Šéfka Sauberu Moniša Kaltenbornová je otevřeně proti původnímu návrhu 22 závodů za během jedné sezóny F1. V Abú Zabí vysvětlila proč.
V oficiálním návrhu kalendáře pro sezónu 2014 figuruje 22 podniků. Rozvrh musí schválit v prosinci Světová rada motorsportu FIA, Bernie Ecclestone však již o víkendu připustil (více zde), že se v New Jersey ani v Mexiku příští rok nepojede. První místo bylo k neúspěchu odsouzeno svým zařazením, resp. nerealizovatelností z logistického hlediska, ve druhém by pořadatelé zřejmě nestihli včas vybudovat potřebné zázemí.
Kaltenbornová je však od počátku proti kalendáři, který by obsahoval více než dvacet velkých cen. Proč? "Jednoduše si myslím, že 22 závodů za rok je příliš - nejen z profesionálního hlediska, ale také z osobního."
"My [Sauber] jsme malým týmem a cestování po světě celý rok může být docela náročné. Myslím si, že 22 závodů je už trochu moc. Pokud jste exkluzivní, pak byste se měli pokusit to udržet," uvádí s odkazem na postavení Formule 1 ve světě motorsportu.
Sauber se po letní přestávce nadechl k výborným výkonům, v posledních dvou závodech však vyšel bodově naprázdno (foto: Sauber Motorsport AG)
V letošní sezóně zbývají už jen dva závody: v USA a v Brazílii. Sauber chtěl v šampionátu zaútočit na šesté místo Force Indie, na rozdíl od ní však v posledních dvou závodech nebodoval, a tak v něm nejspíše skončí na současné sedmé pozici.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.