Šéfka Sauberu Moniša Kaltenbornová je otevřeně proti původnímu návrhu 22 závodů za během jedné sezóny F1. V Abú Zabí vysvětlila proč.
V oficiálním návrhu kalendáře pro sezónu 2014 figuruje 22 podniků. Rozvrh musí schválit v prosinci Světová rada motorsportu FIA, Bernie Ecclestone však již o víkendu připustil (více zde), že se v New Jersey ani v Mexiku příští rok nepojede. První místo bylo k neúspěchu odsouzeno svým zařazením, resp. nerealizovatelností z logistického hlediska, ve druhém by pořadatelé zřejmě nestihli včas vybudovat potřebné zázemí.
Kaltenbornová je však od počátku proti kalendáři, který by obsahoval více než dvacet velkých cen. Proč? "Jednoduše si myslím, že 22 závodů za rok je příliš - nejen z profesionálního hlediska, ale také z osobního."
"My [Sauber] jsme malým týmem a cestování po světě celý rok může být docela náročné. Myslím si, že 22 závodů je už trochu moc. Pokud jste exkluzivní, pak byste se měli pokusit to udržet," uvádí s odkazem na postavení Formule 1 ve světě motorsportu.
Sauber se po letní přestávce nadechl k výborným výkonům, v posledních dvou závodech však vyšel bodově naprázdno (foto: Sauber Motorsport AG)
V letošní sezóně zbývají už jen dva závody: v USA a v Brazílii. Sauber chtěl v šampionátu zaútočit na šesté místo Force Indie, na rozdíl od ní však v posledních dvou závodech nebodoval, a tak v něm nejspíše skončí na současné sedmé pozici.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.