovský bod), tj. letos dohromady 17,15 mil Eur (přes 460 mil. Kč).
Nico Hülkenberg se proto již pro příští rok rozhoduje pouze mezi Sauberem a Force Indií a nehodlá za sebou spálit ve Švýcarsku mosty jen kvůli dvěma letos zbývajícím závodům s technikou Lotus, na kterou není zvyklý.
Stáj z Enstone horečně hledá náhradu na poslední dva závody, zřejmě je ale po boku Romaina Grosjeana odjede rezervní pilot Davide Valsecchi.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.